Joo, sama vahistintyyppi ja lueskelin sen koko litanian.
Siellä oli vaihdettu lähes kaikki konkat , maadoituksia "parannettu" jne.
Eikä mistään / kenelläkään ollut mitään perustetta. Tai dokumentoitua tietoa.
Vain mutua. Siis sellaista "merkonomitietoa".
Kun katselin sen hurisevan vahvistimen valokuvia, huomasin, että sen verkkomuuntaja on toisinpäin, kuin minun laitteessani. Minun laitteessa päätemuuntajan kelat ovat "poikittain" verkkomuuntajaan nähden. Siis käännetty niin, ettei sen hajakentä pääse suoraan tunkeutumana päätemuuntajan kelan sisään. Morgan Jonesin kirjassa: Building Valve Amplifiers, s. 39 on esitetty ko hajakenttäongelma ja muuntajien asentaminen 90 asteen kulmaan toisiinsa nähden.
Luulen, etta tuossa on tullut kiinalaisille valmistusvirhe ja se on pääsyy sen yksilön hurinaan (jätin sinne DIY-palstalle kommentiinin ko asiasta).
Mutta minulla ei hurina ole ongelma!
Kyse on enemmän akateeminen ja haen soundia ja sen lähdettä. Ostin tämän pelin Shanghaista ihan koe-ja tutkimusmielessä (200 e).
Nyt olen mitannut ( & kuunellut) sen myös Reflektorin(Saratov) putkilla. (mitatut & valikoidut parit)
=> korvani ei kuule mitään eroa.
Äsken muutin pääteasteen ultralineaariseta triodikytketyksi.
Nyt ääni (ehkä) on hieman pehmeämpi.
Teho aleni 25 W:sta 15W:iin (Reflector) ja kinukkiputkilla 13W:iin. Se ei ole ongelma, jopa 1...2 W riittää normaaliin kuunteluun.
Mittauksieni mukaan powerin rippeli on aika pieni. Tähän samaisella DIY-palstalla ehdotettiin lisäksi kuristinta!
Se iso elko on asennettu pitkien johtojen perään ja siksi lisäsin printille suoraan foliohin yhden lisäkonkan. Ei sillä kuitenkaan ole merkitystä, kuin vasta suurila tehoilla.
Ymmärtääkeni push-pull-vahvistimessa rippeli kumoutuu pääteasteessa, joten sen suodatuksen hiominen ei ole vaivan arvoista.
Se hehkujen alennusvastus oli asiallinen korjausvinkki.
Mutta mitähän komponentteja siihen tulisi mielestäsi vaihtaa?

Toivon myös asiallisia perusteluja!
Ei tosiaa mitään, että "pyöreät konkat on hyviä audiokäyttöön".