Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2]  Lähetä aiheTulosta
Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Regent tv f37 (Luettu 16852 kertaa)
Timo_JR
God Member
Poissa

SRHS jäsen nro 602

Sijainti: Loppi
Re: Regent tv f37
Vastaus #15 - 16.04.2012 klo 22:37:52
Tulosta viesti  
Hymiö Tilan ahtaus tässä pikku harrasteessa todellakin välillä vaivailee...

Tarkoitus on ainakin joku kone korjata ihan katselukuntoon asti. Sopiva modulaattori vain väliin että saadaan digiajan kuva ruudulle... Taitavat olla nimittäin harvassa digiboksit joissa lähtö valmiina 50-luvun vehkeille. Silmänisku Vai onko vinkkejä, varsinkin kaapeliverkkoon...

Sivun alkuun
IP kirjattu

PekkaM
Full Member
Poissa

SRHS

Vastaus #16 - 17.04.2012 klo 00:06:14
Tulosta viesti  
Hienoa Timo, että sait järjestymään nuo reissut Suonenjoelle!

Halvimalla kuvan saa näkymään Partcon modulaattorilla:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?cPath=17_2109&products_id=14...
Se lähettää VHF-kanavalla, muistaakseni kanavalla 3. Itse olen näitä käyttänyt. Jotkin koneet voivat yliohjautua ja leikata synkkapulsseja, mutta vaimentamalla RF-signaalia asia korjaantuu. Perinteisen näköisiä 75ohm/240 ohm sovittimia löytynee edelleen Vaasasta: http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=18294
t. Pekka

Sivun alkuun

IP kirjattu

Tervo
Full Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Joroinen
Vastaus #17 - 17.04.2012 klo 08:22:15
Tulosta viesti  
Mulla oli ensimmäinen kaapeliverkon boksi sellainen, jossa oli myös RF-lähtö, en vaan kuolemaksenikaan muista minkä merkkinen toi oli, enkä sitä mihin se on joutunut, kiertoon kuitenkin. Tätä silloin naureskelin, kun eri väriset pörssit ja asiantuntijat hehkutti, ettei wanhalla telkkarilla enää tee mitään, kun analogilähetykset loppuvat.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2EO
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #18 - 17.04.2012 klo 21:20:06
Tulosta viesti  
Digi-TV:n alkuaikoina monessakin boksissa oli RF-lähtö. Minulla on SCARTittomassa keittiön telkkarissa ikivanha RF-lähdöllinen Nokian 9828 T boksi ja hyvin toimii edelleen.

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo_JR
God Member
Poissa

SRHS jäsen nro 602

Vastaus #19 - 17.04.2012 klo 21:52:45
Tulosta viesti  
Vaikuttaa varsin sopivalta tuo partcon laite, ei hinnalla pilattu ainakaan. Ajattelin kyllä hätätapauksessa käyttää välissä jotain vanhaa videonauhuria, että olisin syöttänyt nauhurin scarttiin sisään digiboksilta kuvat ja äänet ja sitten vaan nauhurilta RF-lähdöstä sovitinkaapelilla telkkariin... Pitää perehtyä asiaan sitten kun jostain toosasta lumisadetta alkaa näkymään. Nyt sitä näkyy vain ikkunasta...  Silmänisku

Sivun alkuun
IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #20 - 17.04.2012 klo 23:12:17
Tulosta viesti  
Jos tv:ssä on UHF-kanavat niin sitten ei ole ongelmia. Mutta kuten olen ennenkin täällä foorumilla maininnut niin semmoinen modulaattori on vaikeampi löytää missä ulostulo on VHF-alueella. Kaikissa digiboxeissa, videoissa yms. on ulostulo UHF:ää.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

Timo_JR
God Member
Poissa

SRHS jäsen nro 602

Vastaus #21 - 18.04.2012 klo 09:17:33
Tulosta viesti  
Vanhimmissa töllöttimissähän ei UHF-puolta ole... Kun pääsen varastolla käymään, pitää tutkia videonauhurit. Muistelisin jossain vanhoissa vitejoissa olevan VHF/UHF-kytkin siinä RF-liittimen vieressä sekä säätökin vielä... Voin muistaa väärinkin... Pekan mainostama modulaattori onneksi lähettää VHF-kanavalla, pitää sellainen jokatapauksessa hankkia jemmaan.  Hymiö

Sivun alkuun
IP kirjattu

Sivunvalintanappi Sivu: 1 [2] 
Lähetä aiheTulosta