hifiradio58 kirjoitti 29.11.2017 klo 08:32:41:
Mainio oli myös Radio Sweden Saturday Show lyhytaalloilla, siinä sai joskus nauraa katketakseen!
Tuo oli hulvaton ohjelmasarja, 70-luvulla mielestäni parasta komiikkaa ja satiiria, mitä ulkomailta radioaalloilla saattoi kuulla. Lähetysajankohta muistaakseni aiheutti pulmaa iltarientojen ja menemisten suhteen, tulikohan ohjelma iltakymmeneltä. Taisi olla syy, miksi tuolloin hankin ajastimen, tarvittaessa nauhoittaakseni ohjelman, kun esimerkiksi jossain partion metsärypemisissä olin. Useimmiten nauhoitin joka tapauksessa, kuunnellakseni ohjelman uudestaan. Harmi, kun ei ole yhtään nauhapätkää jäljellä.
Mitä Radio Carolinen uuteen ja nyt pysyvään taajuuteen 648 kHz tulee, mitä olen kommentteja lueskellut, kuuluvuus ilmeisesti on ollut yllättävän hyvä Suomessakin. Lähettimelle ilmoitettu 1 kW:n teho onkin herättänyt kysyviä kommentteja. Itse en ole vielä kokeillut, ovat kaikki pihalankani liki kirjaimellisesti pitkin pihaa. Nykyisin kun enää ei ole kuin maksimissaan 50 metrin mittaisia lankoja, saattaa loppua suuntaavuus ja vahvistus kesken.
RJL:n toteamaan. Kyllähän aidosti analogisilta aalloilta kuunnellessa on aivan eri fiilis kuin planttuna webbisignaalina. Leveillä suotimilla kuunnellen AM-soundissa on hienoa hohtoa ja käsinkosketeltavuuden tuntua.
-ilkka
EDIT:
Kokeilin taajuutta 648 kHz, minulla siinä jyrää Murski Val, Sloveniasta. Ilmeisesti Caroline tulee heikosti allaan.