Normaali aihe Hellberg 560V (Luettu 4032 kertaa)
RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Hellberg 560V
29.05.2011 klo 00:45:17
Tulosta viesti  
Tässä on taas yksi kirpparilöytö. Olin tuota jo ohimennessä katsellut kuukausia sitten mutta kun se oli kovasti pölyinen ja asteikkolasi rikki en sitten siitä innostunut.

Kunnes sitten katsoin lähemmin, Hellberg, pahus tuohan on aika harvinainen ja kannattaa ilman muuta korjata talteen. Vielä enemmän innostuin kun huomasin laitteen levitetyt lyhytaallot, tuollaiset kun olisi saanut käsiin innokkaimpina nuoruusvuosina!

Radio oli tosiaan ollut myynnissä kuukausia mutta en ollut ymmärtänyt sen arvoa. Nyt päätin sen ostaa, hintakaan ei ollut paha. Jätin sen sijoilleen ja katselin kirpparin josko siellä olisi jotain muutakin mielenkiintoista. Ei ollut mutta kun palasin radion luo joku pahuksen juippi piteli aarrettani käsissään. Siis tuo on ollut kuukausia paikallaan ja nyt kun olin sen päättänyt ostaa joku muukin sitä katselee. Ei voi olla totta, ei voi. Eikä ollutkaan, juippi lähti siitä kävelemään ja sain radion kassalle.

Radio on oikein hyvässä kunnossa ulkoisesti. Lasi on rikki mutta palasia ei puutu. Kaikki nupit on tallessa, jopa lakkauskin on ikäisekseen hyvässä kunnossa, Pieni pala on lohjennut kotelosta mutta se ei kyllä haittaa. Etukankaan saa varmaan pestyä, jos pesu ei tehoa niin sitten valkaisu ja uudelleen värjäys. Kun pohjalevyn avasi oli näkymä kuin tehtaalta tullut, mitä nyt pölyä löytyy. Tähän ei komponentteja vaihdeta jos ei ole ihan pakko. Muutenkin koneisto on ruosteeton joten laitetta on säilytetty kuivassa. Kertakaikkisen hieno peli!

Sähköjä en ole vielä tarjonnut. Pitää aloittaa lykkäämällä pari sataa volttia suodatuslyytin napoihin muutaman kilo-ohmin vastuksen kautta, siinä näkee uskaltaako radion kytkeä verkkoon. Ja lyytti saa tilaisuuden elpyä.

DSCF5194.JPG ( 113 KB | 0 latausta )
DSCF5194.JPG

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

balticsuper
God Member
Poissa

Sijainti: Tampere
Re: Hellberg 560V
Vastaus #1 - 17.09.2011 klo 13:40:25
Tulosta viesti  
Hellberg:in 660 V on ilmeisesti rinnakkaismalli, jossa on puulistoista
muodostettu kaiutinritilä.

HBG_660_V.jpg ( 104 KB | 0 latausta )
HBG_660_V.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu

Jesse N
Senior Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Valkeakoski
Vastaus #2 - 21.10.2011 klo 15:36:55
Tulosta viesti  
Onko nuo hellbergin radiot harvinaisia??? Olen nähnyt monia hellbergin radioita myynnissä ja hinta on ollut 40€:sta alaspäin enkä ole ostanut olenko tehnyt virheen kun en ole ostanut?

Radioiden keräilijä ja kunnostaja.
Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #3 - 27.10.2011 klo 23:48:19
Tulosta viesti  
Lainaus:
Onko nuo hellbergin radiot harvinaisia??? Olen nähnyt monia hellbergin radioita myynnissä ja hinta on ollut 40€:sta alaspäin enkä ole ostanut olenko tehnyt virheen kun en ole ostanut?

Olen antanut itseni ymmärtää, että Hellbergin radiot ovat aina vähintään talteen ottamisen arvoisia, jotkut ovat harvinaisiakin. Alle 40 euroa ei liene paha hinta ainakaan jos radio on siistikuntoinen.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu