Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Yleinen keskustelualue
› Sähköpostipalvelimen valinta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
Sähköpostipalvelimen valinta (Luettu 2398 kertaa)
eukkola
Senior Member
Poissa
SRHS
Sähköpostipalvelimen valinta
04.05.2014 klo 17:00:49
Tulosta viesti
Olen vähän niinkuin hyvien neuvojen tarpeessa. Vanha Outlook Express Win XP:n kyljessä alkoi oikutella eikä suostunut lähettämään kuvia meileissä koska "Ne voivat sisältää viruksia". Uudemman Win 7 koneen Windows Liven sähköpostiosio on sitä mieltä että minun tulee lähettää kuvani jonnekin taivaalla olevaan välivarastoon. Ja sieltä meilini vastaanottaja saa automaattisesti karkean näytön kuvista saatetekstini mukana ja voi halutessaan hakea koko kuvankin.
Eli kuvani jäisi ikuisiksi ajoiksi (?) jonnekin taivaalliseen välivarastoon ties kenenkä katsottaviksi. Onko tämä nyt sitä pilvipalvelua? Joka varmaan aikaa myöten tulee maksamaan.
Minä nyt olen eri mieltä eli haluan että lähettämäni tavara menee sinne minne sen olen lähettänyt. Eli voitko kertoa mikä sähköpostipalvelin toimisi vanhoilla periaatteilla ja olisi muuten näppärä paikalliskäytössä. Esim Saunalahden oma sähköpostipalvelin toimii vain verkossa eikä sitä kait voi käyttää silloin kun on loggautunut irti verkosta.
IP kirjattu
OH5IJL
God Member
Poissa
SRHS, Hamina
Re: Sähköpostipalvelimen valinta
Vastaus #1 -
04.05.2014 klo 17:22:08
Tulosta viesti
Olen käyttänyt oman palvelimeni lisäksi mbnetin palvelua jo 90-luvulta asti ja se on toiminnaltaan ihan normaali. Edellyttää vaan Mikrobitin tilaamista.
Toisarvoiseen tarkoitukseen olen käytänyt Gmailia. Tosin viimemainittua vain webmailina. Muissa olen kotona käyttänyt Eudoraa sähköpostiohjelmana yli 15 vuotta.
Ilpo
Ilpo J Leppänen - OH5IJL
IP kirjattu
LGL
God Member
Poissa
SRSH
Vastaus #2 -
05.05.2014 klo 09:31:04
Tulosta viesti
Voi olla että johtuu siitä kun Microsoft torstaina (1/5) laittoi ulos "patchin" joka piti korjata jonkun reiän Windows XP:n Internet Explorerissa. Muutama viikkoa sitten ilmoitettiin että Microsoft ei enää tue XP:tä. Mene ja tiedä. Mutta katso Outlook Expressin asetuksia, Tools menu..Options.. jne.
Itse en ole koskaan käyttänyt Microsoftin selainta eikä Outlookkeja
Yksi hyvä mail ohjelma on Mozilla Thunderbird. (Ja vaihtaisin myös Internet Explorerin vaikkapa FireFoxiin)
LGL
IP kirjattu
Blaekie
God Member
Poissa
SRHS - 623
Sijainti: Helsinki
Vastaus #3 -
05.05.2014 klo 09:55:47
Tulosta viesti
Kyllä ne vanhat imap ja pop3 sähköpostipalvelimet pystyy siihen windows liveen määrittelemään ->
http://www.ainacom.fi/img/file.php?id=2769
.
Ja jos sulla ei omaa oikeaa sähköpostipalvelinta ole, menee ne sähköpostit joka tapauksessa sinne palveluntarjoajan palvelimelle, eli tavallaan ne on "pilvessä" sielläkin.
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue ««
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.