Normaali aihe RADIOT-lehti etsii päätoimittajaa (Luettu 260 kertaa)
Perunapiirakka
Senior Member
Poissa

Sijainti: Suomi
RADIOT-lehti etsii päätoimittajaa
15.03.2026 klo 16:26:56
Tulosta viesti  
Seuraa lyhennelmä tulevan lehden pääkirjoituksesta. Olen toiminut lehden päätoimittajana yli kymmenen vuotta, ja nyt tarvitsemme uutta aivokapasiteettia lehden tekoon. Rima ja vaatimus ei siis ole kovin korkealla!

Ihan ensin: päätoimittaja ei tee lehteä yksin. Lehdellä on aktiivinen ja viime aikoina myös hieman laajentunut avustajakunta sekä ammattilainen taittajana. Päätoimittajan pääasiallinen tehtävä on kerätä, koota, lukea ja katsella sähköpostista lehdelle lähetetyt artikkelit, kuvat, ilmoitukset ja vakituisille palstoille tulevat tekstit ja kuvat. Ylivoimaisesti eniten aikaa vaativa osuus onkin yhteydenpito kirjoittajien kanssa. Tekstien ja lehden läpiluku vie myös aikansa, mutta tähän on avustajia.

Seuran hallitus ja muut toimihenkilöt ovat aina tukena lehden teossa, eikä lehteä ole koskaan tehty suurennuslasin alla. Töppäilyjä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan, eikä niitä ole tarvinnut pelätä, eikä niistä ole rangaistu. Päätoimittaja on saanut tehdä lehteä hyvinkin omalla ja omannäköisellä tavallaan, enkä usko, että tähän on tulossa muutosta. Myös tuleva päätoimittaja saa varmasti kehittää ja tehdä lehteä omalla tavalla ja oman näköisekseen. On paitsi lehden, myös radiohistoriallisen seuran edun mukaista, että toimintaa ja lehteä kehitetään uusilla aivoilla ja ideoilla.

Kiinnostuneet voivat lähestyä erittäin vapaamuotoisesti minua, seuran hallistusta tai muita aktiivijäseniä. Yhteystiedot löytyvät osoitteesta https://www.radiohistoria.fi/yhteystiedot.htm

Sivun alkuun
IP kirjattu

Heikki Rinnemaa
God Member
Poissa

Sijainti: tampere
Re: RADIOT-lehti etsii päätoimittajaa
Vastaus #1 - 08.04.2026 klo 12:34:25
Tulosta viesti  
Terve.

Tiedoksi jäsenille että vaikka olen ollut lehden toimituskunnassa aktiivinen, en ole siirtymässä Tepon jatkajaksi päätoimittajan roolissa näillä näkymin, kun on aktiviteettia aika reippaasti muutenkin, joten haku on päällä minun puolesta ihan vapaasti.

Että tervetuloa uusi päätoimittaja, kuka lienetkin.

Jatkan mielelläni lehden tekoa toimituskunnassa nykyiseen tapaan tekemällä juttuja, oikolukemalla muiden lähettämiä juttuja sekä täydennän lehteen tulevia kansikuvia yms.

tv. Heikki.

Sivun alkuun

IP kirjattu