Normaali aihe Putkia (Luettu 3272 kertaa)
Jesse N
Senior Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Valkeakoski
Putkia
04.01.2012 klo 10:53:35
Tulosta viesti  
Sain 49 radioputkea enimmät putket oli likaisia,niitä kun
putsasin niin tuli sinertävä EM4 vastaan,putki on tummansininen.
Putki ei ole kannasta ja kannan yläpuolelta n.1cm kannasta
ylöspäin olevasta lasiosassa ei ole sinertävää,mutta muuten
se on sininen. Onko tässä putkessa tapahtunut jotain vai muuten vaan on sininen Kliseinen

Radioiden keräilijä ja kunnostaja.
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Re: Putkia
Vastaus #1 - 04.01.2012 klo 11:26:23
Tulosta viesti  
Tuskimpa. Hyvänkin putken väri vaihtelee. Vain jos se on sisältä valkoinen (ylioppilas) niin se on saanut ilmaa sisäänsä ja on siis rikki.

Kun käsittelet putkia niin varo ettei tyyppi-merkintä turmellu.

Jos haluat että putket testataan niin pienestä rahasta voin tehdä sen. Olen testaillut SRHSlle jo n. 6000 putkea talkootyönä. Jos olet SRHSn jäsen niin vielä pienemmästä rahasta. Kaikki riippuu vähän siitä mitä putkia siinä sulla on. Toisissa on isompi työ toisissa varsin pieni homma testata. Jos samaa putkea useampia niin taasen helpompaa. Tee luettelo, jos olet kiinnostunut. Mail toimii.

Posti tuo ja Itella kuljettaa tänne Lappohjaan.

Hyvää vuoden loppua

OH2FBX

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jesse N
Senior Member
Poissa

SRHS

Vastaus #2 - 05.01.2012 klo 12:23:17
Tulosta viesti  
Kiinnostunut olen. Pitäisi sitten tehdä lista putkista,tuossa tuli muutama ''ylioppilas'' mukana. Onnistuuko Näköviritysputkien testaus sillä minulla on pari EM34:sta joiden kuntoa en tiedä. Lisäksi on EFM1 ja EM4. Keltä sain nämä putket niin hän oli lopettamassa radiokeräilyä ja voisin ostaa häneltä putkia uudempiin radioihin. Kerron tarkemmin ja myöhemmin YV:llä

Sivun alkuun

IP kirjattu

artosalo
God Member
Poissa

Sijainti: Perniö                
Vastaus #3 - 05.01.2012 klo 17:07:20
Tulosta viesti  
Minulla on Saloran 800 V:n entisöinti aluillaan. Siinä oleva EM 34 on mennyt lähes pimeäksi. Saattaisitko myydä toisen EM 34:n jos ovat kunnossa ? Jos olet halukas myymään, niin voin testata nuo EM:t.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jesse N
Senior Member
Poissa

SRHS

Vastaus #4 - 06.01.2012 klo 10:41:13
Tulosta viesti  
Valitettavasti minullakin on pulaa noista EM34 putkista,koska kaappiradiossani sekin on melkein pimeä. Minullakin on Salora 800V:n kunnostus meneillään ja ei viitti kokeilla kun en omista EM34 putkelle sopivaa ja toimivaa radiota Niin ei ihan viitsi testata niissä. Tuo minun kaappiradioni on tällähetkellä kaukana minusta (n.300km) Joten sillä ei testata ihan heti Virnistys  Sitäpaitsi ei ihan jokapaikkaan viitsi putkia lähetellä kun sekin maksaa jonkinverran

Sivun alkuun

IP kirjattu