Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Yleinen keskustelualue
› Hyvät valot laitteiden kuvaamiseen
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
Hyvät valot laitteiden kuvaamiseen (Luettu 4851 kertaa)
resonanssi
Senior Member
Poissa
SRHS
Hyvät valot laitteiden kuvaamiseen
13.01.2014 klo 17:15:33
Tulosta viesti
Hankin muutaman edullisen Airamin LED valaisimen, jotka sopisat hyvin laitteiden kuvaamiseen, koska ne on helppo suunnata. Tässä linkki. Grundig Yacht Boy 207 kuvia.
http://harrinvanhatradiot.blogspot.fi/2014/01/laitteiden-lahi-ja-makro-kuvaus.ht...
IP kirjattu
HarO
God Member
Poissa
SRHS
Re: Hyvät valot laitteiden kuvaamiseen
Vastaus #1 -
13.01.2014 klo 23:29:45
Tulosta viesti
Kyllä, kyllä. Itse olen värkkäillut (=aikonut) mm. tuommoista:
http://www.diyphotography.net/diy-macro-lighting-led-ring
..."Diilextriimistä" on ollut osatkin käsissä jo kotavan. Samantapaisissa tarpeissa olen väsännyt pienen pahvisen valoteltan pienesineiden kuvausympäristöksi.
H.
Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
IP kirjattu
resonanssi
Senior Member
Poissa
SRHS
Vastaus #2 -
13.01.2014 klo 23:59:46
Tulosta viesti
Paljonko tuossa renkaassa on lumenien (lm) määrä, kirjoitus on vuodelta 2010, ledien valovoima on suurentunut merkittävästi neljässä vuodessa. Ja värilämpötilat on tulleet miellyttäväksi kuvata.
Olen kuvannut paljon ns. rengassalama valolla. Suora salama aiheuttaa usein heijastuksia esim. radioputkissa ja kiiltävissä osissa. Siksi sivusta tulevat säädettävät valot on minusta laitekuvauksissa paremmat.
IP kirjattu
plamminen
God Member
Poissa
SRHS: 610
Sijainti: Loviisa
Vastaus #3 -
14.01.2014 klo 07:17:57
Tulosta viesti
Oletko muuten koeatanut kuunnella radiota kun nuo led-valot ovat päällä. Ainakin se malli joka minulla on aiheuttaa hirvittävästi häiriöitä am-alueelta ULA alueelle.
pentti
Pentti Lamminen
IP kirjattu
RJL
God Member
Poissa
SRHS 612
Vastaus #4 -
14.01.2014 klo 07:56:08
Tulosta viesti
Lainaus:
Paljonko tuossa renkaassa on lumenien (lm) määrä, kirjoitus on vuodelta 2010, ledien valovoima on suurentunut merkittävästi neljässä vuodessa. Ja värilämpötilat on tulleet miellyttäväksi kuvata.
Olen kuvannut paljon ns. rengassalama valolla. Suora salama aiheuttaa usein heijastuksia esim. radioputkissa ja kiiltävissä osissa. Siksi sivusta tulevat säädettävät valot on minusta laitekuvauksissa paremmat.
Minä hommasin kanssa aikoinaan tuollaiset enkelinsilmärenkaat IJL:n kokeilun innoittamana. Eivät nuo DX:n porukat paljon lumeneita ilmoittele ja vaikka ilmoittaisivatkin ei niitä kannata uskoa. Ei noista kuitenkaan mitenkään kauheasti valoa lähde nykymittapuun mukaaan mutta kyllä niillä pärjää. Suurempi murhe on värilämpötila joka on vissiin aika suuri, ei ainakaan kameroiden automatiikka osaa sen kanssa tulla toimeen ja pitäisi itsellä olla enemmän harrastuneisuutta että saisi kuvista luonnollisen näköisiä.
Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
IP kirjattu
resonanssi
Senior Member
Poissa
SRHS
Vastaus #5 -
14.01.2014 klo 10:11:36
Tulosta viesti
plamminen kirjoitti
14.01.2014 klo 07:17:57:
Oletko muuten koeatanut kuunnella radiota kun nuo led-valot ovat päällä. Ainakin se malli joka minulla on aiheuttaa hirvittävästi häiriöitä am-alueelta ULA alueelle.
pentti
Kokeilin radiohäiriöitä ICOM R-20 1-1000Mhz taajuusalueilla ei antanut häiriöitä.
DSC_0224.JPG
( 86 KB | 0 latausta )
IP kirjattu
HarO
God Member
Poissa
SRHS
Vastaus #6 -
14.01.2014 klo 14:06:40
Tulosta viesti
resonanssi kirjoitti
13.01.2014 klo 23:59:46:
Juu, ei noilla toki kovin kaukaa tai kovin suurta kohdetta kuvailla, ihan makrotasolla mennään, mutta nykyjärkkäreillä häiritsevä kohinataso jne. ei tule ihan heti vastaan, vaikka ISO:a nostaa. Ja värilämpötila nyt ei yleensä ole niin vaikea korjailtava jälkikäteen, jos se on kuvissa keskeistä. Jatkuvan spektrin "päivänvalolampuilla" tietysti olisi helpointa puuhailla, jos värilämpötilasta on huolissaan.
H.
Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
IP kirjattu
Maja
God Member
Poissa
SRHS 478
Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #7 -
15.01.2014 klo 11:23:29
Tulosta viesti
Olisko oheisesta linkistä jotain apua näihin kuvaus ongelmiin.
http://www.arihallami.com/blogi/2013/tuotekuvaus-kotona-yksinkertaisella-kokoonp...
Markku
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue ««
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.