Olen laitellut viime viikot kuntoon -79 mallista Pioneerin kasettidekkiä, ct-f1250.
Laite on uutena ostettu Saksaan josta 2000 luvun puolella ostettu Suomeen.
Heti ensimmäiseksi huomioni kiinnittyi sen virtajohtoon, joka on aivan erilainen kuin olen tuon aikakauden Pioneerin laitteissa (ja muissakin) tottunut näkemään. Niissähän on yleensä hieman paksumpi kiinteä johto, jossa on kuminen valettu kiinteä maadoittamaton pistotulppa tai sitten irroitettava johto kolminapaisella maadoitetulla liittimellä.
Tässä laitteessa on ensinnäkin ohut johto jonka päässä avattava litteäpää jonka voi liittää sekä maadoitettuun että maadoittamattomaan liitäntään.

Tuollainen verkkovirtajohto. Ei ole ennen tullut vastaan `70 luvun stereolaitteissa.
Olen miettinyt että kannattaisiko se korvata jollain muulla, joko kiinteällä tai mieluummin irroitettavalla johdolla. Miksi näitä muuten on ylipäätään saanut sekä irroitettavalla maadoitetulla johdolla ja sitten kiinteällä maadoittamattomalla? Tämä on kyllä ensimmäinen joka kohdalleni tulee vastaan jossa on kiinteä maadoittamaton joka kuitenkin käy myös maadoitettuun liitäntään.
Laitteen takapaneelissa olisi valmis paikka peitekilven takana myös maadoitetulle irroitettavalle johdon liittimelle.
Voinko laittaa siihen turvallisesti toisesta laitteesta aikoinaan talteen ottamani kolminapaisen virtajohtoliittimen? Maadoitus, eli keskimmäinen nasta vain laitteen runkoon?

Tuollaiselle liittimelle olisi valmis paikka. Voisiko sillä korvata tuon tämänhetkisen johdon turvallisesti?