Normaali aihe Lehti historiaan (Luettu 4138 kertaa)
Heikki M
God Member
Poissa

SRSH

Lehti historiaan
03.12.2011 klo 18:41:10
Tulosta viesti  
Posti toi viestin, että Prosessori-nimistä lehteä ei enää tule. Sen korvaa 3T-lehti, joka ilmestyy viikoittain. 3T tulee sanoista teknologia, talous & työelämä.

Pahaa pelkään, että tekniikkaa seuraavalle tuo uusi 3T on pinnallinen lehti, jossa ei mennä syvemmälle tekniikkaan.

Heikki M

Sivun alkuun

IP kirjattu

Maja
God Member
Poissa

SRHS 478

Sijainti: Lounais-Suomi
Re: Lehti historiaan
Vastaus #1 - 03.12.2011 klo 23:04:40
Tulosta viesti  

Eikös tuon olisi voinut liittää Tekniikka & Talous-lehden osioksi,
en jaksa uskoa tuon uutuuden menestymiseen.

Nämä tekniikan lehdet ovat kaikki nykyään etupäässä viihdettä,
jossa pääasia on että kaikki pitää olla kokoajan helppoa ja kivaa.
Syvällisempää tietoutta saa etsiskellä lähinnä netistä.

Markku  Täh

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jukka Rajala
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Helsinki
Vastaus #2 - 04.12.2011 klo 09:36:13
Tulosta viesti  
Mulle Prosessori on tullut viran myötä, ihan mielenkiintoinen lehti. Sen olen huomioinut sisältönsä osalta, suurin osa on suunnattu tuotekehittelijöille mobiilipäätelaite / tukiasema sektorille.

Välissä sopivasti vielä komponenttituottajain mainoksia josta suurimmalta osaltaa on em. laitteiden piirisarjoja.

Itse olen viihtynyt "Veikon huoltokoulun" ja rakentelu-projekti juttujen parissa.

Sivun alkuun

IP kirjattu

PekkaM
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #3 - 04.12.2011 klo 14:28:30
Tulosta viesti  
Kaipaamaan jään minäkin tuota lehteä. Siitä on löytynyt työni kannalta tarpeelista tietoa mukavina annoksina valmiiksi kotiin tuotuna. Otaksun, että jatkosssa samanlaisen tiedon kerääminen ja omaksuminen nettiä selaamalla ja kirjoja lukemalla vaatii paljon enemmän viitseliäisyttä ja aikaa.

Tässäkin yhteydesä suuret kiitokset lehden tekijöille kuluneista vuosista, toivottavasti pääsemme nauttimaan asiatuntevista ammattitason kirjoituksista jatkossakin!
t. Pekka

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH5IJL
God Member
Poissa

SRHS, Hamina

Vastaus #4 - 05.12.2011 klo 07:06:28
Tulosta viesti  
Minullekin Prosessori on tullut aloittamisestaan asti.  Aikojen kuluessa käsiteltävä tekniikka on tietysti muuttunut sen mukaan millä kulloinkin on teollisuudessa pääpaino.
Harmillista oli jo pitkän aikaa se, ettei rakenteluohjeissa juurikaan ollut muita kuin Elektorin käännösartikkeleita.
Ihmettelin kovasti kun ei kukaan suomalainen mitään artikkelia tälle puolelle juurikaan tehnyt vaikka jossain vaiheessa niitä kovasti kyseltiikin.
Itsellä on toisaalta Internet kyllä melkolailla korvannut lehtien tarpeen. Tosin nyt on tänä vuonna alkanut tulemaan Microwave Journal ja ARRL:n QEX oon tullut joitain vuosia.
On vain todettava, että kotimaisten elektroniikkalehtien aika on ohi.

Ilpo

Ilpo J Leppänen - OH5IJL
Sivun alkuun
IP kirjattu

OH5FED
God Member
Poissa

SRHS #627

Sijainti: Hamina
Vastaus #5 - 05.12.2011 klo 12:31:14
Tulosta viesti  
Kuullostaa hieman samalta kuin kävi aikoinaan HiFi-lehden kanssa.
Etukäteen vaan ilmoitettiin edeltävässä numerossa, että nyt se loppuu ja lehden uudeksi nimeksi tulee Mikrobitti.

No siihen loppui minulta senkin lehden tilaaminen.

Nykyään on onneksi Hifimaailma, joka perustettiin hetikohta HiFi-lehden kuoleman jälkeen. Kustantaja on myös eri.

Se lienee myös ainuita suomalaisia lehtiä, joissa silloin tällöin esitetään erilaisten laitteiden, lähinnä vahvistimien ja kovaäänisten rakennusohjeita kytkinkaavioineen.

Samuli | OH5FED
Sivun alkuun

IP kirjattu

Heikki M
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #6 - 13.01.2012 klo 19:01:42
Tulosta viesti  
3T-lehti tuli. Hyvä lehti, mutta ei minun makuuni ja eikä korvaa Prosessoria. Asiat melko pinnallisia....

Heikki M

Sivun alkuun

IP kirjattu