Normaali aihe Hanurista (Luettu 3098 kertaa)
akkuvaari
Senior Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
Hanurista
10.03.2018 klo 20:29:14
Tulosta viesti  
On tää hanurista. Kaveri  lähettää mulle paketin. Kohtelias kysymys häneltä mulle mihin sä sen haluut tuleen. No kotiin tai ainakin mun osotiteesen. Sama juttu kun lähetän jotain postihenkilö kysyy mihinkäs tää sitten lähetetään markettiin automaattiin vai mihin. Ei kiinnosta mua pätkääkään . Pää asia on että menee perille. Mikä tässä mättää. Eihän lähettäjä ole postin organissaatiossa tekemässä päätöksiä parhaasta vastaanotto paikasta. Jos ei erikseen haluu on parasta on että paketti menee perille millä tavalla tahansa. Tää on taas niitä nörttien juttuja. Mikään ei ensiarvoiseti toimi. Tarttee syöttää koodeja ja surffailla valikoissa ja vastailla kysymyksiin jotta vois edes paketin lähettää tunnettuun osoitteeseen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2EO
God Member
Poissa

SRHS

Re: Hanurista
Vastaus #1 - 10.03.2018 klo 20:50:55
Tulosta viesti  
Ymmärrän turhautumisesi. Monimutkaisemmaksihan nämä postijututkin  menee. Toisaalta asialla on kääntöpuolensa. Vastaanottajalle saattaa olla iso ero siinä saako paketin mukaansa lähimarketin pakettiautomaatista, vai lähteekö erikseen hakemaan sitä mahdollisesti hyvinkin etäällä olevasta postikonttorista tai asiamiespostista.

Sivun alkuun

IP kirjattu

akkuvaari
Senior Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
Vastaus #2 - 10.03.2018 klo 21:06:34
Tulosta viesti  
Ymärrän tuon hyvin, mutta kun multa tivataan vastaanottopaikka tiskillä tuntuu kun jos vastaan huonosti menikin se lotto sitten ohi. Ei mun yleensä tartte tietää mitään vastaan otosta. Mitenkähän kiinan postin välitys toimii, Ketovatko he mihin markettiin tms. paketit pitää panna.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Blaekie
God Member
Poissa

SRHS - 623

Sijainti: Helsinki
Vastaus #3 - 10.03.2018 klo 21:20:21
Tulosta viesti  
Näin yleisellä tasolla, ottamatta sen enempää kantaa tapaukseesi, kyllä tuo on oikeastaan varsin aiheellinen kysymys, ja kohteliasta ainakin varmistaa tahtotila ja järkevä myös, sillä voihan jossain periferiassa olla marketin automaatti huomattavasti lähempänä kuin se postikonttori, jos ei sitten ole ihan kotiinkantoa tilattu.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #4 - 10.03.2018 klo 21:40:42
Tulosta viesti  
Eipä ole vastaavaa sattunut, kun lähetän, maksan verkossa, lappu paketin päälle ja
lähimpään postiin, mitään lisäkysymyksiä ei ole tullut postin taholta.

Jos taas paketti tulee minulle päin, niin annan osoitteen ja paketti tulee lähipostiin
Joskus lähettäjä kysyy voiko lähettää pakettiautomaattiin niin se ainoa kysymys
joka tulee joskus eteen? Matkaa on kuitenkin niin paljon enemmän että en ole
käyttänyt, pakettiautomaatin käyttö pitäisi aina sopia erikseen.

Postin kanssa voi myös sopia erikseen haluamansa vastaanottopisteen, johon
sitten tulee kaikki paketit.

Markku  Pyöritä silmiä

Sivun alkuun

IP kirjattu