Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
› Foorumin päivitys tulossa
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu:
1
2
[3]
4
Lähetä aihe
Tulosta
Foorumin päivitys tulossa (Luettu 34962 kertaa)
OH5IJL
God Member
Poissa
SRHS, Hamina
Re: Foorumin päivitys tulossa
Vastaus #30 -
07.07.2014 klo 23:32:19
Tulosta viesti
Samaa mieltä kuin edelliset fonttikoosta. Minusta tuntuu, että kyllä ainaki tabletteja on aika paljon vanhemmallakin väellä - mitä ehkä enemmistö tämän foorumin porukasta on. Jopa ittekin hommasin tänä kesänä iPadin kun perheessa muilla on ollu semmonen jo pitempään.
Tuo tuntuma käyttäjien iästä on tullut minulle esim. Facebookin historiallisia ja muita vastaavia aiheita käsittelevistä ryhmistä.
Tietty voisi tehdä täällä tiedustelunkin millaisilla laitteilla ihmiset foorumia käyttää.
Toinen kysymys on se, että olisiko aika SRHS:llä olla myös Facebookissa kun kaikki muutkin radioharrastajien järjestöt siellä taitavat olla? Jos halutaan uusia tällaisesta toiminnasta kiinnostuneita niin olisi hyvä kanava. Ulkomailla ja vähän Suomessakin on lukuisa määrä vanhoista radioista kiinnostuneita ryhmiä joista jotkut ovat hyvin aktiivisiakin.
Ilpo
Ilpo J Leppänen - OH5IJL
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Sijainti: Kaarina
Vastaus #31 -
07.07.2014 klo 23:41:23
Tulosta viesti
Facebookin suosio on viimeisen vuoden aikana hiipunut aika paljon, koska Facebookia on kritisoitu liiallisesta mainoksien lisäämisestä ja ihmisten viestien muokkaamisesta/sensuroinnista.
Mitä tulee kirjasinkokoon, niin mielestäni on Haverin asia päättää haluammeko erikseen kännyköille suunnitellun teeman, vai yritämmekö kompromissia, joka toimii jotenkuten kaikilla alustoilla. Itse en voi asialle mitään, koska css-määritelmä ei tue kuin kokonaislukuja ja jokainen selain päättää itse miten tulkitsee ne.
Toteutti asian millä tahansa tavalla, niin aina joku valittaa. Ellei kukaan muu, niin allekirjoittanut itse...
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
OH2FBX
God Member
Poissa
Sijainti: Hanko
Vastaus #32 -
07.07.2014 klo 23:57:08
Tulosta viesti
Kiitos LowTech, Vanha oppi taasen lisää.
Ilmari Nikander
IP kirjattu
OH5IJL
God Member
Poissa
SRHS, Hamina
Vastaus #33 -
08.07.2014 klo 05:49:03
Tulosta viesti
Onko tarkoitus pitää kello UTC-ajassa? Näin radioharrastajalle siitä ei ole haittaa kun osa omistakin kelloista pyörii sen mukaan.
Ilpo
Ilpo J Leppänen - OH5IJL
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #34 -
08.07.2014 klo 06:30:04
Tulosta viesti
OH5IJL kirjoitti
08.07.2014 klo 05:49:03:
Onko tarkoitus pitää kello UTC-ajassa? Näin radioharrastajalle siitä ei ole haittaa kun osa omistakin kelloista pyörii sen mukaan.
Ilpo
Jokaisella käyttäjällä on nyt oma kello... Sen voi säätää ihan mihin aikavyöhykkeeseen tahansa... Mun kello on ihan Suomen ajassa. Tuo UTC oli oletusvaihtoehtona.
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
OH5IJL
God Member
Poissa
SRHS, Hamina
Vastaus #35 -
08.07.2014 klo 06:45:48
Tulosta viesti
Ok. tuohan on fiksu juttu.
Ilpo
Ilpo J Leppänen - OH5IJL
IP kirjattu
RJL
God Member
Poissa
SRHS 612
Vastaus #36 -
08.07.2014 klo 08:54:08
Tulosta viesti
Kai ne tabletit lisääntyvät, on minulla itsellänikin Samsungin 10-tuumainen mutta en minä sillä foorumille kirjoittele, sen verran mukavampi on käyttää kunnon näppäimistöä pöytäkoneella.
En tiedä muistanko väärin mutta minusta foorumin päivityksen jälkeen vielä oli fonttikoko sama kuin ennenkin, siis hyvä? Nytkin se on hyvä foorumin aloitussivulla, vain kirjoittajien viestit on pientä piperrystä. Ja tässä kirjoituskentässäkin teksti on oikean kokoista, ruudun mukaan 10 pt. Mutta tuo viestien teksti on minusta huomattavasti pienempää, jotain 6 pt??
Tuo tekstin suurentaminen ei oikein ole mukava ratkaisu kun muille sivuille siirtyessä taas pitää säätää hiiren rullaa. Korjaus: ei tarvitsekaan, kokeiltaessa sormi oli päätä nopeampi. Ja tässä kirjoituskentässäkin on teksti nyt jo aika jättimäistä.
Lyhyesti, alkuperäiset foorumiasetukset oli hyvät.
«
Viimeksi muokattu: 08.07.2014 klo 09:15:08 Kirjoittaja RJL
»
Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #37 -
08.07.2014 klo 12:46:22
Tulosta viesti
RJL kirjoitti
08.07.2014 klo 08:54:08:
Lyhyesti, alkuperäiset foorumiasetukset oli hyvät.
Alkuperäisen viestin kirjasinkoko oli 8pt, muokkauskentässä 10pt... Nyt on molemmat 10pt. Kokeilen vielä, että miten sivu näyttää kännykällä, mutta pystysuunnassa on aika turhaa lukea kännykällä, vaakasuunnassa omalla näytti vielä siedettävältä 9pt koolla.
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
RJL
God Member
Poissa
SRHS 612
Vastaus #38 -
08.07.2014 klo 13:00:37
Tulosta viesti
Minun silmään tämä on nyt hyvä sekä pöytäkoneella että tabletilla. Kannattaa varmaan miettiä enemmänkin kuinka tärkeäksi koetaan käyttömukavuus puhelimella, varsinkin jos mukavuutta haetaan perinteisen käyttöliittymän kustannuksella.
Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #39 -
08.07.2014 klo 13:08:29
Tulosta viesti
RJL kirjoitti
08.07.2014 klo 13:00:37:
Minun silmään tämä on nyt hyvä sekä pöytäkoneella että tabletilla. Kannattaa varmaan miettiä enemmänkin kuinka tärkeäksi koetaan käyttömukavuus puhelimella, varsinkin jos mukavuutta haetaan perinteisen käyttöliittymän kustannuksella.
Mä yritän löytää sen kultaisen keskitien... Eri vaihtoehtojen kokeilu vie tunteja, koska fonttikokoja on 79 eri kohdassa tuossa mun teema-tiedostossa. Se on koottu 3 eri teeman parhaimmista osista. Tällä hetkellä säädän vain 5 eri kohdassa, jotta on helpompi palata aikaisempaan, jos menee selkeästi huonommaksi.
Pääperiaate on se, että pienimmän ja suurimman kirjasinkoon ero ei kasva liian suureksi, koska silloin kokonaisuus alkaa näyttää lähinnä yläasteen ensimmäisten atk-tuntien tuotokselta.
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
inkisiivi
Senior Member
Poissa
SRSH
Vastaus #40 -
13.07.2014 klo 09:44:11
Tulosta viesti
Saisiko tuon kellon oikeaan aikaan?
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #41 -
13.07.2014 klo 10:08:24
Tulosta viesti
inkisiivi kirjoitti
13.07.2014 klo 09:44:11:
Saisiko tuon kellon oikeaan aikaan?
Sen saa omasta profiilista säädettyä... Automaattisesti se ei säädy kuin uusilla käyttäjillä ja vierailla, koska vanhassakin versiossa se oli eri ajassa jokaisella käyttäjällä.
Hallintapaneeli → Profiili → Lisäasetukset → Aikavyöhyke → Finland - Helsinki
«
Viimeksi muokattu: 13.07.2014 klo 10:50:34 Kirjoittaja Mika Lindqvist
»
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #42 -
21.07.2014 klo 21:13:01
Tulosta viesti
Bugikorjauksia on tullut 2.6.0-versioon jo kourallinen... Kaikki tähän mennessä ilmestyneet on asennettu... Samalla kielitiedostoja on säädetty, joten ei kannata säikähtää.
Tiedossa on jo, että 2.6.2-versio tulee olemaan taas vaihteeksi iso päivitys, joten tarkkailemme tilannetta, ja jos siltä tuntuu, niin päivitämme muutama päivä sen ilmestymisen jälkeen. Jos taas 2.6.0 alkaa toimimaan sutjakkasti alkukankeuksien jälkeen, niin odotamme 2.7.0-versiota ennen kuin päivitämme.
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
HeikT
God Member
Poissa
SRHS 782
Sijainti: Lohja
Vastaus #43 -
21.07.2014 klo 21:37:40
Tulosta viesti
Ongelma
Mistä löytyy kirjoitetun viestin esikatselupainike vai pitääkö se kaivaa jostakin muualta näkyviin? En ole löytänyt vielä. Markus Hautaniemi kirjoitti viestissään että "toimii eri tavalla". Minulla näkyy kirjoitetun viestin alla vain Lähetä-nappula. Sama juttu yksityisviestiä kirjoittaessa. Tulee turhaa lähetetyn viestin editointia Muokkaa-toiminnon kanssa, viimeksi tänään.
Tulee tästä päivityksestä jotenkin Microsoft Windows 8 mieleen... "susikasi".
terv
Heikki
IP kirjattu
Mika Lindqvist
Full Member
Poissa
Freelancer
Vastaus #44 -
21.07.2014 klo 23:16:01
Tulosta viesti
HeikT kirjoitti
21.07.2014 klo 21:37:40:
Ongelma
Mistä löytyy kirjoitetun viestin esikatselupainike vai pitääkö se kaivaa jostakin muualta näkyviin? En ole löytänyt vielä. Markus Hautaniemi kirjoitti viestissään että "toimii eri tavalla". Minulla näkyy kirjoitetun viestin alla vain Lähetä-nappula. Sama juttu yksityisviestiä kirjoittaessa. Tulee turhaa lähetetyn viestin editointia Muokkaa-toiminnon kanssa, viimeksi tänään.
Tulee tästä päivityksestä jotenkin Microsoft Windows 8 mieleen... "susikasi".
terv
Heikki
Esikatselu-painike on ihan ylimmäisenä vasemmassa reunassa viestin aiheen ja kuvakkeen yläpuolella... Painamalla alaspäin osoittavaa nuolta, esikatselu aukeaa...
GTalk
Skype/VoIP
Facebook
Twitter
IP kirjattu
Sivu:
1
2
[3]
4
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry ««
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.