Normaali aihe ASA LB11-2 kaiuttimet (Luettu 4109 kertaa)
Perunapiirakka
Senior Member
Poissa

Sijainti: Suomi
ASA LB11-2 kaiuttimet
26.04.2012 klo 19:04:17
Tulosta viesti  
Appiukolta tuli tällaiset kaiuttimet. Kartiot ovat riekaleina molemmista, ja verkotkin ovat himppasen lommoilla. Onneksi kotelot ovat muutoin ehjät ja oikeastaan todella siistit. Asian ollessa tällä tolalla, ajattelin että voisi olla järkevää korjata kaiuttimet. Lopullisena suunnitelmana tietenkin tehdä raimoj:n ECL82 vahvistin niiden kaveriksi: http://hovirinta.fi/audio/putkitekniikka/HIFI_vahvistimet/tehovahvistimet/SE/2xE... (Joo, tuo sinivalkoinen ihme kuvissa on osittain minun tekosiani.)

Olen joskus korjauttanut kaiuttimia virossa http://www.dynamis.ee/et/speaker-repair, mutta ajattelin että tässä tapauksessa olisi helpompaa vaihtaa kokonaan uudet elementit vanhojen tilalle. Löytyykö vinkkejä sopivista ämyreistä? Minulla kun kokemukset rajoittuu tuonne kitaravahvistin puolelle, niin en ole laisinkaan perillä näistä stereokaiuttimista. Kaiuttimien koko vaikuttaisi olevan kahdeksan tuumaa.

Sivun alkuun
IP kirjattu

A15W
Full Member
Poissa

SRHS

Re: ASA LB11-2 kaiuttimet
Vastaus #1 - 26.04.2012 klo 21:21:11
Tulosta viesti  
Minulla on kellari kaiuttimina ASA LB12-1-30W, 8"+1" Philips elementeillä tehty. Otappa elemetiti irti, nin saattais löytyä tyyppi..Philips AD80xx jotain ehkä.. Korvaavaa mallia melko varmaa vaikea löytää.
Näissä minun ASoissa on bassoelementti kumireunainen(leveä) ja pahvikeskiöllä.  Hymiö
Onko pahvireunaiset elementit?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Perunapiirakka
Senior Member
Poissa

Vastaus #2 - 26.04.2012 klo 21:44:53
Tulosta viesti  
Lainaus:
Minulla on kellari kaiuttimina ASA LB12-1-30W, 8"+1" Philips elementeillä tehty. Otappa elemetiti irti, nin saattais löytyä tyyppi..Philips AD80xx jotain ehkä.. Korvaavaa mallia melko varmaa vaikea löytää.

Kyllähän maailma on täynnä 8" elementtejä... Pitää vaan keksiä mikä sopisi suhteellisen suoraan sekä kotelon kokoon että jakosuotimeen.

Lainaus:
Näissä minun ASoissa on bassoelementti kumireunainen(leveä) ja pahvikeskiöllä.  Hymiö
Onko pahvireunaiset elementit?

Kumireunaiset. Juuri se kumi niistä onkin hapartunut pois.

Sivun alkuun
IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #3 - 26.04.2012 klo 22:23:04
Tulosta viesti  

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

Perunapiirakka
Senior Member
Poissa

Vastaus #4 - 26.04.2012 klo 22:33:49
Tulosta viesti  
Lainaus:

Kiitoksia! Tämähän selvisi taas helposti.

Sivun alkuun
IP kirjattu