Normaali aihe Helvar Minette (Luettu 511 kertaa)
Petoi
YaBB Newbies
*
Poissa

Helvar Minette
27.01.2026 klo 17:13:32
Tulosta viesti  
Tämä foorumi toimii oikein hyvin. Mutta tämä saa räplääjän laiskaksi. Kun vika ei löydy viidessä minuutissa, niin kysymys foorumille ja sieltähän se neuvo tulla putkahtaa. No niimpä teen nytkin, radio toimii mutta vain noin puolella äänen voimakkuudella.
Ja mikähän lie kun sieltä Radiomuseum orkilta on niin vaikeeta hakea kaavioita, olenkohan vaan jäänyt ajasta jälkeen, kun oli tuossa useita vuosia muissa harrastuksissa. Saa auttaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Re: Helvar Minette
Vastaus #1 - 27.01.2026 klo 17:50:30
Tulosta viesti  
Ihan outo malli tuo Minette Järkyttynyt Pyöritä silmiä
Ettei vaan olisikin Helvar Minuetto??

Kaavioita saa/ löytyy helposti, kun liittyy jäseneksi tälle foorumille ja ostaa sitten muistitikun kyseisen valmistajan tietopaketin.
Tai;
Liittyy jäseneksi RM osk:iin, sieltä tulee tavaraa tuutin täydeltä.

Sitten tuohon vikaa; kun äänenvoimakkuus on vain puolet täydestä, niin vika voi olla missä vaan elipotikassa, putkissa, virtalähteessä tai vaikka huonoissa kontakteissa/ juotoksissa mm.

Väliilä räplääjältä kylla vaaditaan pitkää hermoa radion kuntoon saattamisessa eli tsemppiä Hymiö Silmänisku

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Petoi
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #2 - 27.01.2026 klo 21:25:56
Tulosta viesti  
Kyllähän olen ollut jäsen vuosia, enemmän ja vähemmän aktiivi. Mutta mistä sen muistitikun saa, tai ton minetin kaavion.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #3 - 27.01.2026 klo 22:10:59
Tulosta viesti  
Hei nimimerkki "Petoi"

Kun keskustellaan jäsenyydestä on kahta eri lajia:

On jäsenyys keskusteluforumilla (voi liittyä olematta SRHS:n jäsen)

Toinen jäsenyys on Suomen Radiohistoriallinen Seura ry:n jäsenyys (SRHS). Tämä jäsenyys maksaa 35€ /vuosi. Tämän seuran jäsenillä on oikeus lunastaa maksua vastaan noita valmistajien muistitikkuja ts myydään vain SRHS:n jäsenille.

terveisin
Jorma Raita
SRHS:n sihteeri

Sivun alkuun

IP kirjattu

Petoi
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #4 - 28.01.2026 klo 09:27:43
Tulosta viesti  
Kyllä, olen myös Radiohistoriallisenseran jäsen ja ylpeä siitä. Jotenkin kaavioden hakeminen on mennyt vaikeeksi, R.museo.orkista siellä hyppii niitä mainoksia, ettei tiedä aina mitä latailee. Sain kuitenkin ladattua Minuetto (tulikohan nyt oikein) kaavion, on vaan niin epäselvä.
Löytyy se vian syy vielä, on ne tähän asti kaikki löytyneet. Täällä kylällä on melkein joka talossa korjaamani radio, muutama päivä sitten lähti yksi bluu tuutti sisällään ihan etelä Suomeen. Tämä Minuetto menee matkailu yrittäjälle.  Itselläni ei ole kuin perintökalu Comet niin ja yksi markaradio tuolla autotallissa jonka pelastin roskiksesta, siitä riittikin työtä joksikin aikaa. Olen lopettanut tämän ratioiden näpläämisin monta kertaa , mutta ei siellähän niitä taas on odottamassa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Vastaus #5 - 28.01.2026 klo 16:44:53
Tulosta viesti  
Hei nimimerkki Petoi,

Laitapa minulle sähköpostilla koko nimesi, jotta tiedän kuka henkilö kätkeytyy tuon nimimerkin taakse.

Keskustelufoorumi ei ole välittömässä yhteydessä jäsenrekisteriin.

terveisin
Jorma Raita
jorma@raita.org

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Vastaus #6 - 29.01.2026 klo 22:16:06
Tulosta viesti  
Petoi kirjoitti 27.01.2026 klo 21:25:56:
Kyllähän olen ollut jäsen vuosia, enemmän ja vähemmän aktiivi. Mutta mistä sen muistitikun saa, tai ton minetin kaavion.

Opastusta annettu nimimerkille Petoi.

Jorma

Sivun alkuun

IP kirjattu