Moi!
Otin ko. laitteen esiin pitkästä, kun 7 vuotias poikamme oli jostain saanut päähänsä, ettän onko meillä mikrofonia. Ajattelin, että näytän mankulla mikin toimintaa niin kuin joskus
taannoinkin.
Kuuntelin ensin jonkin aikaa nauhalta musaa, hyvin pelitti, sen jälkeen kytkin mikin ja laitoin AMP asentoon..kuului hetken ok sitten hieman ääni kiersi, menin hieman kauemmaksi, mutta laite mykistyi.
Eihän tuossa mitään, mutta em. tapahtuman jälkeen ei nauhaltakaan kuulu mitään. VU-mittari kyllä edelleen liikkuu ja toimii niin kuin pitää. Ajattelin, että voiko olla, että kaiutin on pimahtanut tapahtuneen vuoksi. Kokeilin sitten ulkopuolisella kaiuttimella...ei kuulu mitään, mykkä!
Mitä on mahtanut tapahtua ja voiko korjata kohtuu vaivalla..auttakee, jos joku vaan tietää.
Onko "äänikortille"

tapahtunut jotain?
Sen verran itse tein, että avasin laitteen ja katsoin läpi pintapuolisesti, että ei ole käryämisen jälkiä missään.
Taitaa olla vain yksi sulake ja sekin tuolle virtalähteelle.
Mankka toimii mekaanisesti yms. niin kuin ennenkin on vain mykkä.
Itse en ole mikään elektroniikka-asentaja, mekaaniset hommat enemmänkin omaa alaa, joten apua kaivataan.
Minulla on myös toinen Tandberg kelanauhuri, mallia 843 F, josta on vetohihna poikki ja nauhan vetopuolen vastainen kumipyörä tosi kulunut ja halkeillut...
Kysymys kuuluukin, saako näihin laitteisiin osia enään mistään, uusuia tai kätettyjä?
Terveisin, Rade