Normaali aihe Corona 648V (Luettu 2700 kertaa)
Timo_JR
God Member
Poissa

SRHS jäsen nro 602

Sijainti: Loppi
Corona 648V
14.07.2011 klo 13:02:06
Tulosta viesti  
Tällainen "helmi" löytyi kesälomareissulla kotikyliltä. Miten lie harvinainen? Hellbergiltä näyttää sisältä, putket: ECH21, ECH21, EBL21, AZ1.   "Akkumalaattori Teollisuus Oy Helsinki", on tuntematon minulle, onko tuossa painovirhe, pitäisikö olla Akkumulaattori-teollisuus...?  Hymiö  Tietoja olisi mukava saada kyseisestä radiosta ja valmistajasta.

Corona_648V.jpg ( 121 KB | 0 latausta )
Corona_648V.jpg
Sivun alkuun
IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Re: Corona 648V
Vastaus #1 - 01.08.2011 klo 21:55:04
Tulosta viesti  
Hei,

Kirjoitin juuri äsken kohtaan kotimaiset radiot / Aiheryhmä OPERA putkiradio.

Opera 648V, Oy Otto Brant Ab radio on Lauttasaaressa Helsingissä sijainneen Radioliike E.Hellbergin tuotantoa. Sisällä on aivan sama koneisto kuin tuossa sinun Corona 648V radiossa ja arvatenkin sama kuin Hellbergin Mars 648V radiossa.

Kokoelmissani on myös Mars 649V radio. Kunhan käyn kokoelman esittelytiloissa, niin tutkin vähän tuota radiota, saattaa olla siinäkin sama koneisto.

Olen viime aikoina koittanut hankkia tänne Helsingin kokoelmaan Helsinkiläisten pienempien valmistajien tuotteita. Noita Radioliike E.Hellbergin radioita on kertynyt jo useampia.

Olisi hienoa jos tuollainen Corona 648V eksyisi tänne synnyinkaupungin museolaitekokoelmaan.

Kävin tässä muutama päivä sitten Helsingin kaupunginarkistosta etsimässä vanhoja karttoja vanhoilla kadunnimillä. Löytyi kaksi isoa seinäkarttaa vuosilta 1929 ja 1937. Olen hankkimassa niistä kopiot ja olen aloittanut perusteellisen tutkimisen Helsingin vanhoista radiovalmistajista ja myös liikkeistä.

terveisin Jorma Raita

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jari Aalto
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Kirkkonummi
Re: Corona 648V
Vastaus #2 - 02.08.2011 klo 00:03:54
Tulosta viesti  
18.8 on Lylyssä Milogin huutokauppa.
http://www.huutokaupat.com/fi/v/7945
Tuossa Esan aiemmin laittamassa linkissä näkyy
myytävien tavaroiden seassa joku Hellberg 648 malli.
Ja Tefag ja joku muukin yleisradiovastaanotin.
Armeijan radioita ainakin LV306 paketti laatikoineen, LV305+lisävahvistin.
Ei ihan perinneradio vielä vaikka putkitoiminen.

Sivun alkuun

IP kirjattu