Normaali aihe Sotaradio? (Luettu 4468 kertaa)
telefunken
Full Member
Poissa

SRSH

Sotaradio?
28.07.2012 klo 18:49:29
Tulosta viesti  
Ostin kirppikseltä Suomi valokuvakansion jossa sota-aikaisia kuvia. Tässä radio aiheinen. Ja kahvinkeittoa..

sotakuvia_radio_001.jpg ( 78 KB | 0 latausta )
sotakuvia_radio_001.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Re: Sotaradio?
Vastaus #1 - 28.07.2012 klo 22:22:12
Tulosta viesti  
Kivoja kuvia, mutta radio ei ole varmaan PVM omaisuutta eikä edes heille tehty "Korsuradio". Ei sillä voi myöskään osallistus PerinneRadioTapahtumaan.  Kliseinen Kliseinen Kliseinen Joku voi varmaan tunnistaa sen.

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

telefunken
Full Member
Poissa

SRSH

Vastaus #2 - 29.07.2012 klo 11:15:52
Tulosta viesti  
Ei varmaan olekkaan, mutta takana näyttäisi olevan ehkä sama teltta kun muissakin armeija tai sotakuvissa mitä kansiossa on..mutta jokatapauksessa ajankuvaa..

Sivun alkuun

IP kirjattu

Administrator
YaBB Administrator
Poissa

Vastaus #3 - 29.07.2012 klo 18:03:28
Tulosta viesti  
Siirsin tämän viestiketjun "Yleistä radiohistoriasta" -osastoon.

t: Admin

The Administrator.
Sivun alkuun
IP kirjattu

Trattiradio
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Espoo
Vastaus #4 - 01.08.2012 klo 10:36:50
Tulosta viesti  
Huomenia
Kyllä tuo on minulle "ns sotaradio" olen kuullut veteraanien tarinoita joissa on annettu rahaa kautta lupa radion ostoon omasta ryhmästä. Radio on ollut tavallinen kotiradio. Esim Radiokuuntelijassa on kun paristo telefunken keräyksen turvin  on päässyt korsuun(jos jotain kiinostaa voi kuvalla heittää).
sitä onko se siihen tarkoitettu tai onko saint leimaa toinen juttu. olihan jossain vaiheessa uniformuistakin pulaa..

Olisi kyllä kiva jos joskus saisi selville esim missä mun korsuhelvari on ollut... en jaksa uskoa ettei sitä saa selville sellaista signaalia olen saanut. ....
Nää menee joskus vähä överiksi nää sotahommat
Kukkopilli taitaa olla joka yleisesti näillä perinneradio systeemeillä joka on oikeasti ollut sodassa ja vrlk Hymiö.
muuten ihan kiva harrastus varmasti Hymiö

Sivun alkuun

IP kirjattu