Normaali aihe Putkiradioiden hinnoista 2. (Luettu 3157 kertaa)
Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Putkiradioiden hinnoista 2.
04.12.2013 klo 01:15:33
Tulosta viesti  
Olen taas kerran törmännyt tähän ongelmaan, minulle tarjottiin
pientä bakeliittikuorista, Fenno Jehu F273 TV, hinta olisi 90e.
Aika suolainen pyynti sinänsä siististä radiosta. Tarjousta
mietin, mutta mikä olisi kohtuullinen, sinä pulma? Yleensä en
näitä pieniä keräile ja vielä vähemmän kyselen. Mutta tämä on
tavallaan poikkeustapaus....joka tiemmä vahvistaa säännön.

Markku   Epävarma Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu

AriH
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Turku
Re: Putkiradioiden hinnoista 2.
Vastaus #1 - 04.12.2013 klo 12:21:31
Tulosta viesti  
Aika suolaiselta tuntuu, minusta puolet olisi aika maksimi, mutta sehän on enämpi maku- ja haluasia. Jos tahtoo välttämättä niin maksaa.
Itse olen tässä 2 viikon aikana ostanut peräti 6 radiota, 1 fenno tarnsistori matkaradio , 2kpl v-56 kotimaisia ULA-radioita, sekä 3kpl 40-luvun kotimaisia.
Hinnat luetellussa järjestyksessä 10,20,20,20,15,15 €
Yhtä lukuunottamatta kirppiksiltä. Kaikista kuuluu jotain muutakin kuin hurinaa ja pidin niitä halpoina.
Minusta radioiden hinnat ovat pikemminkin laskusuunnassa enkä juuri muista enää, koska olisin maksanut 30> euroa.
Ari

Sivun alkuun

IP kirjattu

hifiradio58
Senior Member
Poissa

SRHS

Vastaus #2 - 04.12.2013 klo 15:24:24
Tulosta viesti  
Kyllä näin on, tavallisten höyryradioiden hinnat ovat hiukan laskusuunnassa, johtuneeko siitä että "tavalliset" retrohenkiset henkilöt ovat jo saaneet omansa, eikä tämä ole niin muodissa enää?

Toki myös nykyään tulee päivänvaloon paljonkin perintöradioita, markkinat täyttyy, ja hinnat putoavat, tämä ei aina koske pieniä sieviä radioita jotka ovat hyvässä kunnossa ja ulalla varustettuja, niille löytyy aina ottajia, ihan yli satasenkin hinnoilla.

Eri lukunsa ovat sitten Philips 930A "piispanhattu" ja pyöreät Ekco AD mallit, sekä SNR Excelsior 55, ne ovat näköjään aina kalliita, jos ovat hyvässä kunnossa. Minulla ei ole kuin tämä em. piispanhattu, haluaisin kyllä kovasti Ekcon ja SNR 55sen, mutta en taida ihan tonnia maksaa, etsintä jatkuu.....

Matkaradiossa säilyttää hyvin kyllä arvonsa esim. huippukuntoinen Braun T1000 CD papereineen ja etuluukkuineen, nämä liikkuvat 500e ja tonnin välillä, Tuskin tätä mallia koskaan saa "halvalla", sen takaa pysyvä paikka New Yorkin Museum of Modern Artsissa (MOMA)

Mutta kyllä löytöjä aina tekee jos on oikeaan aikaan paikalla, valitettavasti kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa liikkuvat nykyään myös asiantuntevat venäläiset ja virolaiset ostajat.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Arni63
Junior Member
**
Poissa

Sijainti: Varkaus
Vastaus #3 - 04.12.2013 klo 22:02:55
Tulosta viesti  
Mitä olisitte valmiita maksamaan noista 50-luvun radio-levysoitin yhdistelmista ja kaappiradioista? Noita kun näkyy olevan liikkeellä netisä jos vaikka minkä hintasta, kuntoista ja näköistä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Blaekie
God Member
Poissa

SRHS - 623

Sijainti: Helsinki
Vastaus #4 - 05.12.2013 klo 14:30:32
Tulosta viesti  
Arni63 kirjoitti 04.12.2013 klo 22:02:55:
Mitä olisitte valmiita maksamaan noista 50-luvun radio-levysoitin yhdistelmista ja kaappiradioista? Noita kun näkyy olevan liikkeellä netisä jos vaikka minkä hintasta, kuntoista ja näköistä.

Mä en ainakaan maksais viittäkymppiä enempää. Ei sen vuoksi etteikö jonkun laitteen arvo olisi huomattavasti enempääkin, vaan siksi että minulla ei ole tilaa sellaisille, ja ei sellaisesta "ongelmasta" halua maksaa liikoja.
Veikkaan että monella harrastajalla ja ylipäätään minkä tahansa laitteen ostajalla on omat kriteerinsä mitä haluaa maksaa.
Pitää olla todella haluttu, hyväkuntoinen ja itseäänkin viehättävä laite josta maksaisin ylipäätään enemmän. Oma "hankintahaitarini" on ollut omistamissani laitteissa (muutamia kymmeniä, ehkä alun toistasataa, jos lasketaan kaikki) ilmaisesta-n. 60 euroon, ja en ole metsästänyt mitään vartavasten, vaan kaikki on tulleet eteen miten milloinkin maita ja mantuja kierrellessä. Jännintä on että siisteimmät laitteeni on melkeinpä olleet ilmaisia tai puoli-ilmaisia.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Vastaus #5 - 05.12.2013 klo 17:00:03
Tulosta viesti  
Keräilijänä olen samoilla linjoilla, yleensä yli 50e.n radioita en ole ostellut. Olen rajannut myös
keräilyn laajuutta, kaikkea ei voi hankkia, tilat ovat rajalliset. Lisäksi liiat romppeet nurkissa
koen enemmänkin häiritsevänä, tahtoo se harrastelu mennä siivoiluksi, kunnostamisen sijaan.

Tämä Fenno, jota nyt pohdin, kiinnostaa lähinnä tuon pienen kokonsa vuoksi, isojen radioiden
kiintiö alkaa olla täynnä. Näitä putkiradioita on yleensäkin niin paljon tarjolla kaiken aikaa että,
voi harrastaa huoletta valikoivaa keräilyä. Siteeraisin erään amerikkalaisen filmitähden ajatusta
keräilystä " Parempi on olla onnellinen keräilijä kuin onneton kokoelman omistaja".

Markku  Mahtava

Sivun alkuun

IP kirjattu