Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Uloskirjautuminen ?? (Luettu 1170 kertaa)
oh6mf
God Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Seinäjoki
Uloskirjautuminen ??
15.08.2025 klo 16:40:20
Tulosta viesti  
Mitenhän täältä foorumista voi kirjautua ulos ?

Ei ainakaan onnistu tuosta <Kirjaudu ulos> painikkeesta ??

73 de oh6mf

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Re: Uloskirjautuminen ??
Vastaus #1 - 15.08.2025 klo 16:49:46
Tulosta viesti  

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mi
Senior Member
Poissa

SRHS #1066

Vastaus #2 - 15.08.2025 klo 18:41:39
Tulosta viesti  
Juu. Tuttu juttu.
Tänään jäin kanssa "jumiin", mutta välimuistin tyhjennys ja selainen uudelleen käynnistys yleensä auttaa.
Käytössä minulla Linux ja Firefox.
Kannattaa vielä lueskella Jukan linkki.
Nyt ainakin näytät uloskirjautuneena.

Sivun alkuun

IP kirjattu

vesku
Junior Member
**
Poissa

SRHS 919

Sijainti: Hattula
Vastaus #3 - 15.08.2025 klo 19:04:24
Tulosta viesti  
Miksi pitää uloskirjautua?
Itse ollut kirjautuneena iät ja ajat ongelmitta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #4 - 15.08.2025 klo 19:31:59
Tulosta viesti  
Olen ollut kirjautuneena pääsääntöisesti lähes aina, eikä ole ilmennyt mitään ongelmia.

Tilanteessa jos on tarvetta editoida tai täydentää vasta hiljattain kirjoittamaani viestiä, joudun ensin kirjautumaan ulos ja vain uusi sisäänkirjautuminen aktivoi viestin muokkaamisen.

Jorma

Sivun alkuun

IP kirjattu

HarO
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #5 - 15.08.2025 klo 20:24:31
Tulosta viesti  
Toistan oman kokemukseni välimuistin tyhjentämisestä.

https://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1431109819/60

H.

Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
Sivun alkuun

IP kirjattu

Moderaattori
Global Moderator
Poissa

SRHS

Sijainti: Hämeenlinna
Vastaus #6 - 16.08.2025 klo 13:57:51
Tulosta viesti  
Samassa viestissä näkyy omakin kokemukseni välimuistin tyhjentämisestä, toimii edelleen ainakin Firefoxilla tai Bravella ja Win10. Toisaalta olen ollut vuodesta 2013 viran puolesta suurin piirtein koko ajan kirjautuneena, samasta syystä kuin Jorma, moderaattorin ja omat työkalut ovat kadonneet, tällöin joutuu kirjautumaan uudelleen. Tilanteeseen ei taida olla odotettavissa korjausta, kyseessä taitaa olla foorumisoftan ominaisuus, ja toisekseen minä en ainakaan tiedä, onko foorumilla kuinka aktiivista ylläpitoa? Mutta kuten todettu, eipä tästä ominaisuudesta haittaakaan ole ollut, joten jatketaan kirjoittelua!

Sivun alkuun

IP kirjattu

LGL.
God Member
Poissa

Vastaus #7 - 16.08.2025 klo 16:03:44
Tulosta viesti  
Nykyään suositellaan että uloskirjaudutaan kun asiat hoidettu. Pankitkin kehottaa heti poistumaan heidän sivustosta vakika olet jo kirjautunut ulos. Hakkerit ovat erittäin taitavia poiminaan tietoja "linjalla" olevista vaikka tällaisessa forumuissa ei paljonkaan ykistyistietoja ole. Ainakin voi saada selville IP-osoitten.

LGL

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Raita
Junior Member
**
Poissa

Vastaus #8 - 17.08.2025 klo 02:57:43
Tulosta viesti  
Siinä kohtaa jos hakkerit pystyvät jotain tietoja kirjautumisevästeen perusteella onkimaan sen vuoksi että ei olla kirjauduttu ulos, on jotain muutakin oltava pahasti vialla.

Jos selain vain suljetaan niin että foorumilta ei kirjauduta ulos, se kirjautumistiedot sisältävä eväste on tallennettuna oman tietokoneen selainohjelmaan, eikä sitä sieltä aktiivisesti lähetetä minnekään verkkoon ennen kuin seuraavan kerran ollaan menossa kyseiselle sivulle.  Jotta hakkeri tämän kirjautumisevästeen saisi kaapattua, niin sitten täytyy olla koneelle ujutettu joku haittaohjelma tai takaportti joka mahdollistaa sen kirjautumisevästeen kopioimisen.

Erinäköisistä verkkopalveluista säännöllinen uloskirjautuminen on toki suositeltavaa muista syistä:
- Ei sitten vahingossa "käy kämmi" jos foorumia joskus satunnaisesti käyttää esimerkiksi yhteiskäytössä olevalta tietokoneelta ja on tottunut poistumaan vain sulkemalla selaimen, jolloin kirjautumistiedot jäävät selaimen muistiin
- Kun joka kerta kirjautuu uudelleen, myös salasana on helpompi muistaa.  Tietenkin edellyttäen, ettei ole myös sitä salasanaa tallennettu selaimen automaattitäydennyksiin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #9 - 08.10.2025 klo 19:17:30
Tulosta viesti  
RJL kirjoitti 10.04.2025 klo 08:28:44:
Kirjautuminen on vähän hämärä juttu. Jos olen kirjautuneena läppärillä, pyytää pöytäkone kuitenkin kirjautumaan uudelleen, eikä läppärin kirjautuminen näy missään??
Eli säilytetäänkö kirjautumistietoa ainoastaan päätelaitteessa, eikä foorumin palvelimella ollenkaan?

Ketjussa: https://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1718548829/45 &&&&  &&&&

Mulla tää toimii just samalla tavalla, mutta samassa koneessa ja tässä on kaksi Firefox:in selainta versiot 140.3.1 ja 115.6.0esr. Uudemman kanssa on jatkuvasti uloskirjautumisongelmia jopa saman päivän aikana useamman kerran, mutta vers. 115 kanssa ei juuri ollenkaan ja vaikka käynnitän uudemman uudestaan välimuisti tyhjentämisen jälkeen saatan olla vielä kirjautuneena.
Yläreunassa kuitenkin toivotetaan tervetulleeksi ja kehoitetaan kirjautumaan.

Kyllä tässä foorumin softassa voi olla päivitystarvetta, Vai?
Tuo vers. 140 on vain 2-3 vkoa vanha.

Lisäys& Nytkin kävi samoin, uloskirjautuminen onnistu, mutta alhaalla oli edelleen VjpA ??!!? Järkyttynyt Järkyttynyt

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

Tessu
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #10 - 06.05.2026 klo 22:51:24
Tulosta viesti  
Aina ei suju edes tuo välimuistin tyhjennys kovin hyvin,kerrampa poisti sellasia mitä ei ois pitäny ja menikin hiukka aikaa kun taas kaikki oli reilassa,että kannattaa kattoa koska mitäkin poistaa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #11 - 07.05.2026 klo 22:39:27
Tulosta viesti  
Mä olen viimeaikoina käyttänyt Firefox:in versiota joka tuli tän openSuse Leap 15.4 asennuspaketin mukana ja siihen ei tule enää uusia päivityksiä, kun nykyiset ovat jo 16.2 tai jotain.
Tänään tuli toiseen käyttämääni FF:n uusin päivitys, 140.10.2esr (64-bittinen) ja sekin toimii moitteettomasti.
Selainohjelman asetuksissa on kohdassa Selaimen tietosuoja valittavissa "Evästeet, sivustotiedot ja välimuisti" ( vievät tällä hetkellä 1,3 Gt) painike "tyhjennä tiedot" ja sillä poistuu vain evästeet ym, mutta muu selain-toiminnot sekä kirjanmerkit säilyvät.

Normaaliin selailuun käytän versiota 140 ja foorumille kirjautumisessä tätä Leap 15.4 versiota. No, on olemassa vielä se kolmaskin FF mun koneella ja se hyppää peliin kun esim. L-offisen tekstissä on linkki joka sitten avaa tuon. Tämä Libre officen käyttämä FF ei päivity, ilmoittaa vain,että päivitys on käynnissä.

Ota näistä nyt selvää, mulle ei ole selvinnyt miten tää toimii. Jokainen noista kolmesta FF:sta on eri kansiossa ja siis toimii omana ohjelmistopakkettinaan.

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

LGL.
God Member
Poissa

Vastaus #12 - 08.05.2026 klo 18:09:48
Tulosta viesti  
Voidaan myös käyttää CTRL-SHIFT-DELETE yhdistelmä ennen kuin kirjaidutaan SRHS:n sivistoon. Tämä toimi ainakin läppärin winsku10:ssä.

LGL

Sivun alkuun

IP kirjattu

Mi
Senior Member
Poissa

SRHS #1066

Vastaus #13 - 08.05.2026 klo 20:05:56
Tulosta viesti  
Tuo näppisyhdistelmä poistaa selaustiedot ja evästeet. Toimii ainakin kaikilla merkittävillä selaimilla niin Windows kuin Linuxissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #14 - 08.05.2026 klo 20:22:21
Tulosta viesti  
Mulle tuli kuvan mukainen ikkuna ja siitä voi sitten valita, mitä poistetaan.

CTRL-SHIFT-DELETE.jpeg ( 58 KB | 5 latausta )
CTRL-SHIFT-DELETE.jpeg

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu