Normaali aihe Paperikondensaattorit (Luettu 3394 kertaa)
RamR
Ex-jäsen

Paperikondensaattorit
09.10.2009 klo 20:26:31
Tulosta viesti  
Hei, onkohan vielä paperikonkkien valmistajia maailmassa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Jukka Rajala
God Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Helsinki
Re: Paperikondensaattorit
Vastaus #1 - 09.10.2009 klo 20:40:34
Tulosta viesti  
Lainaus:
Hei, onkohan vielä paperikonkkien valmistajia maailmassa?

En usko,jo silloin kun aloitin itse radioiden kanssa pulaamisen,oli paperikonkat menneen maailman ihmeitä,ja silloin almanakassa oli vuosi 1970.

Forumin seniorit pystyy tarkentamaan milloin oli vielä radiotuotannossa paperi/vaha konkat arkipäivää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #2 - 10.10.2009 klo 20:59:29
Tulosta viesti  
Olen kyllä nähnyt tarjolla lähinnä hifisteille ja audiofiileille yms. tarkoitettuja ns. "paper in oil" -kondensaattoreita, joissa on kai paperieriste. Ne on suljettu metallikuoreen jossa on lisäksi öljyä sisällä. Niitä ei kyllä voi verrata normaaleihin "kuiviin" paperikonkkiin, joita ei valmisteta enää, hyvästä syystä. Vanhat paperikonkat kannattaakin aina korvata muovieristeisillä, jos niitä alkaa vaihtamaan.

Sivun alkuun
IP kirjattu

RamR
Ex-jäsen

Vastaus #3 - 12.10.2009 klo 09:48:18
Tulosta viesti  
Lainaus:
Olen kyllä nähnyt tarjolla lähinnä hifisteille ja audiofiileille yms. tarkoitettuja ns. "paper in oil" -kondensaattoreita, joissa on kai paperieriste. Ne on suljettu metallikuoreen jossa on lisäksi öljyä sisällä. Niitä ei kyllä voi verrata normaaleihin "kuiviin" paperikonkkiin, joita ei valmisteta enää, hyvästä syystä. Vanhat paperikonkat kannattaakin aina korvata muovieristeisillä, jos niitä alkaa vaihtamaan.

Ok, kiitokset informaatiosta. Ajattelin vain että olisiko paperikonkissa "pehmeempi soundi"??

Sivun alkuun

IP kirjattu