Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia (Luettu 9199 kertaa)
william
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 105
Sijainti: Lounais-Suomi, Turku
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #15 - 27.05.2021 klo 10:30:38
Tulosta viesti  
Lainaus:
...ja kyllähän siinä niin kävi että paketti lähti takaisin Saksaan.Radion myyjä on hieman asiasta tuohtunut ja ihmettelee Postnordin toimintaa Suomen päässä.Tässä sitä ihmettelemistä riittääkin.Viikon olivat säilyttäneet pakettia odottamassa noutoa.Sen olin paikka ei selvinnyt missä oli viikon seissyt mutta mitään ilmoitusta siitä ei todellakaan minulle tullut.Paha hakea kun ei tiedä mistä hakee Vihainen.
Kuinka ihmeessä tuollainen paskalaitos voi toimia Suomessa???En ole heidän palveluita kaivannut enää pitkään aikaan mutta minkäs teet jos myyjä ahneuksissaan näin haluaa.Laitoin jo hänelle viestin että jos aikoo lähettää radion uudelleen,purkaa ensin paketin ,tarkastaa tuotteen että se vastaa kuvausta,laittaa siitä minulle kuvat ja lähettää DHL:llä niinkuin alunperin oli puhe.Euroakaan en maksa lisää ,palauttakoon koko summan jos ei tämä käy.


Saman olen huomannut minäkin. Itä-Saksassa syntyneet nahkapöksyt ovat niin nuukia, että säästävät myös ostajan rahoja, eivätkä välttämättä suostu käyttämään muutaman euron kalliimpaa DHL:ää pyynnöstäkään.

Minä vältän myyjiä, jotka haluavat käyttää Hermestä, tai DPD:tä. DHL näyttäisi saavan lähetyksen perille varmimmin.

Hermes on siitä ongelmallinen, että ebaylla ja Hermeksellä ongelma vastaanottajan tietojen siirron kanssa. Myyjän puhelinnumero ja tai sähköpostiosoite ei siirry Hermekselle, jos myyjä käyttää automaattista tietojensiirtotoimintoa ostaessaan paketin lähetystä.

Paketti saapunee kyllä Postnordin/matkahuollon noutopisteeseen, mutta saapumisilmoitusta ei saada perille, koska matkahuolto/postnord lähettää ne ilmoitukset vain sähköisesti. Lopputuloksena paketti odottaa hakua viikon ja lähtee sitten takaisin, kun sitä ei noudeta, koska puhelinnumero puuttuu ja sähköpostiosoitteena on no_reply@ebay.de. Osoite on kyllä oikein, mutta kirjeen lähettäminen ei ole mahdollista, kun pitäisi käyttää kilpailevaa yritystä tiedonsiirtoon.

Hermeksen kautta paketin saa perille onnistuneesti, kun ensin pyytää Hermeksen seurantatunnuksen ja soittaa Postnordille ja kysyy mikä on postnordin seurantatunnus kyseiselle lähetykselle, kun hermeksen seurannassa näkyy tieto, että se on siirtynyt Postnordin käsittelyyn / saapunut noutopisteeseen. Olen tästä ongelmasta antanut palautetta Postnordille, mutta heitä ei ilmeisesti kiinnosta korjata ongelmaa. Voi olla, että joudut soittamaan useamman kerran, jos puhelimeen vastaa joku tiukkapipo, joka ei anna tietoa ja vetoaa tietoturvaan, tai siihen, että myyjän pitää korjauttaa tieto Hermekselle. Hermes ei sitä enää muuta ja Postnord on ainoa osapuoli jäljellä, jonka pitäisi tietää, missä se paketti on ja millä numerolla.

DPD:llä ei ole yksikään paketti (4) saapunut perille onnistuneesti.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2021 klo 12:22:09 Kirjoittaja william »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
HarO
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 1030
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #16 - 27.05.2021 klo 10:50:14
Tulosta viesti  
Kiitokset viimeisistä selvennyksistä. Nuokin ilman muuta luovat valoa muutamaan mielenkiintoiseen kohtaamiseen mainittujen firmojen ynnä palvelujen kanssa.

H.
  

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
oskari71
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 521
Sijainti: Vaajakoski
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #17 - 27.05.2021 klo 12:23:43
Tulosta viesti  
Paketin tila on muuttunut toimitetuksi.Hermeksen sivuilta Google kääntäjän avulla sain selville että kun paketti saapuu Saksaan johonkin keskukseen, paketin status muuttuu ja se toimitetaan lähettäjälle muutaman päivän kuluessa.Myyjä ei usko ja väittää että minä olen noutanut paketin Hymiö.No ehkäpä asiaan saadaan selvyys.Kysyin että oliko pakettikortissa printattuna puhelinnumero ja Email osoite,ei vastausta...eli ei tainnut olla.
Myöskään DHL lähetyksiin ei aina tulostu vastaanottajan puhelinnumeroa tai email osoitetta mutta he lähettävät saapumisilmoituksen kirjeenä jos ei ole postin sovellusta puhelimessa.
Vaikka postinkin toiminta on mitä on, se on kuitenkin toiminut minun kohdalla ulkomaan hankinnoissa hyvin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hifiradio58
Senior Member
****
Poissa


SRHS

Viestejä: 460
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #18 - 27.05.2021 klo 16:29:13
Tulosta viesti  
Vielä yksi juttu aiheesta, vaikka Postin sovellus on puhelimessa ja tieto saapuneesta lähetyksestä tulee sekä s-postiin että postisovellukseen niin kirjatuissa kirjelähetyksissä tulee vielä noutolappu kotiin...

Ainakin huomaa saaneensa jonkin lähetyksen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Maja
God Member
*****
Poissa


SRHS 478

Viestejä: 3372
Sijainti: Lounais-Suomi
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #19 - 27.05.2021 klo 20:06:04
Tulosta viesti  
Nuo saapumisilmoitukset ovat tulleet ihan normaalina tekstiviestinä, joskus tulee sama vielä sähköpostiinkin? Näin siis
ainakin UPS, DHL, DPD ja Postnordin kohdalla. Verkkokaupoissa valitsen aina UPS:n vaikka se onkin hiukan kalliimpi.
DPD:n kohdalla ilmoitus tulee postin toimesta ja siinä on kellonaika jolloin se tuodaan ovelle. Postnordin paketit
joutuu hakemaan paikallisesta postista. Sen sijaan kahden edellä mainitun lähetyksen seuranta on aika värikästä
aika ajoin, paketin pitäisi olla vielä Tanskassa, mutta se onkin yllättäen jo ovella. Tämä korona-aika muuten on
yksi syy pakettien tavanomaista pidempään viivästykseen.

Markku  Pyöritä silmiä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
pru426
YaBB Newbies
*
Poissa



Viestejä: 26
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #20 - 28.05.2021 klo 19:29:57
Tulosta viesti  
Tässä on minun kokemuksia aiheesta
En halua viisastella tai olla mikään tämän alan asiantuntija.

Itsellä kuitenkin on satojen ostettujen  pakettien kokemus, sekä viestittelyistä & kysymyksistä  ja hyvin on homma toiminut.
Nykyjään kun ei edes tartte osata mitään "kualalumpuria", koska googlen kiäntäjä tulkkaa.
Se käännättäminen vaatii tosin hieman eestaas  puljaamista esim. englanniksi välillä, että luotu teksti olisi ymmärrettävää.
......ja "parin kaljan" jälkeen ei sitten missään nimessä yhtään mitään kirjoittelua minnekään, vaikka idea kuinka hyvältä  tuntuisi sillä hetkellä !
Sitäkin tuli alkuaikoina harrastettua kokemattomuuttaan ja harmiteltua suuresti omaa pöljyyttään sitten seuraavina päivinä.

Kannattaa olla yhteydessä myyjään ennakolta, mikäli siltä tuntuu, ennen kuin paketti lähtee liikkeelle.
Esim. Ebayssä on siihen varattu viestikenttä myös maksunkin yhteydessä.
Tai laittaa kysymyksiä ennakolta myyjälle, ennen kuin ostaa ja miksei jälkikäteenkin jos on kysyttävää.
Jotkut kokeneet tai pelisilmän omaavat myyjät lähettää kuvan esim. lähetyslapusta
ja palveluhenkisenä laittavat myös varmistusviestin että paketti on nyt esim.  lähikaupassasi

mutta
Jos kuitenkin tuntuu, että käämit alkaa ylikuumeta kun pakettia ei näy. Niin kannattaa juosta vaikka tontti tai kortteli ympäri muutamaan kertaan,
ettei tule avattua sanaista arkkua ja lauottua peruuttamattomia tyhmyyksiä, joita sitten katuu jälestäpäin.
Välillähän se tietenkin  hermostuttaa, kun paketti on kuukauden tulossa ja
alkaa funtsimaan, että onko paketti hukassa tai menossa takasin.

Jostain syystä  yleiset  tracking -firmat tunnistavat seurantanumeroita, vaikka itse kuriirifirman sivulla sitä ei löydy. Mikä lienee se syy?

Joku paketti on ollut joskus  harmillisesti  reikäinenkin, rahtaajien  kaltoinkohtelun seurauksena.
Voihan sitä pyytää myyjää pakkaamaan tuotteen erityisellä huolella, mikäli on herkkää kamaa
esim kertomalla aiemmista rikkoontuneista paketeista.
Kyllä ne myyjät ymmärtää kun osaa esittää asiansa kohteliaasti rakentavassa hengessä.

Tämä parjattu Hermes ja sen sopimuskumppani Matkahuolto kuljettaa lähikauppaan,
jos et ole kotona... ainakin meilläpäin.
Se sopimuslähiputiikki kun ei aina muista ilmoitella, että paketti on ollut niiden nurkassa jo viikon
Käypi vaan  kyselemässä, jos tuntuu siltä, että pakettia pukkaa

Esim. PostNordin kuljettaman paketin voi kätevästi pysäyttää lähijakeluterminaaliin, jos itse on matkoilla.
Itse hokasin senkin digipalvelun  vasta vähän aikaa sitten....hehkulamppumiehiä kun olen!
ihan ystävällinen ja kätevä palvelu on ollut, kun sen hoksaa ja osaa hyödyntää.
Sama palvelu lienee muillakin kuriireilla eri muodoissa
Käypi sitten vaikka itse hakemassa sieltä, kun palaa kotikonnuille tai sopii puhelimella jakeluterminaalin kanssa uuden toimitusajan.

Että ei kannata ihan ensimmäisenä nyrkit pystyssä reklamoida myyjälle jonniin joutavista tai vinettää/ vinkua turhista lillukanvarsista, koska silloin helposti menee maine.
Kun luo hyvät suhteet, saattaa myyjät tarjota  ja vinkata myös sellasia herkkuja ja kananhampaita, mitä et saa sitten tasan mistään.
Tästäkin  on minulla hyvin vankkaa positiivista kokemusta vuosien varrelta aina viimepäiviin saakka.

pekka
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
oskari71
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 521
Sijainti: Vaajakoski
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #21 - 29.05.2021 klo 18:11:55
Tulosta viesti  
Ilman muuta käytöstavat kunniaan vaikka kuinka suututtaa.Se joka huutaa häviää pelin.
Yleensä ongelmatapauksissa myyjä on ollut avulias mutta tämä ei.Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärin.Ei sinäänsä olekkaan mutta hänen valitsema kuljetusyhtiö Hermes /  Postnord tässä kuseksii.Aukaisin keissin ebayhyn ja myyjä pyytää sulkemaan sen kun tavara on hänen mielestään minulle toimitettu.Todellisuudessa se on palautunut jonnekin keskukseen josta se palautuu lähettäjälle.Tulee jo mieleen että myyjä koittaa vedättää radion ja rahat.Postnord ei vastaa viesteihin,soittamalla sain selville että paketti on palautettu lähettäjälle puutteellisten tietojen vuoksi, eli email ja puh.numeroa ei ollut.Ja he eivät todellakaan laita kirjettä Vihainen.No ... koitan vielä neuvotella myyjän kanssa mutta yhteistyö
ongelman ratkaisemiseksi ei näytä onnistuvan ja edessä on varmaankin ebayn väliin pyytämiinen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
oskari71
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 521
Sijainti: Vaajakoski
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #22 - 03.06.2021 klo 11:54:59
Tulosta viesti  
No niin...tämä asia sai päätöksen.Ebay palautti minulle maksamani summat.
Soitin vielä eilen ennen viimeistä yhteydenottoa myyjään Matkahuolto / Postnord palvelunumeroon ja asiakaspalvelija totesi että näitä vastaavia juttuja on todella paljon.Myyjä ei viestinsä mukaan ollut saanut pakettiaan takaisin.Oli kuulemma soittanut Hermesiin ja hekään ei tienneet missä paketti on.Sieltä oli kuulemma sanottu että kun en ole hakenut ajoissa pakettia,se on toimitettu minulle Virnistys..Eli palvelu paranisi jos laiminlyön noutoni?
Pitäisiköhän jonkun toimijan muuttaa toimintatapojaan asiakastyytyväisyyden eteen vaikkakin se taitaa olla tänäpäivänä vanhanaikaista?Pyysin erittäin ystävällistä  asiakaspalvelijaa raportoimaan asiasta eteenpäin...ei ehkä mene mutta pyydetty on.

Riski on tietysti ostaa millä tahansa kyydillä mutta Hermeksellä ei siis kannata tilata tavaraa jos ei ole valmiina ottamaan koppia siitä täällä päässä.Jos kuitenkin Hermeksellä kyydin ottaa kannattaa varmistaa että myyjä kyytiä tilatessaan lisää emailin ja puh.numeron jotta ne myös tallentuvat automaattiseen järjestelmään ja saattaisi saada täälläpäässä noutoilmoituksen ja koordinaatit mistä paketti on noudettava.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Ismo Hautala
Senior Member
****
Poissa


SRHS

Viestejä: 340
Sijainti: Veteli
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #23 - 03.06.2021 klo 14:41:45
Tulosta viesti  
Minulle tulee noita lähetyksiä Saksasta lähes viikoittain. DHL toimii pääsääntöisesti hyvin. Nyt myyjä joka halusi käyttää Hermeksen palveluja , tiedotti että Hermes ei enää toimita Suomeen? Lähetti sitten DHL:n kautta.
  

Ismo Hautala
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
william
Full Member
***
Poissa



Viestejä: 105
Sijainti: Lounais-Suomi, Turku
Re: Radion hankkiminen ulkomailta, kokemuksia
Vastaus #24 - 03.06.2021 klo 17:46:47
Tulosta viesti  
Tämähän on hyvä uutinen, jos Ismon saama tieto pitää paikkansa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta