Normaali aihe Salora Riviera 1 (Luettu 7467 kertaa)
LowTech
Senior Member
Poissa

Sijainti: JKL
Salora Riviera 1
24.07.2014 klo 08:05:20
Tulosta viesti  
Ostin tällaisen vehkeen muutama viikko sitten forumin myyntipalstalta. Siinä ei ollut suuria vikoja, ferriittiantenni oli tippunut paikaltaan ja rikkonut yhden muovirunkoisen kelan kiinnityksen. Samalla kelasta oli katkennut yksi lanka, mutta sille löytyi ainoa mahdollinen paikka ja itse kelan pystyi kiinnittämään liimalla lähes alkuperäisen näköisesti.

Potikoiden ja kytkimien puhdistuksen jälkeen ääni on häiriötön pientä hurinaa lukuunottamatta. En raaskinut vielä vaihtaa elkoja, koska laite näyttää täysin korjaamattomalta. Vaihtelen elkot  sitten, kun ne alkavat lopullisesti luovuttamaan.

Kotelolle riitti puhdistus ja kevyt puuöljykäsittely. Puutteina ovat viritysnappuloiden pölykapselit ja rikkinäiset lampunpitimet, jotka korvasin kutistesukka/nippusideviritelmällä.

WP_20140722_08_24_19_muok.jpg ( 234 KB | 0 latausta )
WP_20140722_08_24_19_muok.jpg

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Re: Salora Riviera 1
Vastaus #1 - 24.07.2014 klo 16:58:39
Tulosta viesti  
Laitetaanpa vielä viistoilmakuva sisuksista. Kuva on otettu ennen kuin mitään toimenpiteitä on tehty.

Täatä laitteesta näyttää olevan ainakin kahta eri versiota olemassa. Onko niissä muuta eroa kuin asteikkolasin väri ja kaiutinkotelon periaate (avoin/suljettu)?

_MG_8169muok.jpg ( 219 KB | 0 latausta )
_MG_8169muok.jpg

Olen erityisesti kiinnostunut vuoden 1972 hifilaitteista. Jos ylimääräisenä lojuu jotain kivaa niin saa tarjota (myös viallista eli edullista).
Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #2 - 02.08.2014 klo 19:15:20
Tulosta viesti  
Jatkanpa tätä aihetta, vaikka oikeampi alue olisi kaupankäyntiosiossa... Sattuuko kenelläkään olemaan noiden viritysnuppien pölykapseleita? Halkaisija on 25 mm.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jonttu-
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #3 - 14.01.2015 klo 14:54:23
Tulosta viesti  
Hei,
minulla on samanlainen laite ja lamput ovat palaneet. Yritin saada koneistoa ulos mutta etupaneelin nupit ovat tiellä eivät meinaa irrota. Oliko tässä joku kikka millä nupit saa irti vai pitääkö käyttää suhteettoman paljon voimaa? Minunkin yksilöstäni puuttuu toinen pölykapseli.

Sivun alkuun

IP kirjattu

RJL
God Member
Poissa

SRHS 612

Vastaus #4 - 14.01.2015 klo 15:08:01
Tulosta viesti  
Tässä säikeessä:

http://www.radiohistoria.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1364138734/0

balticsuper neuvoi miten voi tehdä alumiinisia pölykapseleita. Säikeen viimeisessä viestissä on omakohtaiset kokemukset ja kuvakin, minä olen vieläkin tyytyväinen noihin pölykapseleihin. Kiiltoastetta voi säädellä paljon, voi jättää sorvauspinnalle, voi hioa eri karkeuksisilla hiomapapereilla tai teräsvillalla tai jopa kiilloitustahnalla.

Reijo Liljedahl - SRHS 612 - OH3AVA - SDXL 8092
Sivun alkuun

IP kirjattu

LowTech
Senior Member
Poissa

Vastaus #5 - 14.01.2015 klo 22:27:53
Tulosta viesti  
jonttu- kirjoitti 14.01.2015 klo 14:54:23:
Hei,
minulla on samanlainen laite ja lamput ovat palaneet. Yritin saada koneistoa ulos mutta etupaneelin nupit ovat tiellä eivät meinaa irrota. Oliko tässä joku kikka millä nupit saa irti vai pitääkö käyttää suhteettoman paljon voimaa? Minunkin yksilöstäni puuttuu toinen pölykapseli.

Nupit irtoavat vetämällä, mutta saattavat olla todella tiukassa. Voiman kanssa kannattaa muistaa kohtuus tai ainakin tasainen veto. Viritysnuppeja uskaltaa vetää hieman kovemmin, mutta varsinkin voimakkuuspotikan kanssa on oltava varovainen, koska siinä on vetämällä toimiva kytkin, joka tuskin hirveää vetoa kestää...

Täytyykin kokeilla pölykapselien tekoa, kunhan taas innostun rassailemaan. Projekteja on jonossa, sekä vanhoja vehkeitä että "uudiskohteita".

Sivun alkuun

IP kirjattu

apaija
Full Member
Poissa

SRHS

Sijainti: Loimaa
Vastaus #6 - 15.01.2015 klo 08:45:34
Tulosta viesti  
Pölykapseleista, itse tein tähän pölykapselit 'Euroshopper' piirakan alusvuoasta, väri on lähes oikea. Iskemällä sopivalla tuurnalla tai sitten ihan saksilla leikkaamalla. 10m päästä eroa ei huomaa, jos parempi askartelia niin lähenpääkin.

Sivun alkuun

IP kirjattu

OH2EO
God Member
Poissa

SRHS

Vastaus #7 - 15.01.2015 klo 10:59:33
Tulosta viesti  
apaija kirjoitti 15.01.2015 klo 08:45:34:
Pölykapseleista, itse tein tähän pölykapselit 'Euroshopper' piirakan alusvuoasta, väri on lähes oikea. Iskemällä sopivalla tuurnalla tai sitten ihan saksilla leikkaamalla. 10m päästä eroa ei huomaa, jos parempi askartelia niin lähenpääkin.

Olen tehnyt kullanvärisiä pölykapseleita maustepurkin kannesta. Juuri sopivan paksuista materiaalia ja oikea väri.

Sivun alkuun

IP kirjattu

jonttu-
YaBB Newbies
*
Poissa

Vastaus #8 - 17.01.2015 klo 18:50:14
Tulosta viesti  
Kiitokset LowTechille rohkaisusta, nupit lähtivät kuin lähtivätkin mutta yllättävän tiukassa olivat. Kyllä nyt loistaa! Alkuperäinen pölykapseli harmillisesti jäi kuvasta pois.

riviera-1.jpg ( 118 KB | 0 latausta )
riviera-1.jpg
Sivun alkuun

IP kirjattu