Normaali aihe Paperiliima (Luettu 4743 kertaa)
timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Oulunsalo
Paperiliima
21.01.2011 klo 12:16:47
Tulosta viesti  
Tuolla muissa laitteissa oleva Ideal-kaiuttimen takakannessa on pari irtoamaisillaan olevaa paperitarraa tai liimattua paperilappua. Mikä on hyvä konsti korjata liimaus ettei laput lennä hukkaan?

T

Sivun alkuun

IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Re: Paperiliima
Vastaus #1 - 21.01.2011 klo 15:28:24
Tulosta viesti  
Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla puikkoliima, ei mikä tahansa liimapuikko vaan sellainen jota käytetään valokuvien kiinnitykseen. Se on hellävaraista paperille ja ennen kaikkea se ei kuivu kovaksi vaan jää tarramaiseksi jolloin tarttuvuus pintaan kuin pintaan on hyvä. Sitä löytyy ihan isompien markettien hyllyltä ja sen tunnistaa merkinnästä resticable, repositionable tai jotain sinne päin. Omassa 3M:n puikossa on sininen putkilo ja oranssi korkki, ennen nuo oli vihreitä.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2FBX
God Member
Poissa

Sijainti: Hanko
Vastaus #2 - 21.01.2011 klo 17:07:56
Tulosta viesti  
Hei

Saako tuota liimaa sellaisessa muodossa että sitä voi levittää hyvin pienellä vesivälipensselillä ilman että haurastunut "paperi" murenee. Tai sitten saako sitä "ohennettua sellaiseski.
Mulla oli kerran vanha VRn osoitelappu, joka oli erittäin hauras ja sitten hajosi.
Pensselin sijaan voisi mahdollisesti käyttää injektioruiskua. Olen saanut niitä käytettynä terveysväeltä.

Ilmari Nikander
Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #3 - 21.01.2011 klo 21:37:07
Tulosta viesti  
Voihan sen lapun ensin sivellä vaikka ohennetulla erikeeperillä tms. ja sitten kun se on kuivunut niin kiinnittää sen paikalleen. Käytetyllä liimatyypillä ei liene kovin suurta merkitystä? Itse olen käyttänyt melkein kaikissa kohteissa Repair Extreme -nimistä liimaa. Se on aika kallista mutta kuivaa joustavaksi ja pitää hyvin. Sillä saa esim. kaiuttimen reunukset korjattua.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

timpuktu
Senior Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Oulunsalo
Vastaus #4 - 22.01.2011 klo 10:17:25
Tulosta viesti  
Itselleni tuli mieleen, josko jokin vanhalla reseptillä tehty liisteri tai jänisliima tai mitä kölninliimoja niitä onkaan. Erikeeperiä tai postikkia en haluaisi laittaa niiden imeytymisen takia joka sitten saattaa muuttaa paperin ylkonäön. Paperiliimapuikko ei ehkä sitä tekisi.

Sivun alkuun

IP kirjattu

lapinparta
Full Member
Poissa

SRSH

Vastaus #5 - 22.01.2011 klo 10:24:16
Tulosta viesti  
Kuulin hevosmiesten tietotoimistosta että viimelauantaiseen paikkaan oli tullut lisää ratiotawaraa.

Kyllä löytyi Timpuktulle hieno ja erikoinen kaiutin.
Pitääpä Riekkolan hiihtoreissun ohessa piipahtaa tarkistamassa tilanne.
Viikolla ei Loppis ollut auki.

Sivun alkuun

IP kirjattu