[quote author= 1hilavitkutin link=1246092117/0#11 date=1246207690]Kannattaisi jättää menneen ajan jäljet tallelle ja ainoastaan puhdistaa suurimmista pölyistä sisältä että ulkoa, sekä laittaa suojaiseen hyllyyn kaikkien ihailtavaksi.
Kuuluvaan kuntoon laittamista en juurikaan suosittele, koska kokemuksesta voin sanoa, että vaatii erittäin hyvän antennin ja maajohdon, kuuluakseen jotenkin. Radiossa ei riitä teho ulkolaisten asemien kuunteluun ilman niitä ja huonosti sittenkin. Erilaisia vinkumisia ja vihellyksiä kyllä kuuluu, mutta ohjelmaa lähettävää asemaa on vaikea löytää.
[/quote]
Juu, noinhan se 2000-luvun suomessa valitettavasti menee.
Mitä noita AM-radioita itse olen muutaman kunnostanut, niin kylläpä se "radion kuuntelu" varsinkin näin kerrostalohuoneistossa on mennyt siihen että AM-signaaligenis tuossa on välissä ja se "ohjelma" tuleekin (signaaligeniksen EXT-Mod. sisääntuloon) sitten joko CD-soittimesta tai ULA-virittimestä...
Käytän tuossa välissä siis signaaligeneraattoria (suoraan radion antenniliittimiin kytkettynä), vaikka simppelin AM-modulaattorin/-lähettimen rekennusohjeita on netti pullollaan. Olen nimittäin siinä käsityksessä että pienitehoisenkin AM-lähettimen käyttäminen olisi suomen maassa laitonta - niin hassulta kuin se kuulostaakin (koska pienitehoiset, muutaman metrin kantamalla varustetut ULA-lähettimet, samoin kuin mitä moninaisemmat muut pienitehoiset radiotaajuushärvelit ovat nykyisin sallittuja).
Korjatkaa jos olen väärässä, niin menee heti AM-modulaattorin rakentamiseksi...