Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Foorumi vain jäsenille? (Luettu 10026 kertaa)
OH5IJL
God Member
Poissa

SRHS, Hamina

Foorumi vain jäsenille?
05.12.2013 klo 18:56:49
Tulosta viesti  
Viimeisessä Radiot-lehdessä on kerrottu syyskokouksessa olleen esillä rajata mahdollisesti foorumi vain jäsenille.

Haluaisin kysyä, että minkä takia? Onko kysymyksessä se, että ulkopuoliset ovat aiheuttaneet "järjestyshäiriöitä" eli moderaattorilla on liikaa töitä?

Minun mielestäni se, että järjestöön kuulumattomatkin pääsevät kirjoittamaan foorumille lisää toimintamme kiinnostavuutta ja voi tuoda jopa uusia jäseniä. Ja niitähän ei tunnetusti radioalan järjestöihin ole liikaa tullut.

Itsekin olen vihjannut joskus kysymään SRHS:n foorumilla jonkun putkiradion ongelmista kun en ole itse pystynyt vastaamaan. Henkilökohtaisesti vastailen yleensä kymmeniin sähköpostikysymyksiin viikottain ja usein jotain tiedänkin kun on kyse liikennevastaanottimista. Näin olen tehnyt jo 90-luvulta asti. Tavallisten kotiradioiden kohdalla usein on kyse siitä löytyisikö joku korjaaja lähiseudulta. Tähän en yleensä ole tiennyt vastausta.

Yleensäkin olen korostanut tiedonvälityksen ja saatavuuden avoimmuutta. On tietysti ymmärrettävää, että nykyisen teknologian aikana se voi olla jonkun mielestä turruttavaa. Eli tietoa kyllä on ja sitä tulee joka puolelta , mutta Googlekaan ei aina löytämään sitä oikeata.

Ilpo

Ilpo J Leppänen - OH5IJL
Sivun alkuun
IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Re: Foorumi vain jäsenille?
Vastaus #1 - 05.12.2013 klo 19:22:15
Tulosta viesti  
Omalta kohdaltani voin todeta ettei työnpaljous ole ainakaan minua millään muotoa häirinnyt ja foorumin jäsenet ovat myös käyttäytyneet erittäin hyvin. En tiedä mistä ajatus on lähtöisin ja henkilökohtaisesti en myöskään kannata foorumin sulkemista SRHS:n ulkopuolisilta. Sitä kyllä kannatan että SHRS:n jäsenet saavat jotain porkkanoita seuraan kuuluessaan, vaikkapa tietoCD:t ovat mainio esimerkki tällaisesta.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

Esa Salldén
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Petäjävesi
Vastaus #2 - 05.12.2013 klo 19:30:17
Tulosta viesti  
En tunne perusteíta, mutta olen aika usein neuvonut tuntemattomia radiota kauppaavia kirjautumaan foorumille löytääkseen foorumilaisista ostajan radiolleen.

Eli sikäli puollan avoimmuutta, kun ajattelen että parempi foorumilla kuin huutonetissä.

Radio- ja puhelinmuseo on avoinna tiistaisin 11-16 toukokuun loppuun saakka. Rompepäivä 23.5.2026.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Lasse Nirhamo
God Member
Poissa

SRHS #12

Sijainti: Nurmes
Vastaus #3 - 05.12.2013 klo 22:03:11
Tulosta viesti  
Ajatus on minulle täysin vieras.
Ymmärrän, että jäsenet toivovat jotain etuja Radiot-lehden, CD-levyjen, ostoalennusten ja kirjatarjousten lisäksi.

Tiedon avoimmuus on kuitenkin harrastuksemme eräs tärkeä periaate. Foorumi on tuonut mukaan monia harrastajia ja myös uusia seuran jäseniä.

Meille kaikille foorumi on hyvin toimiva yhteisö, josta jokainen on saanut paljon tietoa ja mielihyvää!

Jatketaan näin, toivotaan, että hyvä toiminta jatkuu ja vapaaehtoisia riittää...

Ystävällisesti Lasse - Radiohistorian parissa jo vuodesta 1951
Sivun alkuun

IP kirjattu

Blaekie
God Member
Poissa

SRHS - 623

Sijainti: Helsinki
Vastaus #4 - 05.12.2013 klo 22:08:20
Tulosta viesti  
Kyllä olen sitä mieltä, että jos jotain tuonkaltaisia rajoitustoimia tehdään, (muussa kuin foorumeihin yleensä liittyvässä "säädyllisyys" mielessä) , ollaan hakoteillä. Vähemmälläkin saa kuolemaan keskustelun, jota tämä foorumi on hieman kaivannutkin. Välillä on ollut aika hiljaista, mutta hyviä "purskeita" silloin tällöin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heikki M
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #5 - 05.12.2013 klo 22:25:47
Tulosta viesti  
Asia tuli Tikkakosken kokouksessa esille. Mikäli oikein tulkitsin, niin keskusteluluontoisesti.

Oma henkilökohtainen mielipiteeni on että nykyinen tapa ja avoimmuus on toimiva.

Heikki M

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #6 - 05.12.2013 klo 23:15:25
Tulosta viesti  
Kyllä tämä foorumi on yksi siisteimmistä, elektroniikkapuolella löytyy kyllä
varsin rouheitakin sivustoja joissa ei sanoja säästellä. Mitä tulee tuohon
avoimuuteen niin kannatan tätä nykyistä. Menneenä kesänä oli yllättävän
hiljaista pidemmän aikaa, onneksi keskustelu on taas piristynyt mukavasti.

Markku  Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #7 - 05.12.2013 klo 23:40:47
Tulosta viesti  
Kuten Heikki sanoi, niin pari jäsentä toi tämän ajatuksen julki syyskokouksessa Tikkakoskella. Koska kaikki jäsenten ehdotukset kuunnellaan niin hallitus lupasi käsitellä kysymyksen seuraavassa kokouksessaan. Mitään ei luvattu puolin eikä toisin. Hallituksen kokousta ei ole vielä pidetty. Käsitykseni kuitenkin on, että hallitus tulee olemaan kaikille avoimen foorumin kannalla. Myös allekirjoittanut on samaa mieltä. Vaikka foorumin voidaan ajatella olevan jäsenpalvelua niin sanoisin, että avoimuudesta hyötyvät loppujen lopuksi kaikki, myös jäsenet joiden jäsenmaksuista foorumin ylläpitokin kustannetaan.

Timo Haveri
SRHS:n puheenjohtaja

Sivun alkuun
IP kirjattu

1hilavitkutin
Senior Member
Poissa

SRSH

Vastaus #8 - 06.12.2013 klo 11:24:56
Tulosta viesti  
En mitenkään kannata ajatusta, että forumin käyttöä rajoitetaan ainoastaan jäsenten käyttöön, emmehän ole mikään salaseura, vaan yhteisen, jalon harrastuksen eteenpäin viejä. Sovitaan niin, että moinen ajatus haudataan iki-ajoiksi.
KKo   Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

Heikki M
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #9 - 06.12.2013 klo 15:03:18
Tulosta viesti  
Tässä keskutelussa oli mielenkiintoisia asioita. Kun lehti tuli, niin kommenttia tuli nopeasti. Siis kiitos, lehteä luetaan!

Toisaalta on hyvä ottaa keskusteluun myös itsestään selvät ja totutukin asiat. Keskustelussa tuli esiin, että foorumi on tärkeä ja sen on oletava avoin.

Heikki M

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #10 - 06.12.2013 klo 17:01:23
Tulosta viesti  
Hyvä, että asioista keskustellaan. Arvasin kyllä etukäteen, että tästä tulee palautetta foorumilla.

Jotkut onnekkaat ovat siis jo saaneet lehtensä. Minun on varmaan vielä Itellan käsissä...

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

Esa Salldén
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #11 - 06.12.2013 klo 17:44:22
Tulosta viesti  
Mikäli keskustelu alkoi jäseneduista ylipäänsä, lienee tarpeen koota seuraavaan Radiot-lehteen yhteenveto näistä jäseneduistamme. Paitsi alennukset varaosista ja kirjoista, myös huolto-ohjepalvelu on tärkeä Seuran palvelumuoto.

Täällä foorumilla se ei näy mitenkään, mutta nettiä käyttämättömät ja rajallisesti käyttävät jäsenemme tilaavat mm. puhelimitse huolto-ohjeita suoraan museolta (pet.museo ät gmail.com, 0440 732 813) ja myös saavat niitä ilmaiseksi postitse paperilla. Muilta kuin jäseniltä Seuran ja museon arkiston huolto-ohjeista peritään maksu niin paperi- kuin sähköisessäkin muodossa.

Radio- ja puhelinmuseo on avoinna tiistaisin 11-16 toukokuun loppuun saakka. Rompepäivä 23.5.2026.
Sivun alkuun
IP kirjattu