Kunnostus etenee siten, että vaihtelen silmämäärin rikkinäisiksi todetut komponentit alkuperäisen arvon mukaisiin, sikäli kun arvo löytyy. Nyt remontissa on pieni tauko, koska piti tilata konkkia, suojasukkaa, polttimoita, putkia ym kulutustavaraa.
Tuo mainittu järjestelmällinen tapa olisi tietysti paras menetelmä mutta minulta se ei luonnistu, koska en radiotekniikkaa osaa. Siksi ''minun järjestelmäni'' on sellainen kuin on. Vaihdan ensiksi varmasti rikkinäiset ja jos kuvien mukaisissa mittauspisteissä on jännitepoikkeamaa tai äänessä tai asemien voimakkuudessa tms sanottavaa niin sitten yritän selvittää ongelman aiheuttajan vaikka komponentin toisen pään irrottamalla ja mittaamalla onko ko. komponetissa vikaa. Tuota pitää jatkaa niin kauan, että vika löytyy tai saan joltain asiaa paremmin tuntevalta apua. Ellei arvo löydy komponentista ja kuvia ei ole, niin sitten pitää käyttää muita keinoja. Summamutikassa en ole koskaan vaihtanut (tyyliin, vaihdanpa kaikki kondensaattorit) vaan kyllä niissä on ollut joko kuoret rikki tai arvot merkintään nähden niin pielessä, että olen katsonut parhaaksi vaihtaa. Vähän kuin tässäkin on jo apuja tullut, mistä kiitokset.
Ts. minulla ei ole monestikaan kiire saada laitetta kuntoon, ja kun harrastusekseni tätä teen ei myöskään muutamalla ns. ''turhaan vaihdetulla'' komponentilla ole isoa merkitystä.
Itse olen ollut suht tyytyväinen ns ''saavutuksiini''.

Joihinkin yksilöihin on mennyt tosi paljon aikaa ja joihinkin suht paljon osia, mutta yksikään ei ole toistaiseksi jäänyt kokonaan äänettömäksi. Sen olen kyllä huomannut, että useampaan on jäänyt vähän heikko asemien kuuluvuus tai asemiin vaikka kaksi huippua tai muuta pientä säätötarvetta, mutta se tulee varmaankin siitä, että komponenttien vaihdon jälkeen pitäisi virittää ULA ja sitä en osaa. Virittämisen opettelu on vielä tavoitteena ja tässä saattaisi olla yksi tapaus, jolla opettelua voisi aloitella.

Toinen, ehkä parempi opettelukohde olisi vaikka Riviera, koska siihen löytyy sähkökuvat jne.