Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
› Seas 25 TV-ED kaiutinelementti
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
Seas 25 TV-ED kaiutinelementti (Luettu 3273 kertaa)
Markus Hautaniemi
God Member
Poissa
SRHS 81
Sijainti: Kokkola
Seas 25 TV-ED kaiutinelementti
16.02.2014 klo 21:34:52
Tulosta viesti
Sain haltuuni otsikon kaiutinelementin. Löytyykö kokemuksia; millainen se on laadultaan; onko siitä esimerkiksi korvaamaan putkiradion rikkinäinen kaiutin?
Täällä venälaisellä nettisivulla on tietoja ja kuvia samanlaisesta kaiutinelementistä:
http://www.classicaudio.ru/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=3233&start=0
IP kirjattu
Miniwatt
Senior Member
Poissa
SRHS 10
Sijainti: Janakkala
Re: Seas 25 TV-ED kaiutinelementti
Vastaus #1 -
17.02.2014 klo 11:36:31
Tulosta viesti
Joskus on samannäköinen kaiutin tullut laitettua erääseen Luxor kaappiradioon, kun alkuperäisessä kovaäänisessä oli jotain vikaa.
Kyllä se ainakin siinä tapauksessa asiansa ajoi. Radiokin muuttui hivenen kirkassointisemmaksi ollen alunperin hyvin tumma ääneltään.
K-P H
IP kirjattu
HeikT
God Member
Poissa
SRHS 782
Sijainti: Lohja
Vastaus #2 -
17.02.2014 klo 15:28:36
Tulosta viesti
Seas on norjalainen firma. Tuo 25 TV-ED on peräisin jostakin 1969/1970 taitteesta. Olen itsekin niitä pari kpl ostanut Elektrofotosta Annankadulta kun yli 40 v. sitten piti kaitutinkaapitkin rakentaa itse (!) 25 TV-ED:t olivat sen ajan HiFi-laatua.
Kannattaa huomata että tuo tyyppimerkintä ei kerro kaiuttimen impedanssia, 25 TV-ED :tä oli ainakin 4- ja 15-ohmisia
IP kirjattu
OH2EO
God Member
Poissa
SRHS
Vastaus #3 -
17.02.2014 klo 15:57:06
Tulosta viesti
HeikT kirjoitti
17.02.2014 klo 15:28:36:
Seas on norjalainen firma. Tuo 25 TV-ED on peräisin jostakin 1969/1970 taitteesta. Olen itsekin niitä pari kpl ostanut Elektrofotosta Annankadulta kun yli 40 v. sitten piti kaitutinkaapitkin rakentaa itse (!) 25 TV-ED:t olivat sen ajan HiFi-laatua.
Kannattaa huomata että tuo tyyppimerkintä ei kerro kaiuttimen impedanssia, 25 TV-ED :tä oli ainakin 4- ja 15-ohmisia
Ovat jo vähän varhaisemmalta ajalta. Itse rakentelin noilla ensimmäiset kautinkaappini joskus 1966-67 ja Eletrofotostahan nuo silloin ostettiin. Ovat kyllä vieläkin tallella.
IP kirjattu
HeikT
God Member
Poissa
SRHS 782
Sijainti: Lohja
Vastaus #4 -
17.02.2014 klo 17:27:55
Tulosta viesti
No niin olikin, 1966 oli Tekniikan Hymylehdessä (TM :ssä) 4-osainen E. Kotkavalkaman tekemä artikkelisarja "Rakennamme transistoreista 1..4" joka aiheutti 19-vuotiaalle pojanklopille tarpeen rakentaa itse radiovastaanotin. Rakentelun lopputulos oli samanlainen kuin TM:n ohje paitsi että lisäsin vastaanottimeen stereodekooderin ja 2x10W pääteasteen. Tämän vahvistimen perässä olivat Seas 25 TV-ED -kaapit. Kaappeja eikä omatekoista stereo-viritinvahvistinta ei ole enää jäljellä, ovat "kadonneet" vuosia sitten.
IP kirjattu
Markus Hautaniemi
God Member
Poissa
SRHS 81
Sijainti: Kokkola
Vastaus #5 -
17.02.2014 klo 22:13:08
Tulosta viesti
Hyvä, että kokemuksia löytyi.
Itselläni on Peerless:in 10 tuumanen kaiutinelementti, jossa on Seas:in tavoin AlNiCo magneetti; sen päällä on perinteinen massiivinen hieman hevosenkenkää muistuttava rakennelma. Tämä kaiutinelementti on melkoisen painava tämän vuoksi. Seas on kevyt tämän rinnalla.
Miksiköhän AlNiCo magneetteja on niin monen mallisia? Joissakin kaiutinelementeissä on kuppimainen rakenne ja sitten on tällaisia, jossa näkyy tämä; jollainen omassa Peerless kaiutinelementissä on.
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet ««
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.