Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
› PHILIPS B4SF23A
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
PHILIPS B4SF23A (Luettu 2700 kertaa)
putkis
Senior Member
Poissa
OH5EAB
Sijainti: Lappeenranta
PHILIPS B4SF23A
15.06.2011 klo 09:25:02
Tulosta viesti
Satuin saamaan vanhan philipsin siinä oli verkkovirta ongelmia mutta korjasin ne.Radio kuuluu hyvin mutta siinä on omituisia piirteitä esim. kun ulalla hakee asemia niin se aseman vieressä pörisee kuin yksipyttyinen vikström,toisekseen äänenvärisäätimet eivät reakoi olenkaan.
Yhden kerran huomasin että siintä kuulu vain suomi poppi ja seuraavana päivänä Lappeenrannan Iskelmä,rupesin ajattelemaan kummiteleeko tämä radio.
Heimo Jarva
IP kirjattu
Timo Haveri
God Member
Poissa
Sijainti: Parkano
Re: PHILIPS B4SF23A
Vastaus #1 -
15.06.2011 klo 13:10:10
Tulosta viesti
Minulla on Philips B4SF13A, joka lienee samanlainen matala malli (kaiuttimet kotelon päissä) kuten tuo sinun 23A. Siinäkään äänensävysäätimillä ei ole juuri vaikutusta. Olen puolittain hyväksynyt, että se on ominaisuus eikä vika kun kaikki komponentitkin tuntuivat olevan kunnossa silloin kun sitä korjasin. Jos jollakulla on parempaa tietoa niin se otetaan mielihyvin vastaan.
Onko radiossasi vaihdettu / tutkittu muiden komponenttien kuntoa kuin verkko-osan? Temppuileva ula saattaa johtua putkesta ECC85, joka on aika usein vaihtokunnossa. Myös ulan ilmaisinosassa oleva elko kannattaa uusia (sijaitsee jossain putken EABC80 lähettyvillä, yleensä 4 tai 10 uF).
Timo
IP kirjattu
Jukka S.
Full Member
Poissa
Sijainti: Helsinki
Re: PHILIPS B4SF23A
Vastaus #2 -
04.09.2012 klo 14:50:07
Tulosta viesti
Timo Haveri kirjoitti
15.06.2011 klo 13:10:10:
Minulla on Philips B4SF13A, joka lienee samanlainen matala malli (kaiuttimet kotelon päissä) kuten tuo sinun 23A. Siinäkään äänensävysäätimillä ei ole juuri vaikutusta. Olen puolittain hyväksynyt, että se on ominaisuus eikä vika kun kaikki komponentitkin tuntuivat olevan kunnossa silloin kun sitä korjasin. Jos jollakulla on parempaa tietoa niin se otetaan mielihyvin vastaan.
Ei suoranaisesti parempaa tietoa mutta meidän toistaiseksi kunnostamattomassa mutta toimivassa B4SF13A-yksilössämme diskanttisäädin vaikuttaa selkeästi ja bassosäädinkin hieman ääneen. Nyt olen vasta putsannut putkien kontaktit kantoihinsa, tilanne voi muuttua hivenen kunhan ehdin suihkia PRF:ää myös basso- ja diskanttisäätimiin. "Kunnon" bassoja tuosta kotelo/kaiutinyhdistelmästä tuskin on lupa kuitenkaan enemmälti odottaa...
->
Helvar Jubilé-esittelyvideo
<-
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet ««
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.