Normaali aihe Sähköpostipalvelimen valinta (Luettu 2401 kertaa)
eukkola
Senior Member
Poissa

SRHS

Sähköpostipalvelimen valinta
04.05.2014 klo 17:00:49
Tulosta viesti  
Olen vähän niinkuin hyvien neuvojen tarpeessa. Vanha Outlook Express Win XP:n kyljessä alkoi oikutella eikä suostunut lähettämään kuvia meileissä koska "Ne voivat sisältää viruksia". Uudemman Win 7 koneen Windows Liven sähköpostiosio on sitä mieltä että minun tulee lähettää kuvani jonnekin taivaalla olevaan välivarastoon. Ja sieltä meilini vastaanottaja saa automaattisesti karkean näytön kuvista saatetekstini mukana ja voi halutessaan hakea koko kuvankin.

Eli kuvani jäisi ikuisiksi ajoiksi (?) jonnekin taivaalliseen välivarastoon ties kenenkä katsottaviksi. Onko tämä nyt sitä pilvipalvelua? Joka varmaan aikaa myöten tulee maksamaan.

Minä nyt olen eri mieltä eli haluan että lähettämäni tavara menee sinne minne sen olen lähettänyt. Eli voitko kertoa mikä sähköpostipalvelin toimisi vanhoilla periaatteilla ja olisi muuten näppärä paikalliskäytössä. Esim Saunalahden oma sähköpostipalvelin toimii vain verkossa eikä sitä kait voi käyttää silloin kun on loggautunut irti verkosta.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH5IJL
God Member
Poissa

SRHS, Hamina

Re: Sähköpostipalvelimen valinta
Vastaus #1 - 04.05.2014 klo 17:22:08
Tulosta viesti  
Olen käyttänyt oman palvelimeni lisäksi mbnetin palvelua jo 90-luvulta asti ja se on toiminnaltaan ihan normaali. Edellyttää vaan Mikrobitin tilaamista.
Toisarvoiseen tarkoitukseen olen käytänyt Gmailia. Tosin viimemainittua vain webmailina. Muissa olen kotona käyttänyt Eudoraa sähköpostiohjelmana yli 15 vuotta.

Ilpo

Ilpo J Leppänen - OH5IJL
Sivun alkuun
IP kirjattu

LGL
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #2 - 05.05.2014 klo 09:31:04
Tulosta viesti  
Voi olla että johtuu siitä kun Microsoft torstaina (1/5) laittoi ulos "patchin" joka piti korjata jonkun reiän Windows XP:n Internet Explorerissa.  Muutama viikkoa sitten ilmoitettiin että Microsoft ei enää tue XP:tä. Mene ja tiedä. Mutta katso Outlook Expressin asetuksia, Tools menu..Options.. jne.

Itse en ole koskaan käyttänyt Microsoftin selainta eikä Outlookkeja

Yksi hyvä mail ohjelma on Mozilla Thunderbird. (Ja vaihtaisin myös Internet Explorerin vaikkapa FireFoxiin)

LGL

Sivun alkuun

IP kirjattu

Blaekie
God Member
Poissa

SRHS - 623

Sijainti: Helsinki
Vastaus #3 - 05.05.2014 klo 09:55:47
Tulosta viesti  
Kyllä ne vanhat imap ja pop3 sähköpostipalvelimet pystyy siihen windows liveen määrittelemään -> http://www.ainacom.fi/img/file.php?id=2769.

Ja jos sulla ei omaa oikeaa sähköpostipalvelinta ole, menee ne sähköpostit joka tapauksessa sinne palveluntarjoajan palvelimelle, eli tavallaan ne on "pilvessä" sielläkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu