Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
› Kuvien näkyminen foorumilla
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
Kuvien näkyminen foorumilla (Luettu 4329 kertaa)
Administrator
YaBB Administrator
Poissa
Kuvien näkyminen foorumilla
22.11.2012 klo 01:39:03
Tulosta viesti
Luettavuuden parantamiseksi foorumilla on otettu käyttöön asetus, jonka ansiosta liitekuvat ja linkitetyt kuvat näkyvät viestiketjuissa maksimissaan 800 pikselin levyisenä. Kuvaa klikkaamalla se aukeaa alkuperäisen kokoisena.
Admin
The Administrator.
IP kirjattu
RJL
God Member
Poissa
SRHS 612
Re: Kuvien näkyminen foorumilla
Vastaus #1 -
22.11.2012 klo 08:49:59
Tulosta viesti
Aika monella foorumilla on lähetettyjen kuvien maksimikoko rajoitettu 800 pikseliin tilan säästämiseksi ja hyvin niistäkin saa selvää. Kuvan pienentämisestä vaikka Irfan Viewillä voisi tehdä yksityiskohtaisen ohjeen.
Täälläkin on riittävästi esimerkkejä monen megabitin kännykkäsuttukuvista joista ei saa yhtään mitään selvää, nuo voisi rajoittaa paljon pienemmäksi. Itsekritiikillekin olisi tilausta, jos kuvausväline ei kerta kaikkiaan tarkenna niin lähelle kuin mistä kuvan ottaa ei kuvaa kannata ottaa saati lähettää ollenkaan. Siis ei tärähtäneitä tai epätarkkoja kuvia tänne, kiitos!
Reijo
Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
IP kirjattu
VjpA
God Member
Poissa
SRHS
Sijainti: Vantaa
Vastaus #2 -
22.11.2012 klo 13:53:08
Tulosta viesti
Moikka, En minä ainakaan ole saanut laitettua foorumille yli 250 kb kuvia - ne poistuu automaattisesti ja vain teksti jää.
Tietysti jokaisen tulisi huolehtia siitä että laittaa hyvälaatuisia kuvia juttuunsa, auttaminenkin on helpompaa kun kuvasta näkee mistä on kysymys. Itse olen jättänyt jonkun kerran kommentoimatta huonon kuvan takia.
Kännykameralla saa hyvän kuva kun valoa on riittävästi ja alkuperäinen kuva on 1,3 megaa tai yli ja voi ottaa useampia otoksia - on sitten mistä valita, sen tietysti joutuu pienentämään. t. Jukka
t. // Jukka
IP kirjattu
OH5IJL
God Member
Poissa
SRHS, Hamina
Vastaus #3 -
22.11.2012 klo 15:25:37
Tulosta viesti
Mielestäni kyllä riittävän hyviä kuvia nettikäyttöön saa alle 250 kilon. Olen käyttänyt omilla sivuillani 1024 pixelin leveyttä ja on enemmänkin kiinni järkevästä rajaamisesta ja lähikuvista jos jotain pitää tarkasti esittää.
Räpsin yleensä aika runsaasti kuvia ja Paint Shop Prolla tai Photoshop Elementsillä sitten aika äkkinäisesti säädöt kuviin.
En tee taidetta enkä muutenkaan hyvää jälkeä kuviin. Pääasia, että asiat niistä selviävät.
Kamerana olen laitteille käyttänyt semmoista reilut 5 vanhaa Olympuksen isohkoa kompaktikameraa. Noita kameroita on kotona ainakin puoli tusinaa, mutta edelleen tämä näistä vanhin on nopein käyttää ja sopiva erityisesti lähikuviin. Järjestelmäkameralla ja makro-objektiivilla saisi tietysti parempaa jälkeä, mutta on on työläs käyttää kesken radionrassauksen.
Ilpo
Ilpo J Leppänen - OH5IJL
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry ««
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue
Niitä Näitä
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2026. Kaikki oikeudet pidätetään.