RJL kirjoitti 27.09.2019 klo 07:39:40:
AVO:n normaali käyttöasento on selällään, joten huomaamasi ilmiö on ominaisuus, ei vika. Olen varmaan nähnyt saman jutun netissä, mutta homma vaikutti niin riskialttiilta, että ainakin minä jätän yrittämättä. On kyllä olemassa fiksumpia mittareita, joissa käyttöasento on vapaa, enpä tiedä miksi avolla ei tässä asiassa olla venytty, kun muuten mittari aikalaisekseen oli niin edistynyt. Itse olen ratkaissut ongelman niin, että tein kahdelle mittarilleni puisen alustan, jossa ne ovat loivasti vinossa taaksepäin, ja nollattuna mekaanisesti siihen, ovat näin helposti luettavissa, ja mittarivirhe pikkuisen pystyasentoa pienempi.
Jatkan mittarin käyttöä niinkuin tähänkin asti, eli mittari selällään ja en aio myöskään koskea tuohon osoittimen painoon.Ajattelin vaan kysyä kun asia askarrutti.
Ruokki kirjoitti 27.09.2019 klo 09:10:07:
Kyllä noissa analogimittaritauluissa on melkein aina merkitty missä asennossa niitä tulisi lukea.
Eikö tuo neulabalanssisäädön tarkoitus ole säätää neulan liikettä suhteessa keskiasennosta ääriasentoihin mittarin pystyasennossa. Ei siis näyttämän suhdetta mittarin eri asennoissa.
Avon asento on mainittu myös käyttöohjeessa,mittaritaulusta en ole edes tiennyt etsiä noita merkkejä ja saati sitten että olisin ymmärtänyt niiden merkitystä.
Mitä osoittimen balanssiin tulee niin tästä minulla ei ole tietoa enkä taida koskea tuohon balanssiin niin kauan kun mittari näyttää suht oikein etulevyn ollessa ylöspäin