Normaali aihe Salora 805 säätöohjeita tarviis (Luettu 2264 kertaa)
jani
Ex-jäsen

Salora 805 säätöohjeita tarviis
10.12.2011 klo 20:56:52
Tulosta viesti  
Morjens. Olen tuossa käynyt salorani lävitse seuraavasti. Puhdistin kokonaan pölystä, vaihdoin kaikki putket uusiin paitse EL-84 vahvistinputkea. puhdistin kontaktispraylla kytkimien pinnat. No radiohan alkoi kuulumaan, mutta näköviritysputkessa viuhka on vain muutaman millin leveimmästä kohdasta. vaihdoin myös EM-80 hilan ja katodin välissä olevan 20n konkan uuteen, mut ei auta. lisäksi haluisin tietää et onko mahdollista virittää itse toi ula alueen suhdeilmaisin missä on ne kolme trimmeriä päällä. omistan oskilloskoopin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Re: Salora 805 säätöohjeita tarviis
Vastaus #1 - 11.12.2011 klo 16:39:05
Tulosta viesti  
Mittaa paljonko viritysputken hilalle tulee jännitettä kun asema on kohdallaan. Ehkä sieltä on jokin vastus poikki, joten tarkista/mittaa ne. Oletko vaihtanut/mitannut ula-ilmaisimen elkon kunnon? Ilmaisimen voi virittää itse, mutta jätän ohjeiden antamisen sellaisille joilla on siitä vähän enemmän kokemusta. Itse olen usein virittänyt sen ihan korvakuulolta ja tästä on ollut aiemmin täällä foorumilla keskustelua, esim. täällä: http://www.radiohistoria.fi//cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1269286278

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu