Kuuma aihe (Enemmän kuin 10 vastausta) Salora Milanon kytkentäkaavio (Luettu 14155 kertaa)
Esko Jaakkola
Ex-jäsen

Salora Milanon kytkentäkaavio
30.12.2008 klo 13:59:27
Tulosta viesti  
Moi,

Liityin tähän foorumiin, kun itselläni on kolme vanhaa putkiradiota, joita olisi tarkoitus kunnostaa. Yksi niistä on Salora Milano. Mistähän löytäisin siihen kytkentäkaavion ? Radio kyllä toimii, mutta ääni tuntuu välillä säröiseltä, varsinkin keskiäänillä. Johtuneeko ikääntyneestä radioputkesta tai kondensaattorista ?

Esko

Sivun alkuun

IP kirjattu

Lasse Nirhamo
God Member
Poissa

SRHS #12

Sijainti: Nurmes
Re: Salora Milanon kytkentäkaavio
Vastaus #1 - 30.12.2008 klo 15:43:47
Tulosta viesti  
Raimolla on hyvät sivut  Salora-radioista.

Siellä on myös Milanon kytkentäkaavio
http://hovirinta.net/Salora/radiot/mallisto/ULA/MILANO_58/SALORA_MILANO_58_kaavi...

Ystävällisesti Lasse - Radiohistorian parissa jo vuodesta 1951
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannu Kylli
YaBB Newbies
*
Poissa

SRSH

Sijainti: Tyrnävä
Vastaus #2 - 30.12.2008 klo 15:51:43
Tulosta viesti  
Lainaus:
Raimolla on hyvät sivut  Salora-radioista.

http://hovirinta.net/Salora/radiot/mallisto/ULA/MILANO_58/SALORA_MILANO_58_kaavi...
Tuota minäkin olen yrittäny tutkia mutta onko näössäni vikaa kun en taho saada kaikesta selvää? Joka laiteen tuntee lukeenee tuota vaikka silmät kiinni mutta tämmöiselle äkkinäiselle ei kaikki aukene kun en millään saa luvuista ja fonteista selvää.

Sivun alkuun

IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #3 - 30.12.2008 klo 16:53:35
Tulosta viesti  
Lainaus:
Lainaus:
Raimolla on hyvät sivut  Salora-radioista.

Tuota minäkin olen yrittäny tutkia mutta onko näössäni vikaa kun en taho saada kaikesta selvää? Joka laiteen tuntee lukeenee tuota vaikka silmät kiinni mutta tämmöiselle äkkinäiselle ei kaikki aukene kun en millään saa luvuista ja fonteista selvää.

Tuo huono luettavuus on tarkoituksellista niin että sivuilla olevat kytkentäkaaviot eivät ole painokelpoisia. Uudelleen piirretyistä kaavioista on olemassa suuriresoluutioiset versiot. Sivuilla on myös yhteystiedot mikäli suuriresoluutioista kaaviota tarvitaan.

Sivuilla on Milano 58 kaavio. Minulla on myös Milano (57) kaavio. Kummasta radiosta on kysymys. Milano 58 kaavio on valmiina mutta Milano 57 kestää hetken (joudun piirtämään sen uudelleen. Otan pohjaksi tuon Milano 58 kaavion ja teen tarpeelliset muutokset. Vie pari päivää.)

t. Raimo

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannu Kylli
YaBB Newbies
*
Poissa

SRSH

Vastaus #4 - 30.12.2008 klo 17:12:21
Tulosta viesti  
raimoj kirjoitti 30.12.2008 klo 16:53:35:
Sivuilla on Milano 58 kaavio. Minulla on myös Milano (57) kaavio. Kummasta radiosta on kysymys. Milano 58 kaavio on valmiina mutta Milano 57 kestää hetken (joudun piirtämään sen uudelleen. Otan pohjaksi tuon Milano 58 kaavion ja teen tarpeelliset muutokset. Vie pari päivää.)
t. Raimo
No kysymällä tämäkin mieltäni askarrauttanut asia selvisi. -58 se minulla on. Huonosti siis olen sivut tutkinut kun en tuota mainintaa hokannu. Onko nuo paremmat kuvat siis myyntikamaa?

Sivun alkuun

IP kirjattu

Esko Jaakkola
Ex-jäsen

Vastaus #5 - 30.12.2008 klo 20:48:04
Tulosta viesti  
Mistähän tuon vuosimallin näkee ? Takaseinässä on sarjanumero 45466.

Esko

Sivun alkuun

IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #6 - 30.12.2008 klo 22:21:58
Tulosta viesti  
Takaseinässä on malli ja mikäli se on ilman vuotta, kysymyksessä on Milano 57. Samaan viittaa sarjanumero. Milano 57 ja Milano 58 eroavat kytkennöiltään merkittävästi toisistaan. Milano 57 on lähellä Salora 805 mallin kytkentää.

Olen luovuttanut suuriresoluutioiset kytkentäkaaviot maksutta. Vastineeksi olen mahdollisesti pyytänyt kuvia radiosta ja lupaa käyttää niitä sivuillani. Sivuillani on pieniresoluutioiset kuvat siksi, että en halua kenenkään käyvän kauppaa niillä. Sama koskee sivuilla olevaa muutakin kuvamateriaalia, joiden vaakaresoluutio on 768 pikseliä (myös kytkentäkaavioissa). Käsitykseni mukaan tällä resoluutiolla kuvat eivät ole painokelpoisia mutta ovat ruudulla luettavissa.

Sivuilla on myös paljon materiaalia, johon minulla ei ole tekijänoikeutta mutta kylläkin lupa sijoittaa materiaali sinne. Sivuilla on esimerkiksi Tekniikan Maailman materiaalia, jota saan käyttää tietyin ehdoin.

t. Raimo

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannu Kylli
YaBB Newbies
*
Poissa

SRSH

Vastaus #7 - 31.12.2008 klo 06:28:08
Tulosta viesti  
raimoj kirjoitti 30.12.2008 klo 22:21:58:
Olen luovuttanut suuriresoluutioiset kytkentäkaaviot maksutta. Vastineeksi olen mahdollisesti pyytänyt kuvia radiosta ja lupaa käyttää niitä sivuillani. Sivuillani on pieniresoluutioiset kuvat siksi, että en halua kenenkään käyvän kauppaa niillä.
t. Raimo

Hienoa! Se on kyllä valitettavasti tosi että jos julkaset tarkat kuvat joku yrittää niillä rahastaa vaikka rajalliset ne markkinat taitaa olla mutta kuitenkin.
Alla pieni .png kuva miltä tuo kytkentäkaavio näyttää minun työpöydällä ja lisäsin siihen ylös tekstiä 8 kuvapisteen fontilla joka lähinnä vastaa tuossa kaaviossa olevaa fonttikokoa ja alas 10 pisteen fontilla joka alkaa jo olla luettavissa. Toki fontti on eri. Ruutuni resoluutio on 1280 X 1024.

Suurenpi resoluutioinen kuva kyllä olisi mukava saada vaikka s-postiini mutta mitä vaihossa? Toki tuota radiota voin kuvata suunnasta jos toisestakin mutta niitä sinulla taitaa jo olla?

Toinen Salora radiokin on eli Sky 960 joka onkin jo niitä itämaiden ihmeitä mutta en muuten löytänyt mainintaa juuri tuosta mallista sivuillasi. Mallit 810 ja 820 mainittiin.

Sitten siellä oli Salora Capri matkaradio vm. -58 ja se olisi jotain tälläiselle vanhojen mopojen harrastajalle.... Solifer Capri vuodelta -58 alla ja tarakalla soi Salora Capri -58.. Ei tosin ole tuota Soliferiakaan mutta se lienee helponpi löytää kuin Salora Capri.

Sitten on Telefunken Bajazzo TS matkaradio verstas käytössä ja taitaa sielä olla joku tuntematon jonnilainen yöpöytämallinen radio josta en ilman tarkempaa tutkimista osaa sanoa mitään kun ei se juuri nyt ole käsillä.

Ja jos tuon kuvan lähetät niin tietenkin se jää vain omaan käyttöön, jopa jokapäiväiseen koska ajattelin että sehän on ihan hieno taustakuvanakin työpöydällä.

Oman Milanoni sarjanumero on muuten 74260
« Viimeksi muokattu: 31.12.2008 klo 06:46:26 Kirjoittaja Hannu Kylli »  

salora-png.png ( 6 KB | 0 latausta )
salora-png.png
Sivun alkuun

IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #8 - 31.12.2008 klo 11:56:17
Tulosta viesti  
Kytkentäkaaviot on alunperin piirretty Corelin vektorigrafiikalla. Jos saat sen auki, se on varmasti paras formaatti. Kaikesta saa takuuvarmasti selvää. Muihin vektorigrafiikka formaatteihin minulla ei ole muunnosohjelmia. Bittikartoista olen käyttänyt TIFF-formaattia. Vaakaresoluutio on n. 1700 pikseliä. Sivuilla kuvat ovat jpeg-formaatissa. Fontin koko on 7 pistettä. Mikä on sopiva formaatti? Milanokuvat puuttuvat vielä.

Raimo

Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannu Kylli
YaBB Newbies
*
Poissa

SRSH

Vastaus #9 - 31.12.2008 klo 12:38:18
Tulosta viesti  
raimoj kirjoitti 31.12.2008 klo 11:56:17:
Kytkentäkaaviot on alunperin piirretty Corelin vektorigrafiikalla.
Raimo
Winkku puolella on käytössä Corellin Paint Shop Pro Photo X2 kuvankäsittelyohjelma joka kyllä osaa vetkoritkin mutta onko saman firman tuote yhteensopiva ei ole tietoa.
Tässä Suse linuxissakin on jokin vektorit ymmärtävä ohjelma mutta en ole perehtynyt siihen ollenkaan ymmärtääkö noita.

Sivun alkuun

IP kirjattu

raimoj
God Member
Poissa

SRSH

Vastaus #10 - 31.12.2008 klo 14:29:34
Tulosta viesti  
Lähetän vektorigrafiikkaversion. Ellei aukea, lähetän TIFF-formaatissa. Sain sivuilleni ensimmäisen version Milano 57 kaaviosta osoitteeseen

http://hovirinta.net/Salora/radiot/mallisto/ULA/MILANO_57/SALORA_MILANO_kaavio.h...

Tarkistan kytkentäkaavion vielä ja sen jälkeen on mahdollista lähettää kaavio tarvitseville.

Raimo

Lähetätkö sähköpostiosoitteesi, minun löytyy sivuiltani.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2008 klo 14:47:20 Kirjoittaja raimoj »  
Sivun alkuun

IP kirjattu

Hannu Kylli
YaBB Newbies
*
Poissa

SRSH

Vastaus #11 - 31.12.2008 klo 17:45:35
Tulosta viesti  
raimoj kirjoitti 31.12.2008 klo 14:29:34:
Lähetätkö sähköpostiosoitteesi, minun löytyy sivuiltani.

Se on muotoa etunimi@sukunimi.net ja nimenihän on tuossa nimimerkissäni.

Hannu Kylli
www.kylli.net

Sivun alkuun

IP kirjattu