jonkun verran jumppasin ... ei ole helppo rasti. Mitä enempi mittaan, niin tulee vaan kysymyksiä. Hukassa oon!
ei kuulu pihaustakaan radiosta. Jos olisi noita putkia, niin olisi kiva kokeilla ihan pikana vaihtaa
sen verran on selvillä, että oskillaattori putki (toinen alusta) värähtelee pitkillä ja keskipitkillä.
ekan putken katodilla pitäisi olla tuon saaminani kytkiksen mukaan 5,5V ... on vain 1,3V.
sitten välitaajuusputken (kolmas putki) anodilla näkyy reippaasti oskillaattorin värähtely .. esim 1,9MHz 11Vp-p ... siltähän pitäisi mennä toiselle välitaajuuskelalle tavaraa ... mutta miksi taajuus on tuo osk taajuus .. ei välitaajuus? Ja sen kelan toisiosta en oikeastaan näe mitää kelvollista signaalia (siis putken 4 hiloilla ja diodeilla) ??? Mutta nelosputken hilalla olevan potikan lähdön (ja inputin) kosketus hurisee terveesti.
Kolmannen putken nastoilla 4ja5 (yhdessä) pitäisi olla 85V .. mutta on vain 40V. samoin ekan ja tokan putken 'screen hiloilla' on vain 40V ... pitäisi olla luokkaa 90V ???
siis ainakin putken 4 vahvari toimii ...ja pääteputki toimii ... ja osk toimii.
tuohon 'virityksen' ilmaisuputkeen minulla menee 4 johtoa ... kytkiksessä 5 johtoa?
Minulla kytkentä Luxor 1270W ja 370W. Näyttäisi siltä, että isojen kelapurkkien sisällä on paljon osia ... noita mahdollisesti vuotavia konkkia.
Olen vaihtanut muutaman konkan kokeeksi ... hiukan epäilin ... eivät silti auttaneet. Ainoastaan tuo pääteputken hilakonkka auttoi.