Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3]  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Uusi Desktop PC kone (Luettu 17994 kertaa)
akkuvaari
Senior Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
Re: Uusi Desktop PC kone
Vastaus #30 - 30.03.2018 klo 21:53:32
Tulosta viesti  
Noilla muilla kun oikeilla excel ohjelmilla (open offige ym pakettien sisältö) en töitä minä saa tehtyä. Yksinkertainen ongelma on esim akkutietojen esitys nätisti. Kyse on 256 akun jännitteistä saman värisellä viivalla käyrästössä ajan suhteen. Ainoastaan vanha excel pystyy moiseen. Kiitos siitä ja siinä pysyn. Kaverit toimistolla hassaa uusilla tulosteilla excelistä eikä mitään saada nätisti aikaseks.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Vastaus #31 - 30.03.2018 klo 22:02:50
Tulosta viesti  
Mä olen käyttänyt Oo:ta ja nykyisin Libre-office:a, eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Käyttöliittymä eroaa jonkin verran Wo:sta, samat toiminnot siellä on. Oheisessa kuvassa on vakio asiakirjat valittavissa.
Tarratulostuskin on helppoa, kun lataa ao. valmistajan sivuilta malli-asiakirjan ko. tarra-arkille. Jos sitten tarvisee tehdä PALJON tarroja ja ottamaan tiedot jostain tietokannasta tai taulukosta, niin siinä joutuu sitten vähän äheltämään makrojen kanssa - ei ole kokeillut toimivuutta.
Liitteenä malli tarra-arkista (.pdf), normaalisti se on .odt

Jos ihmettelette miksi teksti on keskellä arkkia, niin se oli ainoa käyttämäton tarra siinä Laser-arkilla.

J8160_A-0001-01_P.pdf ( 21 KB | 0 latausta )
Libre-Office.jpeg ( 17 KB | 0 latausta )
Libre-Office.jpeg

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6NT
God Member
Poissa

SRHS #840

Sijainti: Pännäinen
Vastaus #32 - 30.03.2018 klo 23:45:34
Tulosta viesti  
RJL kirjoitti 30.03.2018 klo 20:07:32:
Mikäs tämä sitten on:
https://blogs.apache.org/OOo/entry/announcing-apache-openoffice-4-11
Logo ainakin on sama kuin vanhalla OpenOfficella.

Tuo on OpenOffice Linuxille (Apache on eräs Linuxin distro).

Edit: Käytettyja tietsikoita löytyy Hesasta ainakin Teraset Oy:ltä ja MP-IT Computers Oy:ltä sekä käyttiksellä että ilman. Myös Maukka, OH2BYS, myy käytettyjä ja kunnostettuja läppäreitä (hae Kuukkelilla sanalla BYSMyy).

Thomas
Sivun alkuun
IP kirjattu

OH6NT
God Member
Poissa

SRHS #840

Vastaus #33 - 30.03.2018 klo 23:52:52
Tulosta viesti  
VjpA kirjoitti 30.03.2018 klo 22:02:50:
Mä olen käyttänyt Oo:ta ja nykyisin Libre-office:a, eikä niissä ole ollut mitään vikaa. Käyttöliittymä eroaa jonkin verran Wo:sta, samat toiminnot siellä on. Oheisessa kuvassa on vakio asiakirjat valittavissa.
.....
Liitteenä malli tarra-arkista (.pdf), normaalisti se on .odt

Vinkki: Libressä (tai Oo:ssa) kannattaa laittaa vaikotiedostomuodoksi .doc tuon .odt:n tilalle, varsinkin jos haluaa että tiedostot ovat yhteensopivia Mikkisoftan Officen kanssa (halutaan esim. jakaa edititavissa olevia tiedostoja muille joilla ehkä on MSOffice). 

Thomas
Sivun alkuun
IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #34 - 31.03.2018 klo 07:35:25
Tulosta viesti  
OH6NT kirjoitti 30.03.2018 klo 23:45:34:
Tuo on OpenOffice Linuxille (Apache on eräs Linuxin distro).

30 December 2017 - Apache OpenOffice, the leading Open Source office document productivity suite, announced today Apache OpenOffice 4.1.5, as usual available in 41 languages for Windows, macOS and Linux.

Tommoista sanoo sivuillaan, eli on saatavissa myös Windowsille, ja lataussivuillakin Windows on vaihtoehtona.

Tämä ei ole kannanotto paremmuudesta, taidan itsekin kokeilla LibreOfficea, kun siitä on täällä niin positiivisia kokemuksia.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH6NT
God Member
Poissa

SRHS #840

Vastaus #35 - 31.03.2018 klo 10:13:03
Tulosta viesti  
Sirottelen tuhkaa päälleni - olin värässä, en vaivautunut tutkimaan lähemmin. Sorry tuosta Apache-mokastani. Hyvää pääsiäistä kaikille Hymiö

Thomas
Sivun alkuun
IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #36 - 31.03.2018 klo 12:08:13
Tulosta viesti  
Jotakin negatiivistakin, LibreOfficen kaavaeditori on surkea.

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Vastaus #37 - 31.03.2018 klo 16:42:26
Tulosta viesti  
Ei kannata sirotella tuhkaa, paitsi nurmikolle - on hyvää lannotetta. Silmänisku

Kyllä Wintoosan office ymmärtää .odt tiedostomuotoja, ainakin nää viimeisemmät. Silloin kun olin vielä Ompun käyttäjä, sen offisepaketin ohjelmat oli superia; taulukkolaskennassa mm. Lookup funktio oli jotain mitä en ole sen jälkeen kokenut, no nyt en sitä ole juurikaan tarvinnut, kyllä tuo funktio löytyy kaikista nykyisitäkin taulukko-ohjelmista - toiminta vaan on eri (suppeampi).

Mun Win/ Linux toimistohjelmat alkoi oikeastaan Staroffice:sta,  https://fi.wikipedia.org/wiki/Apache_OpenOffice ja nyt mennään Libre:llä. Tuolla näkyy kaavio miten nää on muuttunee aikojen saatossa.
Silloin aikanaan kun Staroffisesta oli pakko siirtyä OOo:n olin harmissani, onneksi olen nyt selvinnyt tuostakin.

Kyllä nää nykyiset tekstikäsittelyohjelmat on monipuolisia, Libre:en saa esim. kreikkalaisen näppiksen (ohjelmapohjainen) ja oikoluvun Suomenkieliseen versioon. Hymiö

Lisäys:
Tuolla aikaisemmin todettiin, että Open Officea ei päivitetä enää? Kuitenkin viimeisin veriso on niinkin tuore kuin 30 December 2017 v. Apache OpenOffice 4.1.5
https://blogs.apache.org/OOo/entry/announcing-apache-openoffice-4-11
« Viimeksi muokattu: 31.03.2018 klo 17:09:52 Kirjoittaja VjpA »  

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

ilkka suni
Senior Member
Poissa

Sijainti: SRHS
Vastaus #38 - 31.03.2018 klo 18:06:10
Tulosta viesti  
VjpA kirjoitti 31.03.2018 klo 16:42:26:
Ei kannata sirotella tuhkaa, paitsi nurmikolle - on hyvää lannotetta. Silmänisku

Off-topic, pääsiäistrollilta:
Puhdas puutuhka, seassa ei saisi olla paperin, pahvin tms. palamisjätettä. Koivutuhka muistaakseni on tervetulleinta kasveille.

Porojakaan ei kannata loppusijoitella sieraimiiin. Kahvinporot ovat kelpo lannoitetta, tuon kuulin ekokierrätyksen pioneereilta saksalaisilta 80-luvulla. Tanssiparketeillehan kahvinporoja aikoinaan Suomessa kylvettiin...

Hyvää pääsiäisenjatkoa, itse topiciin.

-ilkka

Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 2 [3] 
Lähetä aiheTulosta