Normaali aihe LIDL kolvi (Luettu 1262 kertaa)
akkuvaari
Senior Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
LIDL kolvi
23.07.2023 klo 23:23:32
Tulosta viesti  
https://www.youtube.com/watch?v=x_ar92LcAZ4
Ei tähän videoon oo paljon lisättävää. Aika tyytyväinen olen reilun kympin kaluun, mutta ilman modifikaatiota tää kyllä joutaa ser lavalle. Lähes 500 asteen lämmöllä puolijohteet käryy ja huone täytyy fluksin palamis tuotteista. Lisäys videoon ehkä olis se, ettei kapinetta tartte korkata laitaa vaan vastuksen anturijohtoon siististi piiloon. 20 ohm anto 350 astetta ja 17 noin 400. Minuutissa lämpes 350 asteeseen.

kolvi.JPG ( 102 KB | 84 latausta )
kolvi.JPG
Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Re: LIDL kolvi
Vastaus #1 - 24.07.2023 klo 21:06:09
Tulosta viesti  
Itse olen ollut pääsääntöisesti tyytyväinen näihin Lidl:in härpäkkeisiin, pieni muovinen
penkkihiomakone on aivan best, vaalean punaisen laikan ja letkuvarren joka toimii
todella hyvin käytännössä, koneen hinnalla ei saa edes tuota em.laikkaa. Tällä saa
vaivattomasti poranterät takaisin iskuun. Lisänä vielä portaaton nopeudensäätö!

Tuota juotinta en ole toistaiseksi hankkinut, sitä ei ole ajateltukaan jatkuvaan
käyttöön vaan satunnaiseen sellaiseen? Joten lämmönsäädön ei tarvitsekaan olla
kovin tarkka, ehkä on hyväkin näille uusille lyijyttömille tinoille? Kuumaksi muuten
tulivat ne vanhat 60W Vaketkin ja käry oli sen mukainen. Itselläni on 25 euroa
maksanut Solomon 976 esd ja se on ihan asiallinen lämmönsäätöineen, siihen saa
myös varaosina erilaisia teriä!

Markku  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu

akkuvaari
Senior Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
Re: LIDL kolvi
Vastaus #2 - 24.07.2023 klo 23:29:43
Tulosta viesti  
Ei se jatkuvan käyttöön mitenkään sovikkaa. Toiminta-aika 20 Ah akulla vissiiin vaan tunti. 5 ohmin vastus on lämmittämässä. Hirvitti vaan toi  500 asteen lämpö jonka onneks osaaja helpolla korjaa. Noita oli Klaukkalan LIDL kaupassa 6 kpl. Outletiissa saattavat olla tosi halpoja ominasuuksiin perustuen. Kyllä WELLER on mun kolvi mutta saihan runattua tän samaan lämpöön.

kolv1.JPG ( 93 KB | 90 latausta )
kolv1.JPG
Sivun alkuun

IP kirjattu