Normaali aihe B&O:n kaiuttimet (Luettu 4368 kertaa)
putkinotko
God Member
Poissa

SRHS # 751

Sijainti: Lohja
B&O:n kaiuttimet
06.11.2017 klo 15:24:25
Tulosta viesti  
Moro

Postimies Paavo toi Kiinasta uudet kaulukset eli yläripustukset vanhan LX2502 televeissonin 3":n bassokaiuttimiin hirvittävään 2€:n hintaan. Kymysys kuuluukin, että millä liimalla ne pitäisi liimata, että ne taas ainakin toiset kolmekymmentä vuotta taas kestäisi ja pääsisi naatiskelemaan mahtavasta bassotoistosta. Vanhathan karisee pois kun vähän pahasti vain katsoo, on ne niin haurasta tavaraa. Piti ihan uteliaisuuttaan tommosetkin tilata, vaikka maksoivatkin peräti euron kappaleelta postilaatikkoon toimitettuna, ja tuntuvat ihan asiallisilta kumikauluksilta.

Jussi

kaulukset.jpg ( 266 KB | 0 latausta )
kaulukset.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruokki
God Member
Poissa

Re: B&O:n kaiuttimet
Vastaus #1 - 06.11.2017 klo 15:50:47
Tulosta viesti  
Ei taida ihan helppo homma olla kohdistaa kartio keskelle! Pessimistinen olen. Kerro kuinka kävi sitten.

Ruokki
Sivun alkuun

IP kirjattu

putkinotko
God Member
Poissa

SRHS # 751

Sijainti: Lohja
Vastaus #2 - 06.11.2017 klo 16:15:19
Tulosta viesti  
Moro

En usko että keskitys tuottaa vaikeuksia, kun kartiot on vain kolmituumaiset, ja alakiinnitykset on hyväkuntoiset, niin ne pitää kyllä keskityksen linjassa.

Jussi

Sivun alkuun

IP kirjattu

VjpA
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Vantaa
Vastaus #3 - 06.11.2017 klo 18:41:05
Tulosta viesti  
Tuubissa on paljon juttua noiden ripustusten korjauksesta.
Liimasta en tiedä, mutta mulla on AR7 kajarit korjutettu Suomessa liike oli muistaakseni H:ki Kalevankadulla ehkä v. 2000 paikkeilla.
Keskitys oli tehty siten, että kartion keskellä ollut suoja oli poistettu ja liimausen aikana oli varmaan paperiarkista tehty ohjain. Ainakin tuo keskiösuoja oli erinlainen kun se alkuperäinen.
Hyvin ovat soineet nuo korjatut pöntöt. Hymiö

t. // Jukka
Sivun alkuun

IP kirjattu

apaija
Full Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Loimaa
Vastaus #4 - 07.11.2017 klo 06:52:14
Tulosta viesti  
Erikeeper tai vastaava silikonipohjainen. Tuolla olen itse korjannut Gradient 1.2 ja pentat.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jasonisti
God Member
Poissa

Vastaus #5 - 07.11.2017 klo 13:22:42
Tulosta viesti  
Jos haluat homman pilata niin silloin Erikeeper, ehdottomasti! Kumia kun liimaat niin kontaktiliima.

Keskitykseen on tuo edellä kuvattu tapa hyvä ellei paras, tulee varmasti keskelle. Jos ei halua pölykuppia irroittaa niin sitten kajariin 50Hz vaikka pienestä muuntajasta ja keskitys kuuntelemalla ettei hankaa. Kartion pitää ihan oikeasti liikkua että pystyy keskityksen varmistamaan.

Olen korjannut satoja elementtejä ja vaikka kuinka hyvää yrittää niin tahtoo tulla parempia kuin ovat olleet.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Ruokki
God Member
Poissa

Vastaus #6 - 07.11.2017 klo 14:02:41
Tulosta viesti  
Kumia kun liimaa niin kumiliimaa!
Mutta, mutta onks noi kumia; keinokumiin ei kumiliima tartu. Taitaa olla jotain butyylimassan tapaista.

Ruokki
Sivun alkuun

IP kirjattu

Justus09
Junior Member
**
Poissa

SRHS

Vastaus #7 - 08.11.2017 klo 13:48:27
Tulosta viesti  
Ei tuo vaikeaa ole, mutta kärsivällisyyttä ja varovaisuutta tarvitaan. Hyvistä askarteluveitsistä on myös paljon apua.

Siivoa vanhojen reunuksien jäämät pois hyvin ennen uusien liimaamista. Itse en ole käyttänyt keskittämisessä vippakonsteja, vaan silmällä on aina osunut. Ensin olen liimannut uuden reunuksen pahvikartioon ja antanut kuivua yön yli. Seuraavana päivänä liimaus kartion runkoon ja taas kuivatus yön yli. Siinäpä se.

Sivun alkuun

IP kirjattu