Valitse kieli:
English
Suomi
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
Rekisteröidy
Koti
Ohjeita
Haku
Kirjaudu
Rekisteröidy
Liity SRHS:n jäseneksi
SRHS Forum
›
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
›
Niitä Näitä
› Telialta tuli postia...
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
Telialta tuli postia... (Luettu 2402 kertaa)
Maja
God Member
Poissa
SRHS 478
Sijainti: Lounais-Suomi
Telialta tuli postia...
28.06.2023 klo 17:20:41
Tulosta viesti
Sain huomautuksen siitä että nykyiset viralliset antiikkipuhelimieni numerot putoavat
ilmeisesti 2G-luokkaan? Koska vuodenvaihteessa 3G-verkot ajetaan alas, varmaan
jossain vaiheessa 2G verkot mykistyvät myös? Niinpä pähkäilen, sitä pitääkö ehjät
puhelimet siirtää kokoelmiin ja ostaa uudet. Koko ajatus on lievästi ilmaistuna vasten
mielistä tuhlausta!
Markku
IP kirjattu
Markus Hautaniemi
God Member
Poissa
SRHS 81
Sijainti: Kokkola
Re: Telialta tuli postia...
Vastaus #1 -
28.06.2023 klo 18:21:04
Tulosta viesti
Eiköhän 2G verkko ole toiminnassa vielä useita vuosia; mahdollisesti jopa vuoteen 2030. Tällaisen arvion olen kuullut.
IP kirjattu
Urkki
Senior Member
Poissa
Pitkänlinjan radioharrastaja
Vastaus #2 -
28.06.2023 klo 19:42:44
Tulosta viesti
Ei 2G-verkkoja voida ajaa alas. Maailma on täynnä modeemeja ja sähkömittareita jotka operoivat 2G-verkossa. Seuraavaksi ajetaan 4G alas kun saadaan 5G-verkko koko maan kattavaksi sitten joskus.
IP kirjattu
HarO
God Member
Poissa
SRHS
Vastaus #3 -
28.06.2023 klo 19:43:00
Tulosta viesti
Elisan 3G katosi viikkoja sitten, jäkitän vanhassa läppä-Nokiassani ja 2G:ssa niin kauan kuin pelaa, kallimmpaa liittymää tietenkin tarjottiin jo, ja vihjailtiin että puhelin ei välttämättä toimi kohta. Ihan hyvin se on toiminut edelleen.
H.
Joka hetki on poikkeus - S. Paronen
IP kirjattu
Maja
God Member
Poissa
SRHS 478
Vastaus #4 -
30.06.2023 klo 22:25:34
Tulosta viesti
Huojentavia kommentteja, joten eiköhän se 2G riitä näihin vanhoihin puhelimiin joilla
oikeastaan vain soitetaan tai otetaan vastaan tekstiviestejä, muutahan niillä ei voi
enää nykyään tehdäkään.
Markku
IP kirjattu
Dartagnan
Senior Member
Poissa
SRHS 1061
Sijainti: Turku
Vastaus #5 -
15.08.2023 klo 07:47:03
Tulosta viesti
Postia on tullut Telialta minullekin.
Ja tilanne hieman samankaltainen. Minulla on muutaman kymmenen erikoisemman Nokia puhelimen kokoelma ja tämä vanha sim-kortti jota olen käyttänyt niissä.
Aikoinaan valitsin tämän liittymän juuri sen takia koska se oli jo silloin niitä harvoja joka toimi 1-taajuuspuhelimien kanssa.
Telialta on otettu yhteyttä alkuvuodesta asti, ja lähettivät minulle jopa uuden sim-kortinkin tuossa pari kuukautta sitten. Itsehän en ole siis mitään tilannut.
Kirjeissään sanovat että vanha 2000 luvun alkupuolelta oleva sim-korttini lakkaa toimimasta 1.9. jälkeen. Olen päättänyt ihan piruuttani odottaa sinne saakka ja katsoa mitä tapahtuu.
Muutenkaan en ole kyseisen yhtiön toimintaan kovin tyytyväinen. Alkujaan minulla on ollut kaikkein edullisin liittymä mitä on ollut mahdollista ottaa. Vuosia se olikin niin että kuukausittainen puhelinlaskuni oli 5€ luokkaa, lähinnä vain ylläpidin omaa puhelinnumeroani ja vastailin työpuhelimen kautta soitonsiirtoina tulleisiin puheluihin.
Sitten alkoivat mokomat korottamaan hintoja. Perusliittymään tuli mukaan ties mitä datapakettia (mitä vanhoilla puhelimillani ei pysty käyttämään) ja sitten lisäsivät paperilaskutukseen ensin 2€ ja sitten 5€ lisän.
Tällä hetkellä menee suoraveloituksella pari kymppiä joka kuukausi liittymästä jolla soitan ja tekstaan muutaman kerran kuussa. Jos 1.9. jälkeen uusi sim-kortti ei tue enää vanhoja 1-taajuuspuhelimiani niin sitten heivaan koko liittymän.
IP kirjattu
hifiradio58
Senior Member
Poissa
SRHS
Vastaus #6 -
15.08.2023 klo 09:40:50
Tulosta viesti
Ja Telia ei myöskään kertonut että kun siirtävät s-postipalvelunsa Fjordmailille niin siitä tulee maksullinen.
Nykyään huono firma, aikoinaan Tele Finland oli ihan kelpo yritys.
IP kirjattu
OH2EO
God Member
Poissa
SRHS
Vastaus #7 -
15.08.2023 klo 12:16:10
Tulosta viesti
hifiradio58 kirjoitti
15.08.2023 klo 09:40:50:
Ja Telia ei myöskään kertonut että kun siirtävät s-postipalvelunsa Fjordmailille niin siitä tulee maksullinen.
Nykyään huono firma, aikoinaan Tele Finland oli ihan kelpo yritys.
Kyllä ainakin minulle Telialta tulleessa viestissä kerrottiin sen muuttuvan kesäkuun jälkeen maksulliseksi.
Timo
IP kirjattu
Dartagnan
Senior Member
Poissa
SRHS 1061
Sijainti: Turku
Vastaus #8 -
04.09.2023 klo 17:35:51
Tulosta viesti
Dartagnan kirjoitti
15.08.2023 klo 07:47:03:
Telialta on otettu yhteyttä alkuvuodesta asti, ja lähettivät minulle jopa uuden sim-kortinkin tuossa pari kuukautta sitten. Itsehän en ole siis mitään tilannut.
Kirjeissään sanovat että vanha 2000 luvun alkupuolelta oleva sim-korttini lakkaa toimimasta 1.9. jälkeen. Olen päättänyt ihan piruuttani odottaa sinne saakka ja katsoa mitä tapahtuu.
Näköjään tänä aamuna oli sitten ajettu sen minun vanhan SIM kortin käyttämä puhelinverkko alas. Eilen vielä puhelin toimi normaalisti ja puhelut menivät läpi.
En ole vielä laittanut uutta korttia ja testannut sen sopivuutta vanhoihin yksitaajuupuhelimiini.
Toivottavasti toimii.
IP kirjattu
Urkki
Senior Member
Poissa
Vastaus #9 -
07.12.2023 klo 14:46:53
Tulosta viesti
Urkki kirjoitti
28.06.2023 klo 19:42:44:
Ei 2G-verkkoja voida ajaa alas. Maailma on täynnä modeemeja ja sähkömittareita jotka operoivat 2G-verkossa. Seuraavaksi ajetaan 4G alas kun saadaan 5G-verkko koko maan kattavaksi sitten joskus.
Tähänkin on saatu jonkinlainen päivämäärä.
https://www.verkkouutiset.fi/a/velvoite-yllapitaa-2g-teknologiaa-jatkuu-vuoden-2...
IP kirjattu
Maja
God Member
Poissa
SRHS 478
Vastaus #10 -
09.12.2023 klo 02:14:00
Tulosta viesti
Teleoperaattorit eivät yksin tee valintoja verkkojen alasajosta, viranomaiset ovat siinä
aina mukana, koska alasajo ei saa vaarantaa mitään yhteiskunnalle tärkeää toimintoa!
Lehtien lööpit saa jättää sikseen, koska niihin pyritään aina saamaan klikkaajia näillä
"kaikki loppuu" pelotteilla!
Mutta mikä ihme verkko noilla takseilla on autoissaan, kun kortilla maksaminen tilttaa
lähes joka kerta, olenkin siirtynyt takaisin käteisasiakkaaksi taksien suhteen?
Markku
IP kirjattu
Urkki
Senior Member
Poissa
Vastaus #11 -
11.12.2023 klo 20:08:37
Tulosta viesti
Maja kirjoitti
09.12.2023 klo 02:14:00:
Mutta mikä ihme verkko noilla takseilla on autoissaan, kun kortilla maksaminen tilttaa
lähes joka kerta, olenkin siirtynyt takaisin käteisasiakkaaksi taksien suhteen?
Ehkä tuo on tarkoituksellista? Sinulle sanotaan vain että korttimaksu ei onnistu = veronkiertoa. Käteisrahat menee suoraan housuntaskuun käymättä verottajan luona.
IP kirjattu
Maja
God Member
Poissa
SRHS 478
Vastaus #12 -
12.12.2023 klo 04:45:04
Tulosta viesti
Olen saanut kuitin maksusta, aivan samoin kun korttimaksuista? Harmittaa vain sen
kortin läpsyttely, siinä menee herkästi jopa 10min ennen kuin se kelpaa. Kysyin tätä
kerran kuljettajalta ja hän sanoi että nämä mobiili sovellukset eivät ole ihan sitä mitä
mainokset niistä lupaavat? Nykytakseissa on sellainen mittarivarustus joka kirjaa mm.
kaikki ajot matkamittarin mukaan! Menneen ajan raksuttavat mittarit mahdollistivat
nämä hämärät ajot helposti. Muutenkin taksien mittarivarustus on todella upea,
eli menneestä ei ole enää mitään jäljellä, paitsi auto!
Markku
IP kirjattu
Sivu: 1
Lähetä aihe
Tulosta
‹
Edellinen aihe
|
Seuraava aihe
›
Foorumihyppy »
Koti
» 10 viimeisintä viestiä
» 10 viimeisintä aihetta
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry - Keskustelufoorumi
Suomen Radiohistoriallinen Seura ry
Jäsenalue
Yleistä radiohistoriasta
Kotimaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Ulkomaiset radiot, televisiot ja äänentoistolaitteet
Muut radio- ja elektroniikkalaitteet
Entisöinti ja kunnostus yleisellä tasolla
Omatekoiset laitteet ja rakentelu
Sotilasradiot ja Perinneradiot
Yleinen keskustelualue
Niitä Näitä ««
Haku päällä
« Koti
‹ Alue
SRHS Forum
» Powered by
YaBB 2.6.12
!
YaBB Forum Software
© 2000-2024. Kaikki oikeudet pidätetään.