Normaali aihe historiaa v. 1921 (Luettu 1860 kertaa)
IlpoJaakko
God Member
*****
Paikalla


SRHS

Viestejä: 836
historiaa v. 1921
23.05.2019 klo 23:00:49
Tulosta viesti  
Epäiltiin laivaradistin pätevyyttä v. 1921. Tiedossa ei ole, mitä toimenpiteitä tästä seurasi.
  

lupa1.jpg ( 238 KB | 241 latausta )
lupa1.jpg
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
LGL.
God Member
*****
Poissa



Viestejä: 1193
Re: historiaa v. 1921
Vastaus #1 - 24.05.2019 klo 09:36:51
Tulosta viesti  
Paulin Varustamo Viipurista muutti jälkeenpäin Nauvoon ja kasvatti laivueensa huomattavasti. Pääosin laivat olivat ns "Liberty" aluksia, vaikka tästä asiasta voidaan keskustella kun Libertyt piti olla jenkkien rakentamia ja osa näistä oli rakennettu Englannissa.
Itse olin sähköttäjän tehtävissä 60-luvulla Verna Paulin/OGGX laivassa ja tästä ajasta riittäisi tapahtumia vaikkapa pieneen romaaniin. Ehkäpä vielä vanhoilla päivillä ......

Muuten ensimmäiset radiosähköttäjät Suomessa saivat koulutuksensa Tanskassa.

LGL
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
IlpoJaakko
God Member
*****
Paikalla


SRHS

Viestejä: 836
Re: historiaa v. 1921
Vastaus #2 - 24.05.2019 klo 11:02:59
Tulosta viesti  
Suomen Radiosähköttäjäliiton historiaa netistä:

Kun liitto perustettiin syksyllä 1920 niin kaikki ensimmäisen kansainvälisen radiosähköttäjäkurssin 32 oppilasta liittyivät perustajajäseninä liittoon. Jäsenmäärän kasvu oli tämän jälkeen ensimmäisenä vuosikymmenenä hyvin hidasta ja johtui luonnollisesti radiosähkötysasemalla varustettujen alusten sekä kansainvälisen tutkinnon suorittaneiden radiosähköttäjien määrän kasvusta. Radiosähköttäjien järjestäytymisaste on nimittäin aina ollut lähes 100 %; esimerkiksi vuonna 1980 se on 99,6 %. Aluksissa järjestäytyminen on aina ollut sataprosenttinen.

Lisää tietoa: https://www.stry.fi/sivut/historia/29-suomen-radiosahkottajaliitto-r-y-1920-1980...

Tuon kirjeen lähetyshetkellä liitto oli vasta puoli vuotta vanha. Laitoin aikaisemmin tänne katsastustodistuksen v. 1919 "Imatra"-laivasta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu