Normaali aihe PHILIPS B4SF23A (Luettu 2697 kertaa)
putkis
Senior Member
Poissa

OH5EAB

Sijainti: Lappeenranta
PHILIPS B4SF23A
15.06.2011 klo 09:25:02
Tulosta viesti  
Satuin saamaan vanhan philipsin siinä oli verkkovirta ongelmia mutta korjasin ne.Radio kuuluu hyvin mutta siinä on omituisia piirteitä esim. kun ulalla hakee asemia niin se aseman vieressä pörisee kuin yksipyttyinen vikström,toisekseen äänenvärisäätimet eivät reakoi olenkaan.
Yhden kerran huomasin että siintä kuulu vain suomi poppi ja seuraavana päivänä Lappeenrannan Iskelmä,rupesin ajattelemaan kummiteleeko tämä radio.
Heimo Jarva

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Re: PHILIPS B4SF23A
Vastaus #1 - 15.06.2011 klo 13:10:10
Tulosta viesti  
Minulla on Philips B4SF13A, joka lienee samanlainen matala malli (kaiuttimet kotelon päissä) kuten tuo sinun 23A. Siinäkään äänensävysäätimillä ei ole juuri vaikutusta. Olen puolittain hyväksynyt, että se on ominaisuus eikä vika kun kaikki komponentitkin tuntuivat olevan kunnossa silloin kun sitä korjasin. Jos jollakulla on parempaa tietoa niin se otetaan mielihyvin vastaan.

Onko radiossasi vaihdettu / tutkittu muiden komponenttien kuntoa kuin verkko-osan? Temppuileva ula saattaa johtua putkesta ECC85, joka on aika usein vaihtokunnossa. Myös ulan ilmaisinosassa oleva elko kannattaa uusia (sijaitsee jossain putken EABC80 lähettyvillä, yleensä 4 tai 10 uF).

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

Jukka S.
Full Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Re: PHILIPS B4SF23A
Vastaus #2 - 04.09.2012 klo 14:50:07
Tulosta viesti  
Timo Haveri kirjoitti 15.06.2011 klo 13:10:10:
Minulla on Philips B4SF13A, joka lienee samanlainen matala malli (kaiuttimet kotelon päissä) kuten tuo sinun 23A. Siinäkään äänensävysäätimillä ei ole juuri vaikutusta. Olen puolittain hyväksynyt, että se on ominaisuus eikä vika kun kaikki komponentitkin tuntuivat olevan kunnossa silloin kun sitä korjasin. Jos jollakulla on parempaa tietoa niin se otetaan mielihyvin vastaan.

Ei suoranaisesti parempaa tietoa mutta meidän toistaiseksi kunnostamattomassa mutta toimivassa B4SF13A-yksilössämme diskanttisäädin vaikuttaa selkeästi ja bassosäädinkin hieman ääneen. Nyt olen vasta putsannut putkien kontaktit kantoihinsa, tilanne voi muuttua hivenen kunhan ehdin suihkia PRF:ää myös basso- ja diskanttisäätimiin. "Kunnon" bassoja tuosta kotelo/kaiutinyhdistelmästä tuskin on lupa kuitenkaan enemmälti odottaa...

Sivun alkuun

IP kirjattu