Normaali aihe Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin (Luettu 3998 kertaa)
resonanssi
Senior Member
****
Poissa


SRHS

Viestejä: 419
Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
18.03.2013 klo 17:35:59
Tulosta viesti  
Jos kolvi vapisee tinatessa, väitöskirjan mukaan tässä on syy. http://www.hallinto.oulu.fi/viestin/vaitos12/huttunen.html
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
plamminen
God Member
*****
Poissa


SRHS: 610

Viestejä: 1588
Sijainti: Loviisa
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #1 - 18.03.2013 klo 18:30:48
Tulosta viesti  
Uskomatonta. Jos tämä on tiedettä niin vapinaa ei ole voinut olla ennen 1955 eli FM:ää. Kyllä tämän täytyy olla jokin para-porukan omia tutkimuksia

pentti
  

Pentti Lamminen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
VjpA
God Member
*****
Poissa


SRHS

Viestejä: 2400
Sijainti: Vantaa
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #2 - 18.03.2013 klo 18:37:14
Tulosta viesti  
Mä olen huomannut, että itselläni kolvi vapisee enemmän jos ei oikein selvästi näe kohdetta. Kun ottaa mikroskoopin käyttöön, niin pintaliitosjuotostyöt sujuu jo paljon vakaammalla kädellä.
Tuota Huttus-juttua en katsonut.

t. // Jukka
  

t. // Jukka
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
resonanssi
Senior Member
****
Poissa


SRHS

Viestejä: 419
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #3 - 18.03.2013 klo 19:21:45
Tulosta viesti  
Laitoin tämän "humoristisen" jutun tänne koska ihmettelin Yliopiston yleensä hyväksyä tällainen väitöstilaisuus. Tämä on Hyllytetty.

Kaleva kirjoitti seuraavaa: 17.10.2012

Tekniikan lisensiaatti Paavo Huttusen kiistelty väitöskirja on hylätty. Mittaustekniikan alan väitöksessä tutkittiin ihmisen herkkyyttä radiotaajuiselle säteilylle.

Käytännön tasolla väitöskirjassa pyritään selittämään kaivonkatsojien toimia tieteellisesti.

Hylkäämisestä päätettiin tekniikan ja luonnontieteiden tohtorikoulutustoimikunnan kokouksessa tiistaina.

Huttusen väitös ”Spontaanit käsienliikkeet VHF-alueen heikon sähkömagneettisen säteilyn kenttägradienteissa” tarkastettiin Oulun yliopistossa maaliskuussa.

Jo väitöstilaisuudessa yleisön joukosta esitettiin ylimääräisiä vastaväitettä, ja toukokuussa tohtorikoulutustoimikunta päätti työn uudelleen tarkastamisesta.

Lausuntojen mukaan voidaan pitää selvänä, että väitöskirjan esittämä pääväite heikkojen sähkömagneettisten kenttien aiheuttamista käsien liikkeistä jää toteennäyttämättä sillä varmuudella, jota tieteelliseltä tutkimukselta edellytetään.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2013 klo 19:51:26 Kirjoittaja resonanssi »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH2FBX
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1488
Sijainti: Hanko
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #4 - 18.03.2013 klo 19:37:28
Tulosta viesti  
Kas kun se on edelleen yliopiston tietokannassa, jaa tiistaina.  Väitöstilaisuus on ollut yli vuosi sitten. Hylkäämistä saattoi epäillä yhteenvedon perusteella. Kaveri parka kun on saanut odottaa päätöstä näin kauan.
Tieteen teon myllyt jauhavat hitaasti. olen itsekin kokenut sen kun tein omaa väikkäriäni reilut kymmenen vuotta sitten. Se meni läpi.
  

Ilmari Nikander
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
oh6mf
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 601
Sijainti: Seinäjoki
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #5 - 18.03.2013 klo 20:21:49
Tulosta viesti  
Tjaa , kyllä minulla joskus vapisee, kun on kunnon krapula .... ..

no joo, toisaalta hieman tätä sivuavaa...

olen huomannut semmosen kumman jutun että kun virittelee lähettimien pääteasteita alkaa ranteita ja sormien jänteitä särkeä joskus aika laillakin .

aluksi se ei tuntunut , kuin silloin kun trimmaili useita kymmeniä koneita illassa

ja pahiten UHF:llä.

nykyään tuo ilmenee , jo paljon lyhyemmällä tuunaamisella , ja myös VHF alueen pääteasteiden kanssa.
huomasin viime marraskuussa että lievästi HF laitteenkin kanssa , tosin siinä oli tehoja enempi kuin jossain NMT tai vastaavissa laitteissa.

vastaavasti muissa ruuvaus hommissa ei tuo särky ala , jos ei ole RF kanssa mitään tekemistä.

eipä haittaa mitään , mutta olen moisen kuvion huomannut
mahtaako lämmittää jotain lihaksia , jänteitä tms.  en tiedä ??

no kunhan nyt commentoin ,hassu huomio tuo vaan .

73 de oh6mf
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Heikki M
God Member
*****
Poissa


SRSH

Viestejä: 618
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #6 - 18.03.2013 klo 21:57:57
Tulosta viesti  
Minä olen huomannut, että mitä kalliipi osa sitä helpommin käsi tärisee  Hymiö

Heikki M
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
plamminen
God Member
*****
Poissa


SRHS: 610

Viestejä: 1588
Sijainti: Loviisa
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #7 - 19.03.2013 klo 07:38:17
Tulosta viesti  
Olettekos muuten huomanneet että "radio löytöä" kotia salaa kantaessa tärinä ja vapina voi olla melkoinen. Hymiö Tätä olisi hyvä tutkia, että mistä sekin johtuu.

pentti

  

Pentti Lamminen
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
OH5FED
God Member
*****
Poissa


SRHS #627

Viestejä: 739
Sijainti: Hamina
Re: Kädet reagoivat radioaaltojen heijastumiin
Vastaus #8 - 22.03.2013 klo 12:53:25
Tulosta viesti  
On myös olemassa "vapinatauti" joka on perinnöllinen ja varsin pirullinen vaiva varsinkin elektroniikka-alan ihmisille, harrastelijoille ja muihin töihin joissa vaaditaan vakaata kättä:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00014
Sanovat että siihen auttaisi beetasalpaajat, mutta vaivasta kärsivän kaverini mukaan ainoa mikä oikeasti toimii on alkoholi.
Niinpä hän ottaakin pari-kolme olutta tai lasillisen kirkasta ennen ryhtymistään tarkkuutta vaativiin juotostöihin.
  

Samuli | OH5FED
Sivun alkuun
 
IP kirjattu