Normaali aihe salora asteikkonaru (Luettu 2547 kertaa)
tuomikko
God Member
Poissa

Sijainti: Mietoinen
salora asteikkonaru
19.02.2016 klo 23:50:35
Tulosta viesti  
Olen kiristänyt asteikkonariua prikkoja lisäämällä ohjainnrullien alle mutta ei oikein riitä ja tulee olo ettei uskalla mahdottomia kiristääkään.
On niin onnettoman pieni akseli jossa naru väkisin luistaa. Akseliin pitöisi saada jonkinlainen karhennus? Millä sen olette tehneet. Radio on Salora Metropoli muissa radioissani ei ole ollut näin suuri luistaminen eteen.
Halkaisijaa jos saisi jollain vähän lisää niin voisi helpottaa.
Onko narun vaihto edessä vai oletteko käyttäneet jotain kitkan lisääjää?
Tuomo
« Viimeksi muokattu: 20.02.2016 klo 20:18:23 Kirjoittaja tuomikko »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Raimo Sjöberg
God Member
Poissa

SRHS #313

Sijainti: Espoo
Re: salora asteikkonaru
Vastaus #1 - 06.03.2016 klo 19:28:37
Tulosta viesti  
Minä olen lisännyt asteikkonarujen ja nauhureiden huopien kitkaa hartsilla. Musiikkiliikkeistä löytyy tarkoitukseen sopivaa viuluhartsia.

Rami

Rami  OH1AYG - OH2AUS
Sivun alkuun
IP kirjattu

tuomikko
God Member
Poissa

Sijainti: Mietoinen
Re: salora asteikkonaru
Vastaus #2 - 08.03.2016 klo 22:53:26
Tulosta viesti  
Homma eteni seuraavasti. otin langan jousen päästä auki ja kiristin oikein huolella mutta luisti edelleenkin sillä seurauksella, että lanka katkesi ilmeisesti meni kiristyspyörän akselilla "ristiin, tai jotain. hiomapaperilla hioin kiillottuman pois ja laitoin uuden langan ja lisäsin hartsia ja johan alkoi pitämään. Tuli ongelmaksi säätöakselin urassa narun liikkuminen toisen narun päälle, jolloin aseman haku ei toiminut loppuun saakka.
En keksinyt muuta kuin laitoin 3mm hitsauslangasta ohjauksen, jotta lanka pysyi aivan säätöpyörän akselin toisessa reunassa, eikä kulkeutunut lähtevän lankgan yli.
Kiitos hartsi neuvosta on hyvää tavaraa , maksoi kympin musiikkikaupassa.
Tuomo

WP_20160306_001.jpg ( 184 KB | 0 latausta )
WP_20160306_001.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu