Normaali aihe Topfield tallentavan digiboxin vika (Luettu 3106 kertaa)
Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Topfield tallentavan digiboxin vika
20.01.2013 klo 13:52:46
Tulosta viesti  
Minua pyydettiin katsomaan Topfieldin tallentavaa digiboxia. Siinä on vikana, että tallennettaessa tai toistettaessa kiintolevy pysähtyy vähän ajan päästä itsekseen. Tätä on yritetty korjata vaihtamalla kaikki virtalähdeosan elkot mutta se ei ole auttanut. Kannattaako alkaa testaamaan emolevyn elkoja vai voisiko vika olla kiintolevyssä? Kiintolevyn jännitteet ovat aavistuksen alakantissa eli 4.9 ja 11.6 volttia. Onko tällä merkitystä? Uudet elkot eivät ehkä ole "low ESR" -tyyppisiä joita näihin yleensä suositellaan laittamaan. Ainakaan niissä ei kyljessä lue mitään siihen viittaavaa. En ole siis itse tehnyt tuota konkkaremonttia.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

plamminen
God Member
Poissa

SRHS: 610

Sijainti: Loviisa
Re: Topfield tallentavan digiboxin vika
Vastaus #1 - 20.01.2013 klo 14:03:54
Tulosta viesti  
Minulla oli aivan samanlainen vika. Vaihdoin kiintolevyn ja se auttoi. Kiintolevyn saatavuus riippuu siitä onko laitteessa serial tai paraller ata levy. Serial levyja saa helpommin mutta vaatii kriittisen sovittimen jos laittaa paraller ata levyn tilalle.

levyn ei tarvitse olla juuri samankokoinen kuin alkuperinen. Kysy formatoindaanko levy kun laittaa ensimmäisen kerran päälle.

pentti

Pentti Lamminen
Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Vastaus #2 - 20.01.2013 klo 15:26:33
Tulosta viesti  
Kiitos tiedosta. Levy on parallel ata. Katsoin pikaisesti netistä ja uusi 320 GB levy maksaa lähemmäs 100 euroa. Boxi ei ole ihan uusi, joten siihen ei taida kannattaa noin kallista levyä hankkia. Täytyy katsella jos jostain löytyisi käytetty.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Vastaus #3 - 20.01.2013 klo 17:11:05
Tulosta viesti  
Veljeltäni löytyi 80 GB käytetty kiintolevy ja boxi tuntuu toimivan sillä. Kapasiteetti laski neljännekseen entisestä mutta olipa ainakin halpa korjaus.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu