Normaali aihe Luxorin paristokotelon kannet ??? (Luettu 3401 kertaa)
oh6mf
God Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Seinäjoki
Luxorin paristokotelon kannet ???
23.12.2010 klo 23:44:33
Tulosta viesti  
Hola ..

olen lueskellut kaikki foorumin jutut pikaisesti läpi..
Näin jonkun jossain topicissa kyselevän Luxorin paristokotsan kansia ...
en vain löytänyt pikaisesti ko viestiä .... ..

no joo ,,, kattelin samalla , kun etsin tuolta saunanvintilta jotain muuta roinaa..
ja tommonen löytyis ,,,
JA löytyis myös semmonen ihme , mitä ei moni ole luultavasi nähnytkään , eli auto pika asennus teline
on semmonen mihin tuo matkaradio hujautettiin kiinni , ja samalla kytkeentyi auton antenni ja sähköt ,
ja ¿¿¿ ehkä jopa kailottimetkin ,, en muista ???

jos paristokotelonkansipuute on vielä akuutti , niin hujautappa emailia  oh6mf at netikka.fi

73 de oh6mf

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jorma Raita
God Member
Poissa

Sijainti: Helsinki
Re: Luxorin paristokotelon kannet ???
Vastaus #1 - 24.12.2010 klo 10:11:01
Tulosta viesti  
Tervehdys

Mihin matkaradiomalliin tuo mainitsemasi asennusteline on tarkoitettu. Niitä matkaradioitten autoasennustelineitä oli vähän jokaiselle radiomerkille omansa, kun ei ollut mitään standardisointia valmistajien kesken.

Tuli tuossa 1960-luvun alkupuoliskolla ammattikoulun jälkeen työkseen korjailtua täällä Helsingissä silloisia putkiautoradioita ja asennettua monenlaisia matkaradion pika-asennustelineitä autojen kojelaudan alareunaan. Nykyisessä radiohistorian näyttely- /museolaitekokoelmassani ei satu olemaan yhtään ko. matkaradioitten autoasennustelineitä. Matkaradioita, joissa on autotelineen asennusmahdollisuus, löytyy useampia erilaisia.

Jouluterveisin Jorma Raita
Radiohistoriakokoelman keräilijä Helsingistä

Sivun alkuun

IP kirjattu

oh6mf
God Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Seinäjoki
Vastaus #2 - 24.12.2010 klo 12:49:59
Tulosta viesti  
Pika / Autoasennusteline on siis Luxor matkaradioille ,,,
sopii useammalle mallille  (itelläkin on 2 eri mallia , mihin tuo käy..)
kattelin vaan sitä Luxorin (paristokotelon kansi kateissa)kuvaa täältä foorumilta
ja näytti kovasti samanlaiselta että sopisi ..
voin käydä kattomassa ainakin toisen radion tyypin , kun käydään Kuortaneella illalla
radiot on nimittäin siellä "lämminvarastossa "  .... ..

no kunhan kinkkua tässä pääsee sulatteleen , niin pitää selailla nämä foorumin stoorit uudelleen läpi ..

tuo teline on kuitenkin jouten jos joku tarvii .

Feliz Navidad y próspero año 2011

de oh6mf(ea8cuu)

Sivun alkuun

IP kirjattu

KariFS
YaBB Newbies
*
Poissa

Perintöradioiden elvyttäjä

Sijainti: Pirkanmaa
Vastaus #3 - 29.12.2010 klo 21:06:46
Tulosta viesti  
Terve!
Olikohan tästä keskustelusta kyse:

http://radiohistoria.fi/beta/yabb/YaBB.pl?num=1281461765

Sain lähes kokonaisen radiovainaan, josta otin kannen. Se kansi ei ole ihan 100%, luovuttajassa oli patskut vuotaneet ja toista kantta oli jo korjailtu, toista hiukan korjasin itse. Toimii mutta kosmeettista sanomista löytyy sen verran että jos/kun täydellisyyttä tavoittelen, niin olisin kyllä kiinnostunut jos hyvä kansi löytyy. Se kaveri jolta varaosaradion sain, kaipaili itse sitä kiiltäväreunaista muovista kansiosaa jossa on asteikko- ja muut namiskat, en tosin muista mihin malliin, noita kun tosiaan on muutamaa eri sorttia samanmittaisessa "rungossa", minun yksilö sieltä simppelimmästä päästä.

Autoasennussarjasta, jos se on sopiva, olen periaatteessa kiinnostunut myös. Mutta jos Jorma R:lla on tuolle sijaa kokoelmissaan niin ennemmin kai sinne. Minä kun en varsinaisesti kerää kuin postimerkkejä (kaikki muu rompe vaan "kerääntyy" vähän niinkuin itsekseen Pyöritä silmiä ). On mulla ikuisuusprojektina vuoden 58 ruotsinrauta, johon tuo Luxori taitaa kyllä olla vähän turhan tuore jos tarkkoja ollaan. Vaikka on mulla melkein kaikissa muissakin autoissa autoa uudempi radio ollut. Mutta siihen menee vielä vuosia ennenkuin tässä rojektissa radiota tarvitaan ja näillä näkymin muutenkin taitaa tulla enempi kilpurihenkinen versio siitä, jolloin radio olisi turhaa painolastia Silmänisku

Mutta pistän meiliä, oh6mf.

Sivun alkuun

IP kirjattu