Tervehdys tasapuolisesti kaikille

En ole alan asiantuntija tai millään muotoa harrastaja, mutta hankin silloin tällöin kun sopivasti vastaan tulee hienoa vanhaa tavaraa ja pyrin laittamaan toimintakuntoon itselleni. Pidän siis tällaisesta vanhasta tavarasta.
Enemmän kokemuksia löytyy mekaanisten laitteiden ja moottorien saralta, mutta kun tämä niin sopivasti osui kohdalleen niin ajattelin ”yrittää”

–Vaikka itse en kauheasti ymmärrä sähköstä, niin minulle on työni kautta pari osaavaa henkilöä tuekseni.
Tarkoituksenani on ensiksi lähinnä avata ja puhdistaa laite. Se ei ole ollut käytössä ainakaan 25 vuoteen ja jätetty kylmilleen olevaan varastorakennukseen josta sen ”pelastin”. Ei tiedetä oliko toimintakuntoinen ”varastoitaessa”. Haluan tehdä tästä itselleni nätin ja hyvältä kuulostavan käyttöradion.
Kaiutin on ainakin sellainen komponentti jonka minun on uusittava siihen, muuta varmaa ei ole. Joku suositteli noiden putkien vaihtoa heti alkuun netissä… mutta kommentteja mielipiteitä otetan vastaan! En ole uskaltanut laittaa töpseliä seinään kun on niin pahassa kunnossa. Ehkäpä puhdistuksen jälkeen…?
Sain jo ko. laitteeseen huolto-ohjeen Ilmari Nikanderilta (Suuri kiitos vielä kerran).
Kuitenkin olen heti alkumetreillä juuttunut siihen että ohjeessa sanotaan että säätönupit otetaan irti… tietääkö joku miten? tavallisen piukassa tuntuvat olevan enkä uskalla käyttää voimaa.
Kaikki vinkit ym on tervetulleita tähän
-Terveisin, Joel