Normaali aihe Philips AG1000 vaihtajan toiminta (Luettu 4113 kertaa)
timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Oulunsalo
Philips AG1000 vaihtajan toiminta
16.06.2012 klo 20:51:06
Tulosta viesti  
Tutkiskelin tuossa mainittua levysoitinta ja sen toiminta on muuten selvää, mutta eikös keskellä levylautasta pitäisi olla pitempi pinni levymakasiinia varten?

Tässä ko. soittimessa on vain normaalinmittainen pinni keskellä. Pitäisikö sen olla vaidettava vai onko se jonkinlainen teleskooppi...? Pinnin päässä ei ole reikää tms muotoa johon voisi jatkoa laittaa.

Jos tästä pinni puuttuu niin osaisiko joku kertoa mistä etsiä?

T

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Re: Philips AG1000 vaihtajan toiminta
Vastaus #1 - 16.06.2012 klo 21:59:23
Tulosta viesti  
Yleensä levynvaihtajalla varustetuissa soittimissa oli kaksi keskitappia. Toinen oli pitkä vaihtajaa varten ja toinen lyhyt yksinkertainen jolla soitettiin yksittäisiä levyjä kun ei haluttu käyttää vaihtajaa. Eli tappia vaihdettiin käyttötarpeen mukaan.

Vaihtajan tappia ei liene helppo löytää. Minullakin on yksi Philipsin soitin, josta se puuttuu mutta eipä ole toistaiseksi tullut vastaan. Petäjäveden radiomuseolla on joitakin keskitappeja mutta ainakaan juuri minun malliini sopivaa ei sattunut sielläkään olemaan.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Vastaus #2 - 16.06.2012 klo 22:44:50
Tulosta viesti  
Kiitos. Pitää koittaa selvitellä miten tappi irtoaa, sormin se ei tuntunut irtoavan.

Monessahan se tappi on vaihdettava ja tässä minua hämäsi kun ei tunnu irtoavan ja omassa Garrardissani tappi on pitkä eikä irtoa. Hymiö

Laite on tuollainen Philips monoyhdistelmä ja ko vaihtaja on kiinni siinä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Vastaus #3 - 16.07.2012 klo 10:28:37
Tulosta viesti  
Olipa tuuria, kun pitkä tappi löytyikin kaapin sisältä. Yksi ongelma siis jo ratkesi.

Uusi omistaja ilmoitti teknisestä viasta. Automaatilla äänivarsi lähtee kääntymään ensin poispäin levystä ja törmää starttivipuun. Olisiko aavistusta, mikä on tullut? Itselleni tuli mieleen, että äänivarteen on kohdistettu hiukan väkivaltaa ja ajoitus on pielessä.

Sivun alkuun

IP kirjattu

harrimak
Junior Member
**
Poissa

SRHS

Vastaus #4 - 11.12.2012 klo 21:26:08
Tulosta viesti  
timpuktu kirjoitti 16.06.2012 klo 22:44:50:
Kiitos. Pitää koittaa selvitellä miten tappi irtoaa, sormin se ei tuntunut irtoavan.

Monessahan se tappi on vaihdettava ja tässä minua hämäsi kun ei tunnu irtoavan ja omassa Garrardissani tappi on pitkä eikä irtoa. Hymiö

http://www.secondhandimport.fi/images_tuoteluettelo/Kuva_080.jpg

Hei! Minua kiinnostaa laitteesi merkki ja tyyppi. Minulla on vastaava laite Ruotsalaisvalmistetta Philips FS713A.

Sivun alkuun

IP kirjattu

timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Vastaus #5 - 19.12.2012 klo 16:06:16
Tulosta viesti  
harrimak kirjoitti 11.12.2012 klo 21:26:08:
timpuktu kirjoitti 16.06.2012 klo 22:44:50:

http://www.secondhandimport.fi/images_tuoteluettelo/Kuva_080.jpg

Hei! Minua kiinnostaa laitteesi merkki ja tyyppi. Minulla on vastaava laite Ruotsalaisvalmistetta Philips FS713A.

Tuo Philips -yhdistelmä on mallia FS751AF.

Sivun alkuun

IP kirjattu