Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4  Lähetä aiheTulosta
Erittäin kuuma aihe (Enemmän kuin 25 vastausta) Foorumin päivitys tulossa (Luettu 34992 kertaa)
OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Re: Foorumin päivitys tulossa
Vastaus #15 - 06.07.2014 klo 22:20:05
Tulosta viesti  
Tyhjä suorakaide vain ilmestyy, joss X oikealla ylhäällä. Ruutu ei toimi sen pitemmälle. Viestit eivä myös tulee luetuiksi.

Ilmari

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Sijainti: Kaarina
Vastaus #16 - 06.07.2014 klo 22:34:23
Tulosta viesti  
OH2FBX kirjoitti 06.07.2014 klo 22:20:05:
Tyhjä suorakaide vain ilmestyy, joss X oikealla ylhäällä. Ruutu ei toimi sen pitemmälle. Viestit eivä myös tulee luetuiksi.

Ilmari

Haiskahtaa JavaScript-ongelmalta... Suorakaiteen sisällä pitäisi näkyä muutama sekunti ympyrä, jonka kehä muodostuu erivärisistä viivoista.

Sivun alkuun
IP kirjattu

mieite
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Parainen
Vastaus #17 - 07.07.2014 klo 06:52:45
Tulosta viesti  
Vista/ explorerissa java ei pelitä, ei auttanut javan päivittäminen eikä sivuston laitto poikkeuksiin.
Linux/ firefox toimii ilman poppakonsteja.
Täytyy illalla ihmetellä lisää.

Nisse

Suunnitellessanne radion ostoa, valitkaa Asa.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Vastaus #18 - 07.07.2014 klo 12:31:33
Tulosta viesti  
mieite kirjoitti 07.07.2014 klo 06:52:45:
Vista/ explorerissa java ei pelitä, ei auttanut javan päivittäminen eikä sivuston laitto poikkeuksiin.
Linux/ firefox toimii ilman poppakonsteja.
Täytyy illalla ihmetellä lisää.

Nisse

Ei Javan päivittäminen auta JavaScript-ongelmiin, ne on kaksi eri asiaa... Explorerissa kannattaa kokeilla eri versioita yhteensopivuustilassa. Mulla on Chrome ja sillä toimii Windowsissa. Jos Internet Explorerissa ei toimi millään yhteensopivuustilan asetuksilla, niin sitten kannattaa kysyä community-foorumissa... Oletan tietenkin, että IE:n turva-asetusten säätö on keskiasennossa, jossa se kuuluu olla, eikä muita asetuksiakaan ole muutettu oletusarvoista. Kaikki toolbarit yms. laajennukset ja lisäosat kannattaa suoraan heittää vesilinnuille, koska ne tunnetusti aiheuttaa ongelmia Internet Explorerissa.

Selainten bugit ei taida ihan kuulua tämän alueen aiheisiin, joten niistä keskustelu kannattaa siirtää eri viestiketjuun. Näin on helpompi seurata ja varsinaiset foorumin bugit ja hikat pystytään korjaamaan nopeammin, kun viestiketju ei kasva liian pitkäksi.

IE:llä toimii tällä koneella ilman asetusten muuttamista... Firefox on lentänyt vesilinnuille aikoja sitten, koska sillä jotkut sivut näytti enemmän legopalikoilta kuin lukukelpoiselta tekstiltä.

Sivun alkuun
IP kirjattu

plamminen
God Member
Poissa

SRHS: 610

Sijainti: Loviisa
Vastaus #19 - 07.07.2014 klo 14:46:33
Tulosta viesti  
Onko muilla ongelmia matkapuhelimessa fonttien kanssa? Lainaus teksti on isoa ja muu niin pientä että lukea ei näe. Puhelin Lumia 900

pentti
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014 klo 18:15:16 Kirjoittaja plamminen »  

Pentti Lamminen
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Vastaus #20 - 07.07.2014 klo 18:57:36
Tulosta viesti  
plamminen kirjoitti 07.07.2014 klo 14:46:33:
Onko muilla ongelmia matkapuhelimessa fonttien kanssa? Lainaus teksti on isoa ja muu niin pientä että lukea ei näe. Puhelin Lumia 900

pentti

On niissä pikkasen eroa Galaxy 3 Minilläkin... Mutta jos niitä alkaa säätämään kännykälle sopivaksi, niin riskinä on se, että pöytäkoneella näyttää taas liian pieneltä/suurelta. Erikseen ei ole tyylitiedostoa mobiiliselaimille... Mä pistin kommenttia tekijälle community-foorumilla, että miettii asiaa...
« Viimeksi muokattu: 07.07.2014 klo 19:23:17 Kirjoittaja Mika Lindqvist »  
Sivun alkuun
IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Vastaus #21 - 07.07.2014 klo 20:16:17
Tulosta viesti  
Ok.... Muutin fonttikooksi 9, kun ennen se oli normaalilla tekstillä 8 ja lainauksissa 11... Pieni kompromissi, että ei näytä rumalta pöytäkoneilla.

Sivun alkuun
IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Vastaus #22 - 07.07.2014 klo 21:43:35
Tulosta viesti  
Valitan. Mulle vanhalle teksti on kovin pientä. Pöytäkone Win7

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Vastaus #23 - 07.07.2014 klo 21:48:25
Tulosta viesti  
OH2FBX kirjoitti 07.07.2014 klo 21:43:35:
Valitan. Mulle vanhalle teksti on kovin pientä. Pöytäkone Win7

Enää ei ole vaihtoehtona kuin koko 10px, joka tekee sen liian suureksi kännyköille... Pöytäkoneella teksti on helppo suurentaa hiirellä.

Sivun alkuun
IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #24 - 07.07.2014 klo 21:56:42
Tulosta viesti  
No tämä on ainakin selvästi liian pientä tekstiä pöytäkoneella, ihan siinä ja siinä ettei vakiona tarvita suurennuslasia. Olen varmaan ajastani jäljessä mutta minusta kannattaisi kuitenkin panostaa helppolukuisuuteen läppäreissä ja pöytäkoneissa, puhelimet ja pikkutabletit lienevät vielä hyvinkin marginaalinen käyttöliittymä tämän foorumin kayttäjien joukossa.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Vastaus #25 - 07.07.2014 klo 22:00:57
Tulosta viesti  
Samaa mieltä Reijon kanssa.

Jorma

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Vastaus #26 - 07.07.2014 klo 22:42:36
Tulosta viesti  
Niin, en saanut suurennettua pelkkää tekstiä Win7 alaisuudessa. Vanhan Eudoran ver 7 teksti kasvoi liian suureksi, ei mahdu näytölle.
Tuo tekstikoko joka on noissa käskyruuduissa tai tätä kirjoittaessa olisi kiva, voi se olla vähän pienempikin.

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

Miksuuuu
God Member
Poissa

Sijainti: Nurmijärvi
Vastaus #27 - 07.07.2014 klo 23:13:20
Tulosta viesti  
Kyllä isompaa voisi mielellään olla, koska yli 10 tuumaisessa tabletissa on jo turhan pientä, tietokoneessa sama...
Käyttö mukavuus olisi parempi luettaessa isommalla fontti koolla.

Sivun alkuun
IP kirjattu

Mika Lindqvist
Full Member
Poissa

Freelancer

Vastaus #28 - 07.07.2014 klo 23:22:41
Tulosta viesti  
RJL kirjoitti 07.07.2014 klo 21:56:42:
No tämä on ainakin selvästi liian pientä tekstiä pöytäkoneella, ihan siinä ja siinä ettei vakiona tarvita suurennuslasia. Olen varmaan ajastani jäljessä mutta minusta kannattaisi kuitenkin panostaa helppolukuisuuteen läppäreissä ja pöytäkoneissa, puhelimet ja pikkutabletit lienevät vielä hyvinkin marginaalinen käyttöliittymä tämän foorumin kayttäjien joukossa.

Mun on todella vaikea sanoa mitään tuohon, koska mä oon tavallinen käyttäjä tällä foorumilla. Kaikki muutokset mitä mä teen pitäisi hyväksyttää Haverilla, mutta jos muutoksesta on enemmän hyötyä kuin haittaa, niin lipsun yleisen edun nimissä.

Tekstikoon muuttaminen 2 pykälää alkuperäisestä isommaksi ei sitä suurenna tarpeeksi pöytäkoneella, joten ainoa mahdollisuus on valittaa selaimen suunnittelijalle. Foorumin pääkoodaja on jo tietoinen asiasta, kuten jo mainitsin aikaisemmin.

Sivun alkuun
IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Sijainti: JKL
Vastaus #29 - 07.07.2014 klo 23:24:59
Tulosta viesti  
Viestien teksti on tosiaan aika pientä. Allekirjoitusten fontti näyttää siihen verrattuna pykälän pari isommalta.

Mutta kuten tuossa aiemmin on jo todettu, tekstiä on helppo suurentaa eli control-nappi pohjaan ja hiiren rullaa pyörittämällä onnistuu säätö.

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 3 4 
Lähetä aiheTulosta