Normaali aihe Minkälainen kamera korjaukseen (Luettu 3111 kertaa)
putkis
Senior Member
Poissa

OH5EAB

Sijainti: Lappeenranta
Minkälainen kamera korjaukseen
16.10.2011 klo 17:37:04
Tulosta viesti  
Olen ajatellu ostaa kameran kuvatakseni radioita,mutta tarjonta on laaja enkä ymärrä kameroista mitään.Nyt haluaisin tieto minkälainen kamera olsi hyvä ja helppokäyttöinen jotta osaisin sitä käyttää.

Kävin Gigantissa katselemassa kameroita löysin yhden jonka olisin ostanut,mutta myyjä jutteli toisen kaverin kanssa eikä joutanut myymään sitä.Sitten näin myyjän jolla ei ollut mitään tekemistä kysyn möisikö hän minulle kameran muujä sanoi hän ei myy kameroita. Odottelin yli puolituntia myyjä jatkoi edelleen juttujaan kyllästyin ja läksin lätkimään kamera jäi ostamatta.

putkis

Sivun alkuun

IP kirjattu

1hilavitkutin
Senior Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Petäjävesi
Re: Minkälainen kamera korjaukseen
Vastaus #1 - 16.10.2011 klo 18:48:52
Tulosta viesti  
Oh ho ! Ompas ollut tyylikästä palvelua kohdallasi. Olen kuullut kyseisen putiikin tylyistä palveluksista muualtakin, jotenka en ole itse heidän tuotteitaan ostellut, kun em, kameroita saa muistakin liikkeistä tavalliseen tarpeeseen, em, Anttila, Veikon kone, Kodin ykkönen ym.

Itse kameran ei tarvitse olla kummoinen kokemattomalle, vaan riittää että se on digitaalinen ja varustettu lähikuvaus mahdollisuudella, ja on halpa. Tietenkin kuvien kopioiminen muistikortilta vaatii jonkin valokuvaamon palveluita, ellei itse vaivaudu hankkimaan tulostinta, jolla itse värkkää mieleisensä kuvat, mutta se onkin jo enemmän kokemusta vaativa homma ja hintaa tulee enemmä kuin kuvaamon palveluissa, mikäli lasketaan kalliit musteet ja paperit sekä käytön tarve.

Yleensä kiikkeiden myyjät ovat niin valveutuneita, että osaavat kokemattomalle suositella sopivaa kameraa, kunhan rohkenee tuoda tietämättömyytensä ja käyttö tarpeensa esiin ujostelematta.

Aurinkoista syksyä !  Mahtava

KKo

Sivun alkuun

IP kirjattu

1hilavitkutin
Senior Member
Poissa

SRSH

Sijainti: Petäjävesi
Vastaus #2 - 16.10.2011 klo 20:58:14
Tulosta viesti  
Ainahan voi suositella, jos itsellä on kameran käytöstä kokemusta, mutta putkis ei omien sanojensa mukaan ymmärrä kameroista mitään, jotenka sanoisin niin, että ensin on opeteltava hiihtämään, ennenkuin lähtee ladulle kilpailemaan. Tuskin monikaan erehtyy ostamaan ensimmäiseksi kamerakseen järkkäriä, se ei oikein sovi minun aivolohkoon, sanokoot muut mitä vain, sen verran on sentään kameroista 65 vuoden kuvaus ja kymmenien kameroiden kokemuksen mukaan.

KKo  Silmänisku

Sivun alkuun

IP kirjattu

Timo Haveri
God Member
Poissa

Sijainti: Parkano
Vastaus #3 - 16.10.2011 klo 21:39:18
Tulosta viesti  
Itse kuvailen veljeni kameralla. Se on Canon Ixus ja maksoi kuulemma n. satasen luokkaa. Sillä saa ihan hyviä lähikuvia ja tarkkuuttakin piisaa. Sanoisin, että alle 200 euron saa jo varmasti täysin riittävän hyvän kameran harrastekäyttöön.

Timo

Sivun alkuun
IP kirjattu

OH5IJL
God Member
Poissa

SRHS, Hamina

Vastaus #4 - 16.10.2011 klo 22:17:49
Tulosta viesti  
Itellä on useita kameroita joista käytännössä likipitäen kaikki lähikuvat laitteista olen ottanut usemman vuoden ikäisellä Olympus SP-550UZ kompaktikameralla. Ostin myös uudemman  Olympuksen samassa hintaluokassa, mutta sen ainoa paremmuus on nopeammassa latauksessa tietokoneelle.
Taskussa on taas kulkenut vuosia Canon Digital Ixus 100 jolla kuvaan usein töissä erilaisia asennuksia jne. Kamera on kuitenkin parempi valokuvausväline kuin kännykkä. Tällä Canonilla ei kuitenkaan tule yhtä hyviä lähikuvia esim piirilevyistä kuin tuolla Olympuksella.

Teen hommia yleensä sen verran vauhdilla, ettei aikaa säätelyihin ole ja niimpä järkkärini Canon EOS500D on hyvin harvoin ollut laitekuvauksessa vaikka siihen onkin useaa erilaista objektiivia ja salamaa jne.  Tuo on sitten ollut enemmän luontokuvauskäytössä.

Ilpo

Ilpo J Leppänen - OH5IJL
Sivun alkuun
IP kirjattu