No mutta nythän on tullu kivasti juttua, kiitos vaan kaikille.
Pittääpä alakaa seleviittään tätä eikä seisua käet taskussa.
Tuota pitkänmallista kytkintä SK1 (record playback switch) oon liikutellu, suihkutellu, jopa purin ja kasasin ja silti kaikki toimii kuten ennen, en oikeen usko että siinä vika, tai sit on. No, sopivasti kun liikuttaa sitä kasetin pyörisessä, häviää äänetkin, että toimii se jollaintapaa ainaski.
Tuon manuaalin olen löytäny jo aiemminkin ja tänään tulostin sen, äkikseltään näyttäs että vasemman kanavan osat on parillisilla numeroilla ja parittomat oikean, voiko tämä pitää paikkaansa? Ja hieman tässä valossa näyttää ainakin tuo piirilevy ulostulo-päässä olevan osiltaan melkolailla peilikuvat toisistaan... että joku logiikka näissä vissiin sitten kuiteski on. Voisko päätellä että myös toisella piirilevyllä olevat identtiset komponentit ois samoin päin?
Ihan en vielä päässy kärryille että mitenkä ne mitataan ne jännitteet noitten trankkujen osalta... pitäs sellane selkee kaaviokuva olla, mä oon niin pullosilmä ja amatööri näissä että huh huh... niinkö mihin tungetaan punane ja musta johto? Yhen trankun molempii jalakaan, toine toisee ja toine ekaan? Anteeksi mutta oon ihan urpo näissä vaikka yläasteella oliki mm.kone- ja sähköoppi valinnaisena aineena, joku piirilevy sielä ite tehtii ja ovikello, hurmimmat imppas bensaa ku koitettii moottoria saaha käyntii ja ope kävi jossain...en minä.
Pari tollasta isompaa lieriö konkkaa eli elkoa? olenkin jo vaihtanut, mutta nyt alkaa vähän selkiin että miten toi on rakentunut, kun koittaa sitä äänitietä selvitellä... varmaan otan taas yhen elkon irti tässä illan ratoksi. -otin jo
Onko päätevastukset noita kolme jalkaisia TS-merkinnällä varustettuja? E: eiku ne taitaaki olla transistoreita, hups. Niihin ei kia kannata koskea tai vaihtaa niitä? Vai voiko vika olla niissäkin?
Toistaseksi vielä ihan jännää tämä, fiilikset vaihellu onnistumisen tunteesta päättömään epätoivoon, mutta luonto ei meinaa antaa periksi että viskais tämän
rakkineen hienon laitteen pellolle...
Kiitos tuesta ja neuvoista täsä kohtaan, matka jatkuu...
E: voiko vika olla noissa vastuksissa (R)? Oikeen kanavan pari rinnakkaista vastusta (R615 ja R617) ovat ulkonäöltään muista poikkeavia, ikäänkuin ”kärähtäneitä” ts. väri ja maalimerkinnät ovat huonosti havaittavissa, muut vastukset kun on suht kirkkaan värisiä ja malliraidat selkeästi erottuvia (kuin pakasta vedettyjä), oisko nuo viallisia? Vaikutaako se ääneen tollai?
E2: koitan lisätä kuvia noista vastuksista tähän vielä
https://www.flickr.com/photos/150917853@N06/31345793287/in/dateposted-public/kyllä noi vissiin niinsanotusti on lämpöö saaneet, hain sitten uudet vastaavat, katotaan auttaako
E3: ja noita manuaaleja löytyy myös täältä
https://www.vintageshifi.com/repertoire-pdf/Philips.php aika hyvin, kunhan jaksaa selata listaa