Lainaus:...ja kyllähän siinä niin kävi että paketti lähti takaisin Saksaan.Radion myyjä on hieman asiasta tuohtunut ja ihmettelee Postnordin toimintaa Suomen päässä.Tässä sitä ihmettelemistä riittääkin.Viikon olivat säilyttäneet pakettia odottamassa noutoa.Sen olin paikka ei selvinnyt missä oli viikon seissyt mutta mitään ilmoitusta siitä ei todellakaan minulle tullut.Paha hakea kun ei tiedä mistä hakee Vihainen.
Kuinka ihmeessä tuollainen paskalaitos voi toimia Suomessa???En ole heidän palveluita kaivannut enää pitkään aikaan mutta minkäs teet jos myyjä ahneuksissaan näin haluaa.Laitoin jo hänelle viestin että jos aikoo lähettää radion uudelleen,purkaa ensin paketin ,tarkastaa tuotteen että se vastaa kuvausta,laittaa siitä minulle kuvat ja lähettää DHL:llä niinkuin alunperin oli puhe.Euroakaan en maksa lisää ,palauttakoon koko summan jos ei tämä käy.
Saman olen huomannut minäkin. Itä-Saksassa syntyneet nahkapöksyt ovat niin nuukia, että säästävät myös ostajan rahoja, eivätkä välttämättä suostu käyttämään muutaman euron kalliimpaa DHL:ää pyynnöstäkään.
Minä vältän myyjiä, jotka haluavat käyttää Hermestä, tai DPD:tä. DHL näyttäisi saavan lähetyksen perille varmimmin.
Hermes on siitä ongelmallinen, että ebaylla ja Hermeksellä ongelma vastaanottajan tietojen siirron kanssa. Myyjän puhelinnumero ja tai sähköpostiosoite ei siirry Hermekselle, jos myyjä käyttää automaattista tietojensiirtotoimintoa ostaessaan paketin lähetystä.
Paketti saapunee kyllä Postnordin/matkahuollon noutopisteeseen, mutta saapumisilmoitusta ei saada perille, koska matkahuolto/postnord lähettää ne ilmoitukset vain sähköisesti. Lopputuloksena paketti odottaa hakua viikon ja lähtee sitten takaisin, kun sitä ei noudeta, koska puhelinnumero puuttuu ja sähköpostiosoitteena on no_reply@ebay.de. Osoite on kyllä oikein, mutta kirjeen lähettäminen ei ole mahdollista, kun pitäisi käyttää kilpailevaa yritystä tiedonsiirtoon.
Hermeksen kautta paketin saa perille onnistuneesti, kun ensin pyytää Hermeksen seurantatunnuksen ja soittaa Postnordille ja kysyy mikä on postnordin seurantatunnus kyseiselle lähetykselle, kun hermeksen seurannassa näkyy tieto, että se on siirtynyt Postnordin käsittelyyn / saapunut noutopisteeseen. Olen tästä ongelmasta antanut palautetta Postnordille, mutta heitä ei ilmeisesti kiinnosta korjata ongelmaa. Voi olla, että joudut soittamaan useamman kerran, jos puhelimeen vastaa joku tiukkapipo, joka ei anna tietoa ja vetoaa tietoturvaan, tai siihen, että myyjän pitää korjauttaa tieto Hermekselle. Hermes ei sitä enää muuta ja Postnord on ainoa osapuoli jäljellä, jonka pitäisi tietää, missä se paketti on ja millä numerolla.
DPD:llä ei ole yksikään paketti (4) saapunut perille onnistuneesti.