Normaali aihe antenni philipsiin (Luettu 2471 kertaa)
tuomaso
YaBB Newbies
*
Poissa

SRHS

antenni philipsiin
05.05.2012 klo 17:52:53
Tulosta viesti  
elikkäs jokin antenni pitäisi saada philips B4S 51A/SF04 ratioon. takaosan liitäntäosat ovat ilmeisesti erilaiset kuin nykypäivänä? tällä hetkellä antennina toimii kitarapiuha liitettynä metalliseen ukko-figuuriin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Perunapiirakka
Senior Member
Poissa

Sijainti: Suomi
Re: antenni philipsiin
Vastaus #1 - 05.05.2012 klo 18:29:00
Tulosta viesti  
ULA-antenni vai jokin muu? Mikäli ula-antenni, niin ihan tavallinen puolen aallon dipoli toimii erinomaisesti (ja helvetin paljon paremmin kuin kitarapiuhaviritelmät). Taittodipoli on erittäin yleinen FM-antenni http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=85_1121_2694&products_id=16668 tuosta liitin poikki ja sopivaa tilalle. Tuommoisia löytyy jopa prismasta tai citymarketista jne. Itse voi askarrella moisen esimerkiksi 300Ω avolinjasta. Minulla on semmoisia niitattuna melkein kaikkien kaappien ja hyllyjen takana, sekä työpöydän alla testitarkoituksiin. Rouvakin on pysynyt tyytyväisenä kun antennit ovat piilossa ja radiot kuuluvat ongelmitta. Win-win tilanne!

Liittimet pitää tosiaan katsoa sitten radion mukaan. Joskus tein itse peltisaksilla ja viilalla messinkilevystä sopivia paloja.

Sivun alkuun
IP kirjattu